Я досліджую світ: Я досліджую
Хід уроку
Ранкове коло
-
Запрошення.
Учитель:
-
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
-
Привітання «Який у тебе настрій, якщо ти – герой мультфільму?»
-
У мене в руках квітка, яку ми передаємо один одному по колу, при цьому говоримо, який у тебе настрій, якщо ти герой мультфільму.
-
Доброго ранку! Мій настрій бунтівний, як у Аріель!
-
Вправа «Синоптик»
-
Виграш в лотерею
-
Вчора, виграш в лотерею отримав ________. Саме він зараз буде нашим черговим синоптиком.
-
Доброго ранку, любі друзі. Сьогодні черговий синоптик я, ____________-.
-
За вікном 24 жовтня, третій день робочого тижня, середа
-
Пора року – осінь.
-
На вулиці хмарна погода, температура повітря – 9°.
-
Назву «жовтень» місяць отримав через те, що на нього припадає час жовтіння листя.
-
Народні прикмети жовтня: «Грім у жовтні - на малосніжну, м'яку й коротку зиму».
-
Дякую за увагу!
-
Змістовний прогноз. Дякую, Денисе. Пропоную обрати переможця, який буде черговим синоптиком на наступному тижні.
-
Гра з числом 24
-
Сьогодні до нас на урок прилетіла сова!
-
Діти, а хто може сказати, яке число вона нам принесла? (24)
-
Як це число пов’язане з сьогоднішнім днем? (сьогодні 24 жовтня)
-
Скажіть будь ласка, а що ви можете сказати про число 24? (воно складається з цифр 2 і 4)
-
Порівняйте числа 2 і 4? (2<4, 4>2)
-
Назвіть попереднє числа 2? (1) Наступне числа 4? (4)
-
А яке число стоїть між числами 2 і 4? (3)
-
Які ви у мене молодці!
-
Щоденні новини.
-
Як ви думаєте, за допомогою чого ми можемо пізнавати природу? (за допомогою дослідів)
-
А чому саме за допомогою дослідів?
-
Дослід – це відтворення певного явища, створення чого-небудь нового в нових умовах із метою дослідження, випробування.
-
Наш сьогоднішній урок присвячений дослідам і правилам, які необхідно дотримуватися під час проведення досліджень.
-
Ми можемо досліджувати рослини, тварин, повітря, воду та інше.
-
Існують такі правила техніки безпеки: не пробуйте на смак і не нюхайте речовини з якими працюєте; чітко виконуйте вказівки вчителя; не займайте робоче місце без дозволу вчителя; не торкайтесь руками гарячих предметів; не використовуйте для дослідів несправне обладнання; після виконання роботи помийте руки.
-
Обмін інформацією:
-
Інформація від вчителя.
-
А ви знаєте що можна створити «стрибаюче яйце». Для цього досліду нам знадобиться: оцет, яйце, чашка, ложка. Необхідно покласти яйце в оцет на 2-3 дні, за цей час шкаралупа повністю розчиниться. Яйце стане пружним, схожим на гумове, можете спробувати кинути його з невеликої висоти і воно не розіб'ється.
-
А якими дослідами ви можете поділитися?
-
Інформація від дітей про досліди.
-
Крісло автора
-
Настав час крісла автора. Запрошуємо _______________.
-
Музично-ритмічна гра
-
Що ж, мабуть, прийшла пора всім нам відпочити.
-
Хочу всіх вас на рухливу музично-ритмічну гру Вас запросити.
-
Уважно слідкуйте за мною, i повторюйте рухи!
-
Робота
-
Я пишаюсь тим, які ви були уважні. Ми з вами відпочили, а тепер запрошую вас до роботи в сталих групах. Але перш ніж розпочати роботу, давайте пригадаємо правила роботи в групі.
-
Працюють всі.
-
Один говорить - усі слухають.
-
Висловлювати свої думки необхідно коротко і чітко.
-
Цінний час.
-
Не бійся помилитися: не помиляється той, хто не працює.
-
Не смійся з неправильної думки.
-
Кожен пропонує варіант відповіді по черзі.
-
На роботу ви маєте 7 хвилин. Сигналом закінчення буде музична заставка. Послухайте її!
І група
Матеріали: 3порожні склянки, паперові серветки, барвники.
Дослід: В одну ємність наливаємо води і встановлюємо на якусь підставку. Порожню чашку ставимо на невеликій відстані трохи нижче. Тепер між ними «містком» кладемо смужку тканини. І через якийсь час вода перебереться з однієї чашки в іншу! А якщо поміняти їх місцями, відбудеться зворотній процес.
Пояснення: У води є чудова здатність: вона вміє не тільки текти вниз, але й підніматися вгору «канальцями» в тканині. Це називається капілярний ефект. Для його демонстрації можна ще поставити поруч кілька стаканчиків з водою, частину з простою, частину з пофарбованою - і покласти смужку тканини так, щоби вона торкалась поверхні води в кожній посудині. Незабаром прозора вода стане кольоровою!
ІІ група
Матеріали: 2 склянки, яйце, кухонна сіль.
Дослід: Акуратно помістіть яйце в склянку з простою чистою водою. Як і очікувалося, воно опуститься на дно (якщо ні, можливо, яйце протухло і не варто повертати його в холодильник). У другій склянку налийте теплої води і розмішайте в ній 4-5 столових ложок солі. Для чистоти експерименту можна почекати, поки вода охолоне. Потім опустіть у воду друге яйце. Воно буде плавати у поверхні.
Пояснення: Тут вся справа в щільності. Середня щільність яйця набагато більша, ніж у простої води, тому яйце опускається вниз. А щільність соляного розчину вища, тому яйце піднімається вгору.
Презентація робіт
-
Дякую Вам за презентації. Ви чудово працювали.
-
Запрошую всіх у коло.
Рефлексія
-
Як тільки ви погоджуєтесь з твердженням, то плескаєте в долоньки, якщо не погоджуєтесь, то тупаєте ніжками:
-
У мене зараз гарний і піднесений настрій.
-
Сьогодні більше дізнався про різні досліди.
-
Мені сподобалося працювати в групах разом зі своїми однокласниками.
-
Вдома я проведу досліди з батьками.
Пісня «Час перерви настав»