Урок з предмету Я досліджую світ на тему "Рослини південної Америки" 2 клас (За підручником Т.В. Воронцова)

Про матеріал
Цікавий конспект уроку за підручником Т.В. Воронцової з використанням інтерактивних технологій. Починається урок з ранкового кола, привітань і компліментів овочів, які оберуть діти. З'ясовуємо, що ці овочі родом з Південної Америки, а далі вчитель зацікавлює які ще рослини ростуть на цьому материку дізнаємося протягом уроку. Діти працюють з картою, переглядають відео і презентацію, виконують завдання в зошиті, інтерактивну вправу, проводять дослід, працюють в групах, об'єднаних за допомогою цеглино лего. Цікава рефлексія з рослинкою і прищіпками.
Перегляд файлу

 

Тема: Рослини Південної Америки.

Мета: ознайомити учнів із рослинним світом Південної Америки (на прикладі

басейну Амазонки), умовами вирощування рослин, поняттям «екологічне

меценацтво»; продовжувати виховувати шанобливе ставлення до природи;

сприяти розвитку спостережливості.

 

Формувати групи компетентностей:

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння текстів

природничого змісту;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

 

Результати навчання. 

Наприкінці заняття учні: наводять приклади рослин басейну Амазонки, описують умови вирощування рослин.

 

Обладнання і матеріали

Мультимедійний проектор (презентація), кошик з плодами рослин: картопля, помідор, квасоля, арахіс, кукурудза, гарбуз, перець, плакат «Мій настрій», карта світу, прищіпочки, підручник, зошит, кімнатна рослина, лійка з водою, пакет поліетиленовий,  аркуш  - таблиця для досліду,  «банка незнайомих слів», вправа https://learningapps.org/display?v=pssgownyn24

 

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло 8 хв

Бесіда «Дощові ліси Амазонки» 10 хв

Руханка -гра 2 хв

Практична робота «Досліджуємо рослини» 5 хв

Підсумкові завдання 8 хв

Усього тривалість 40 хв

 

Ранкове коло.

1. Привітання «Подаруй усмішку».

Добрий ранок. Дзвоник дав сигнал, тож розпочинаємо урок. Перевірте чи все приготували: підручник, зошит, пенал, цеглинки і головне – гарний настрій. Усміхніться, і подаруйте посмішку всім навколо.

2. Вправа «Мій настрій» Прикріпіть прищіпку, відповідно свого настрою.

3. Вправа «Погода» Помічник вчителя  прозвітує про погоду.

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

4. Вправа «Комплімент»

Запрошую обрати собі предмет з кошика і сказати відповідний комплімент, який стосується цієї рослинки.

  1. Картопля – ти дуже смачна.
  2. Помідор – у тебе гарний колір.
  3. Перець -  смачний.
  4. Кукурудза – ти жовта мов сонечко.
  5. Арахіс- твої горішки смачні.
  6. Квасоля – ти смачна в борщику, ти незвичайного кольору.
  7. Гарбуз – з тебе смачна каша.

-Всі ці рослини – ми вирощуємо вдома, але навіть і незадумувалися, що вони родом з…

- Згадайте  куди ми подорожували заочно минулого уроку?

Ми розпочали мандрівку Південною Америкою. Отже всі ці рослини родом з Південної Америки.

Сьогодні ми продовжимо нашу подорож уявним літаком.

 

 Одягаємо шоломи, застегнути пояс. Отримуємо квиток.

                                    (Учні отримують  квитки.)

Вмикаємо мотор.  Полетіли!

ІІ. Оголошення теми та мети  уроку.

- Вирушаємо в подорож,  щоб дізнатися які  ж рослини ростуть на цьому континенті, дізнаємося про екологічне меценатство.

 (Підходимо до карти. Знижуємо швидкість, мотор вимикаємо.)

 

ІV. Повторення вивченого матеріалу.

 Робота з картою.

- Показати де знаходиться Південна Америка. (В західній півкулі, в південній і частково в північній)

- Візьміть свій квиток. На квитку знаходиться слово, або завдання, яке стосується  теми, яку вивчали на минулому уроці.

 

2. Зворотний зв’язок із минулим заняттям. 

  1. Океани, які омивають Південну Америку – Тихий океан, Атлантичний океан.
  2. З яким континентом межує? (Межує з Північною Америкою)
  3. Які найбільші країни розміщені на території Південної Америки? (Аргентина, Бразилія)
  4. Анди - найдовший у світі гірський хребет.
  5. Найвищий водоспад на планеті — Анхель.
  6. Амазонка - найповноводніша ріка на планеті. Нещодавно її визнали найдовшою у світі.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступна  бесіда про ліс.

- Молодці. Сідайте на свої місця. Підніміть руку, хто з вас був у лісі?

Діти, якщо я скажу слово – ліс.  Які асоціації у вас виникають?

Підсумуйте:

«У Південній Америці ростуть особливі ліси — дощові, непрохідні та зарослі частини яких також ще називають джунглями».

2. Перегляд відео.

Перегляньте відео з краєвидами басейну річки Амазонки, зверніть увагу чому такий багатий світ рослин.

 «Сьогодні ми подорожуємо дощовими лісами Південної Америки, які ростуть на берегах найдовшої та найповноводнішої річки світу — Амазонки».

3. Бесіда «Дощові ліси Амазонки»

- Ми живемо далеко від тропічних лісів Південної Америки. Але чи знаєте ви, що наше життя все одно тісно пов’язане з ними? Дощові ліси переробляють величезну кількість вуглекислого газу, щоб ми могли дихати чистим повітрям. Також вони є домівкою для багатьох рослин і тварин».

  4. Самостійна робота в групах. Створення груп за допомогою цеглинок.

Прочитати текст 1 група – 1 абзац, 2 група – другий абзац, спікер презентує роботу групи. Якщо у тексті зустрінуться незнайомі слова – записати їх у банку незнайомих слів.

5. Презентація результатів самостійної роботи.

Запитання для обговорення: ( 1 група)

Які ліси ростуть на  берегах Амазонки? (дощові)

- Як ще називають дощові ліси Амазонки? З чим пов’язана ця назва?

(Їх називають легенями планети», адже вони очищують повітря і насичують його водяною парою.)

-  Чим вражають ці ліси? Чим вони особливі?

(Ці ліси вражають розмаїттям рослинного і тваринного світу. Тут досі знаходять нові види рослин і тварин, зокрема комах.)

__________________________________________________________________

Запитання для обговорення: 2 група

- Що відбувається  з дощовими лісами Амазонки?

(На жаль, дощові ліси Амазонки нещадно вирубують під  пасовища.)

- Що ж відбувається з рослинами і тваринами, коли вирубують ліс?

(Через це багато рослин опиняється на межі зникнення, а тварини втрачають свої домівки.)

- Що ви дізналися про заможних людей? Що роблять вони?

 (Деякі заможні люди почали викуповувати ділянки лісів  Амазонії і перетворювати їх на заповідники.)

- Як називають таких людей? (Таких людей називають екологічними меценатами.)

Руханка-гра «Плескай – тупай» 

  1. Саджати квіти, рослини.
  2. Ламати гілки дерев та кущів.
  3. Обдирати кору дерев.
  4. Рвати багато квітів.
  5. Милуватися красою природи.
  6. Викидати сміття.
  7. Знищувати птахів та тварин.
  8. Забруднювати водойми.

Бесіда- розповідь  про дерева.

-Про які дерева Південної Америки йде мова у підручнику?  Розгляньте зображення дерев. Чим вони особливі?

- Що з них виготовляють?

Підсумуйте: «З дерев, які ростуть у Південній Америці, виготовляють корисні речі: наприклад, з дерева пау-бразіл роблять смички для музичних інструментів, а з гевеї бразильської добувають каучук, з якого потім виготовляють гуму».

 

VІ.  Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Інтерактивна вправа. Визначити правильність суджень. «Так чи ні»

https://learningapps.org/display?v=pssgownyn24

2. Практична робота «Досліджуємо рослини»

- Необов’язково їхати до Південної Америки, щоб помилуватися квітами з амазонських лісів. Адже Південна Америка є батьківщиною багатьох кімнатних рослин. А яких саме вам потрібно дізнатися. 

Об'єднаймося у пари за допомогою цеглинок.  Кожна пара отримує  планшет, сканує кюар код і відшукує рослину.

3. Запитання для обговорення:

- Батьківщиною яких кімнатних рослин є Південна Америка?

(Орхідея, агава, фуксія)

 Які умови необхідні рослинам для гарного росту та розвитку?  Розгляньте у підручнику с. 35

4. Робота в зошиті. С. 17 (За допомогою документ камери завдання виведено на дошку)

(Учні записують слова: світло, вода, повітря, грунт)

- Для більшості рослин необхідними є спеціальні умови існування, серед яких вода, світло, повітря та ґрунт.

-Яке значення мають кімнатні рослини? (Окраса, очищають повітря)

 5. Дослід. (етапи проведення якого наведено у підручнику. Нагадайте учням про необхідність спостерігати за досліджуваними рослинами, записуючи або замальовуючи результати своїх спостережень до відповідного схематичного щоденника)

Візьмемо кімнатну рослину, добре поллємо, накриємо поліетиленовим пакетом. Як ви думаєте, що ми можемо спостерігати? А спостерігати будемо протягом дня і записувати відповідні результати у записничок.

Бесіда.

- Пригадайте, кого називають добродіями?

- Чи можна так назвати екологічних меценатів?

Екологічними меценатами є люди, які підтримують природу нашої планети, здійснюючи добрі дії за власні кошти.

Робити добрі справи та відчути себе екологічними меценатами можуть не лише люди, які мають значну кількість коштів. Кожен із нас може відчути себе екологічним меценатом та зробити щось корисне для природи, вкладаючи свій час, талант.

 Завдання «Моя добра справа»

 Напишіть на аркуші добрі дії, які ви можете робити, щоб питання збереження навколишнього середовища стало більш популярним.

Закріпіть на дошці  біля малюнку із зображенням Землі.

VІІ. Підсумок уроку.

- Чи сподобалося на уроці? Оцініть  цеглинкою. Червона – на уроці мені не сподобалося. Жовта – сподобалося, зелена – дуже сподобалося.

Вправа «Відкритий мікрофон»

Сьогодні на уроці я дізнався…   Мені найбільше сподобалося.

Завдання за бажанням: пропоную  обрати кюар код, просканувати вдома  і більше дізнатися про рослини Південної Америки та представити їх на наступному уроці.

Рефлексія. За допомогою прищіпки вказати самооцінку, використовуючи малюнок рослинки.

Прищіпка на корінчик, якщо нова інформація викликала труднощі під час її опрацювання.

Плоди- чудово розумію нову інформацію і можу нею поділитися.

Лист – нову інформацію розумію частково.

Квіти – нову інформацію розумію добре. 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку