Урок з предмету "Я досліджую світ" у 1 класі Тема: "У гості стукає зима"

Про матеріал
Урок у 1 класі на тему "У гості стукає зима". Розробка допоможе вчителю початкових класів провести урок у 1 класі.
Перегляд файлу

ЯДС 1 клас 

Тема . У гості стукає зима.

Мета . Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими; розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву; продовжувати формувати екологічну культуру, вміння бачити красу рідного краю; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Обладнання :ілюстрації до зимової пори року, макет потяга , сніжинки.

Хід уроку

1. Вітання

Учитель. Доброго ранку, діти!

Діти. Доброго ранку!

Учитель. Зі мною ви привіталися, а тепер привітайтеся посмішкою одне з одним.

Ми – сімейка невеличка.

Усі друзі, я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками цвіли.

- У мене сьогодні гарний настрій, адже сьогодні особливий день, уся земля вкрита снігом, і я рада зустрічі з вами.

- Діти, чи важливий настрій для людини?

- А як його можна поліпшити?

-  Діти! Яка зараз пора року?

-Який сьогодні день?

-Який місяць?

- Яке число?

-Яка погода за вікном?

- А у нас у класі тепло й затишно.

 -Який ви маєте настрій?

- Зігніть мізинчик, якщо ви виспалися, зігніть безіменний пальчик, якщо вас вранці поцілувала рідна людина, зігніть середній пальчик, якщо в школі ви зустрілися з друзями, зігніть вказівний пальчик, хто бачив уранці сніг.

- Покажіть, який у вас зараз настрій.

2. Робота із загадкою

- Відгадайте загадку.

Мухи білі прилітають,

На головоньки сідають,

Замітають всі доріжки

І дарують дітям сніжки.

Хто ж дарує жартома

Білі мухи? Це … (зима).

- Хто такі білі мухи? (Сніжинки.)

- Коли вони з’являються? (Взимку.)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Чи здогадалися ви , якою буде тема нашого уроку.

- так . У двері стукає зима.

- Спробуємо дізнатися, як утворюється сніг, чому він білий.

 

 ІІІ. Обмін інформацією.

 

2. Крісло автора.

                 Зима у місті

Пада, пада безліч літ

Білий сніг на білий світ.

…Шумувало недарма —

В місто в’їхала зима.

Враз слухняне помело

Гори снігу намело.

Він — неначе білий птах

Повсідався на дахах.

Білосніжні подушки

Повлягались на лавки.

Зачепились за гілки

Вати білої шматки.

І машини, й машинята

Одяглися в білі шати.

Ще й з’явилась відучора

Біла шапка в світлофора.

А ялиночка маленька —

      Мов Снігуронька біленька.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

1. Гра «Асоціації»

- З чим асоціюєте слово «зима»?

Асоціативний кущ.

(іній, сніг, лід, холод, бурульки, мороз, візерунки, сніговик, сніжки, санки, ковзани, лижі, ялинка, Новий рік, подарунки).

 -  Так який колір у зими? Чому?

 

ІV. Групове заняття.  Перегляд  фільму про зиму. https://www.youtube.com/watch?v=FWJNHSKNuYM

  • То  ж який колір має зима?(білий)
  •  На що схожа сніжинка?

(Демонстрування різних видів сніжинок) (Додаток 1)

- Поплескайте в долоньки, хто любить, коли сніжить.

- Потупайте ніжками, хто любить ліпити снігову бабу.

- Кивніть головою, хто любить кататися на санчатах.

2. Перегляд відео «Як утворюються сніжинки»

- Що таке сніг?  Сніг – це багато, дуже багато красивих сніжинок. Раніше вважали, що сніг – це замерзлі крапельки води. Але стала відома справжня таємниця народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, тут із водяної пари утворюються маленькі крижинки – кристалики. Це ще не сніжинки, що падають на землю. Вони ще дуже малі. Але шестикутний кристалик увесь час збільшується й нарешті стає красивою сніжинкою.

Зима. Лютий мороз. Ідеш, а сніг під ногами рипить на різні лади: то гучніше, то тихіше, то тоненьким голоском, то грубішим. Чим це пояснюється?

Справа у тому, що рипіння снігу – це шум від дрібнесеньких його кристалів, що розчавлюються. Кожен з них такий крихітний, що коли ламається, виникає звук, який навряд чи може почути вухо людини. Та сніговий покров складається з міріад цих крихких кристаликів. І коли їх розчавлюєш ногами, то чуєш рипіння. Що лютіший мороз, то твердіше ці кристалики і гучніше рипить сніг під ногами, смугами саней, лижами…

5. Робота з підручником ст 66-67

 Чому саме ці малюнки вміщено на сторінці про зиму?

Дидактична гра «Зимові слова»

Фізкультхвилинка « Танці – зігріванці»

а) Гра «Сніжинки»

- Поки ми виконували руханку, у мішечок насипалося дуже багато сніжинок, а кожна сніжинка - це запитання. Я пропоную відповісти на них і взяти з мішечка по одній сніжинці.

Коли багато сніжинок летять до землі, люди кажуть: «Хуртовина». Тож і ми спробуємо дослідити природне явище – хуртовину. (Діти дмуть на сніжинки).

- Що роблять сніжинки, коли ви на них дмухаєте? Так, летять навсібіч. Це явище ще можна назвати «сніговієм».

По дорозі лісовій

Ходить – бродить сніговій.

Поховались звірі в нори –

Лісові свої комори,

Бо злякались сніговію.

Він гукає: «Всіх завію!»

7. Робота в зошиті. ( малювання сніжинки)

 

 ІV. Групове заняття.  Перегляд  фільму про зиму. https://www.youtube.com/watch?v=FWJNHSKNuYM

  • То  ж який колір має зима?(білий)

1. Робота з Лего.

- А якщо я з вами не погоджусь? Давайте візьмемо до рук Лего і спробуємо сконструювати зиму. Вона приносить нам холод і мороз. Якого кольору візьмемо цеглинку?(голубий). Річки вкриваються товстим шаром льоду.(синій). Так, чомусь дійсно холодно. А хіба взимку не буває сонячних днів?(жовтий) . Тільки чомусь це сонечко не гріє. А де ж знайти тепло?(камін, батареї, одяг)(помаранчевий). Зараз мені хочеться взяти до рук червоний.(снігурі, горобина, світлофор, одяг). Яке ж свято зустрічаємо взимку?(ялинка, зелений.) Тож який колір у зими?

   -Якого кольору третя цеглинка?

  -Назвіть сусідів п’ятої?

 - Чому ми брали помаранчеву? Яке місце вона займає? І т. д.

2. Асоціативний кущ.

   -Яка ж вона, зима?

       (чарівна, казкова, сніжна, морозна, холодна, кришталева, весела, щедра, непередбачувана).

 

3. Довідкове бюро «Зимові місяці».

 

- У матінки-зими є три синочки. Здогадайтеся, про кого мова?

- Це три зимових місяці: грудень, січень, лютий.

- Зиму розпочинає грудень. У цьому місяці Сонце рухається найнижче над горизонтом, дні найкоротші.

Місяць отримав назву від слова груддя або грудки. Після осінніх дощів розтоптані возами дороги замерзали. Їздити такими дорогами було важко – заважали грудки.

22 грудня – день зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день.

      Січень – другий місяць зими. Грудень рік закінчує, а січень починає. Кажуть: «Січень - снігом січе». Отже, припустили, що так місяць і отримав свою назву. Існує ще припущення. Наші предки взимку, коли дерева «сплять», бралися розчищати ліси – «сікти» (рубати) дерева.

       Лютий. Інколи зима виявляє свій суворий характер по-справжньому тільки в лютому. Дмуть холодні вітри, налітають віхоли, частішають хуртовини, дошкуляє мороз. Зима ніби лютує. Але Сонце повертається у бік весни, бувають відлиги.

4. А ще зима багата на зимові свята.

- Відгадайте за малюнками які це свята?

Фізкультхвилинка.

            У володарки  Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже «Пострибай»,

Січень просить «Присідай».

Встали – сіли, встали - сіли.

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Що завершувать заняття

Час настав.

Сіли, дітки, всі рівненько

Й підсумовуєм гарненько.

 

2. Непередбачувана зима.

            - Все ніби добре, але й нам зима приносить неприємності.

Можна захворіти. Як вберегти себе від цього?

Як поводитись на дорозі? Де можна гратися?

Що нам може загрожувати ще? ( бурульки, ожеледиця).

VІ. Підсумок уроку.

 

  1. Гра «Четвертий зайвий».

А) сніг, мороз, райдуга, бурульки.

Б) синиця, горобець, дятел, лелека.

В) ведмідь, вовк, лисиця, білка.

Г) санки, лижі, велосипед, ковзани.

  1. Вправа «Мікрофон».

- Якою ви побачили зиму сьогодні?

- Які ознаки зими запам’ятали?

- Гра « Добре – погано»

      3. Продовж  речення..

          - Я люблю зиму..

          - Я не люблю зиму..

Чи змінився ваш настрій?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2022
Переглядів
1896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку