Учитель початкових класів Чернігівської загальноосвітньої
І-ІІІ ступенів школи №10
Каїка Наталія Григорівна
Урок з предмету: «Я досліджую світ»
1 клас
Тема уроку. Які звички потрібні для здоров’я?
Обладнання: зображення дерев на столах; світлофорики з червоними і зеленими кольорами чи лего; мультфільм; полоски паперу різних кольорів; cтікери-листочки двох кольорів, макет дерева, кошик.
Хід уроку
1 Ранкове коло.
– Запрошую всіх стати в наше ранкове коло.
Вчитель. Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно, весело сказати:
Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось:
Добрий, добрий, добрий день!
(Звертаючись до дитини, що поруч)
– Добрий день, Толю. Я рада тебе бачити в школі. Я бажаю тобі здоров’я.
(Діти по колу вітаються)
– А ще сьогодні нас вітає який день тижня?
– Якого місяця?
– Якої пори року?
(Заповнення календарика погоди і календарика настрою)
– Пограємо в гру «Я – … (а інше слово відгадайте)
– Перший склад, як перший склад слова «деталі»
– Другій склад, як перший склад слова «ремонт»
– Третій склад, як перший склад слова «ворота»
– Так, гра «Я – дерево»
– Дерево дихає, п’є водичку, росте, взимку відпочиває, а весною починається рух соку по стовбуру. Уявіть себе весняним деревом. Закрийте очі. Ваші ніжки – це коріння у благодатній землі. Ваше тіло – міцний, стрункий стовбур. А ваші ручки – це гілки дерев. Ви набираєте сили з землі, тягнетеся до неба, сонця. Ви відчуваєте тепло сонечка, легкий подих вітру, вас вмиває дощик.
– Потягніться вгору, відкрийте очі. Ви набралися життєвої енергії сонечка, вітерцю, дощику.
– Діти, хто яким деревом себе уявляв?
– Розрахуємось словами: дуб, береза, каштан, ялина, сосна (можна показати картинки). Сідайте за ті столи, де зображення цих дерев.
2 Повідомлення теми уроку
– Сьогодні ми знову поговоримо про здоров’я і звички.
– На минулому уроці ми познайомились із правилом:
«Здоров’я запорука – чистота і рухи»
– Чи не забували ви робити ранкову гімнастику? Хто не забував, покажіть зелений колір світлофорика, а хто забував – червоний.
– Чи не забували ви двічі на день чистити зуби? Покажіть.
– Чи не забували ви грати на свіжому повітрі? Покажіть.
– Тоді ви молодці.
3 Актуалізація знань
– Що для людини є найдорожчим?
– Який вигляд має здорова людина?
– Від чого залежить здоров’я? (від спадковості, від стану навколишнього середовища, від способу життя людини, від правильного повноцінного харчування).
– А що таке здоровий спосіб життя?
4 Новий матеріал
Робота з підручником ст. 32 – 33.
– Які звички ви вже маєте?
– Чи варто їх змінювати?
Знайомство з поняттям «Гігієна».
Гігієна – наука, що навчає, як вести здоровий спосіб життя й уникати хвороб.
Розгляд пазлів «Правила гігієни» і встановлення їх доречності.
Фізкультхвилинка
Маю вуха – ними чую,
А ногами чимчикую,
Рот, язик – поїм смачне,
Ніс почує запашне.
Руки – брата обнімаю,
Очі – все це споглядаю.
Я за ними доглядаю
І здоровим виростаю.
5 Закріплення
Слухання вірша ст. 33 і придумування речень зі словами: гігієнічно і негігієнічно.
Відповіді на запитання панни Кульбабки ст. 33
6 Робота в групах
Дослідження трикутника здоров’я. ст. 33
Створення своїх трикутників здоров’я.
(Після запитання треба встати і відповідь показати кольорами світлофорика чи лего і сказати слова:
«Так» – зелений колір показати;
«Ні» – червоний колір показати)
– Чи сприяє зміцненню здоров’я:
– Пропоную подивитись дуже корисні «Мудрі поради тітоньки Сови»
Мультфільм «Про замазуру» (36 серія)
7 Підсумок уроку. Релаксація
– Ми багато говорили про корисні і шкідливі звички. У вас на столах лежать стікери-листочки. Для корисних звичок – зелені, для шкідливих – коричневі. Назвіть свою корисну звичку і прикріпіть на дерево зелений листочок.
– А шкідливі звички називати не будемо, а їх позбавимось, викинувши коричневий листочок у кошик і пошепки назвіть їх.
(Виконують)
– Які звички будемо набувати?
– Яких звичок будемо збуватися?
– Бажаю всім здоров’я!
– 1 –