8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Розробка уроку-подорожі на якому учні вирушать у захоплюючу і пізнавальну подорож.

Про матеріал

Розробка уроку-подорожі на якому учні вирушать у захоплюючу і пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи, традиції, звичаї України. Пограємо ігри та цікаві вікторини.

Перегляд файлу

 

Пов’язане зображення 

Перший урок у 2 класі

 

 

 

Мета: формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.

Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України,  карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор.  Прапор Євросоюзу; музичні записи: « Гімн ЄС», пісня « Як у нас на Україні»

 

                                   Хід уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання вчителя

- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.

ІІ Актуалізація опорних знань

  • 1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
  • Чому?(початок нового)
  • Що люди роблять коли б′ють куранти? 
  • Як ви, вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання? (від того як ми налаштуємось на його виконання).
  •  А сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.

 

 

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Отже, новий навчальний рік    ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом .

«Україна на карті Європи»

- Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

 Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

 

  • Куди  ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірші ваших друзів.

            НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ

1. Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, -

2. То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

3. Що ж таке є моя Батьківщина?

 Під вікном червоніє калина,

 казочка цікава у бабусі,

 і тихенька пісенька матусі.

4. Сила та незламність мого тата,

 вся обсаджена квітками рідна хата.

Попід тином дідова криниця,

Ген у полі – золота пшениця.

5. На даху в своїм гнізді лелека,

 І дорога у майбутнє – ой далека.

 І веселочка зігнулась понад ліс,

 І стрімкий за полем обеліск.

 - Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

 

  • Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок потяга"

 

- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

  • Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)              

- Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

  • Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)

IV. Робота над темою уроку

  1. Робота над прислів′ями
  • Ось ми приїхали до першої зупинки: «Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.

Я читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку

• Зрадити батьківщину - зганьбити  (матір і батька.)

• Рідна сторона мати – а чужа - ( мачуха)

• Без верби і калини ( нема України)

• Одна у людини рідна мати, одна у нього і  (батьківщина.)

• Всюди добре, а вдома краще.

  • Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі. Хто, ще розкаже вірші про Україну?

6. Красивий, щедрий, рідний край

і мова наша солов‟їна

Люби, шануй, оберігай

усе, що зветься Україна.

7. Україно, краю милий,

Краю золотавий,

Поля твої широкополі,

Пісні дзвінкоголосі.

8. Міста наші рідні,

Сади пишноцвітні,

 Пшениці ряснії,

Городи багатії.

9. Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля.

Добридень тобі,Україно моя!

 

 

10. Рідна ненька, Україно!

В моїм серці ти єдина!

Бо твої степи чудові,

Луки різнокольорові,

І вгорі блакитне небо,

І птахів веселий щебет.

11. Моя славетна Україна,

Земля незламних козаків,

Була ти мужня і нетлінна

На протязі значних років.

І незалежною ти стала,

Майбутнє жде тебе значне,

На цілий світ вже пролунало

Слівце віршоване міцне.

 І мова наша солов‟їна

 Завжди лунає у серцях

У патріотів України

По всім далеким манівцям!

12. Я живу в такій країні,

Де Дніпро міцний реве,

Де народ завжди єдиний

Й визнання є світове.

13. Де степи навкруг жовтіють

Під блакитним небосхилом.

Де повсюди люди мріють,

Де завжди хай пахне миром!

14. Гарна назва «Україна»

Сенс значний в собі таїть.

«У» – то урожай в країні,

«К» – то Київ, що стоїть.

 «Р» – рівнини під степами,

 «А» – то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» – то ненька дорога.

 «А» – то аґрус, абрикоси,

 І акація струнка, Що розпустить свої коси, Коли прийде вже весна.


Фізкультхвилинка

 

   Наступна зупинка  «Національні символи України».

 - Послухайте легенду. «Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім‟я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам‟ятали його і прозвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім‟я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.» Герб, Прапор і Гімн – три основні Державні символи України. - Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий? Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу- Мудрість-Любов.

- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі? - Пригадайте, що означають ці кольори? (Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру. - Що таке Гімн?)

- Хто розповість про державні символи?

15.Прапор – це державний символ,

 він є в кожної держави,

Це для всіх – ознака слави.

 16.Синьо-жовтий прапор маємо,

синє - небо, жовте – жито,

прапор свій оберігаємо.

17. Герб – символ влади.

Наш герб – тризуб,

Це воля, слава, сила.

18. Наш герб – тризуб,

недоля нас косила,

та ми зросли, ми є,

ми завжди будем,

добро і пісню несемо ми людям.

19. Гімн – найголовніша пісня країни.

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка,

міста – це клич один з мільйонів голосів.

 

- Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.

  1. Вікторина

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

 * Назва нашої держави? (Україна.)

* Столиця України? (Київ.)

* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)

*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина.)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)                          ( за потребою вчитель надає підказку)

 4. Україна  незалежна країна Європи

- Отже , наступна наша зупинка « Україна незалежна країна Європи»

Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на  сушу - материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи.

 Що ж таке Європа?

 Європа – це і територія,  об'єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.  Результат пошуку зображень за запитом "малюнок прапора єс"  Україна  є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас  є дуже важливо.

Ну, що ж , подорожуємо далі. Щоб цікавіша була наша подорож пропоную вам  прослухати Гімн  Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена.

(Звучить гімн  «Ода до радості» Бетховена)

 

  1. Люби і знай свої звичаї.
  • Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».      

 Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха. 

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

V. Підсумок уроку

- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка.

 

( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, -

2. То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

3. Що ж таке є моя Батьківщина?

 Під вікном червоніє калина,

 казочка цікава у бабусі,

 і тихенька пісенька матусі.

4. Сила та незламність мого тата,

 вся обсаджена квітками рідна хата.

Попід тином дідова криниця,

Ген у полі – золота пшениця.

5. На даху в своїм гнізді лелека,

 І дорога у майбутнє – ой далека.

 І веселочка зігнулась понад ліс,

 І стрімкий за полем обеліск.

6. Красивий, щедрий, рідний край

і мова наша солов‟їна

Люби, шануй, оберігай

усе, що зветься Україна.

7. Україно, краю милий,

Краю золотавий,

Поля твої широкополі,

Пісні дзвінкоголосі.

8. Міста наші рідні,

Сади пишноцвітні,

 Пшениці ряснії,

Городи багатії.

9. Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

 Хвилюють, малюють, квітують поля.

Добридень тобі,Україно моя!

10. Рідна ненька, Україно!

В моїм серці ти єдина!

Бо твої степи чудові,

Луки різнокольорові,

І вгорі блакитне небо,

 І птахів веселий щебет.

11. Моя славетна Україна,

Земля незламних козаків,

Була ти мужня і нетлінна

На протязі значних років.

І незалежною ти стала,

Майбутнє жде тебе значне,

На цілий світ вже пролунало

Слівце віршоване міцне.

 І мова наша солов‟їна

 Завжди лунає у серцях

У патріотів України

По всім далеким манівцям!

12. Я живу в такій країні,

Де Дніпро міцний реве,

Де народ завжди єдиний

Й визнання є світове.

13. Де степи навкруг жовтіють

Під блакитним небосхилом.

Де повсюди люди мріють,

Де завжди хай пахне миром!

14. Гарна назва «Україна»

Сенс значний в собі таїть.

«У» – то урожай в країні,

«К» – то Київ, що стоїть.

 «Р» – рівнини під степами,

 «А» – то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» – то ненька дорога.

 «А» – то аґрус, абрикоси,

 І акація струнка, Що розпустить свої коси, Коли прийде вже весна.

6. Красивий, щедрий, рідний край

і мова наша солов‟їна

Люби, шануй, оберігай

усе, що зветься Україна.

7. Україно, краю милий,

Краю золотавий,

Поля твої широкополі,

Пісні дзвінкоголосі.

8. Міста наші рідні,

Сади пишноцвітні,

 Пшениці ряснії,

Городи багатії.

9. Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

 Хвилюють, малюють, квітують поля.

Добридень тобі,Україно моя!

10. Рідна ненька, Україно!

В моїм серці ти єдина!

Бо твої степи чудові,

Луки різнокольорові,

І вгорі блакитне небо,

 І птахів веселий щебет.

11. Моя славетна Україна,

Земля незламних козаків,

Була ти мужня і нетлінна

На протязі значних років.

І незалежною ти стала,

Майбутнє жде тебе значне,

На цілий світ вже пролунало

Слівце віршоване міцне.

 І мова наша солов‟їна

 Завжди лунає у серцях

У патріотів України

По всім далеким манівцям!

12. Я живу в такій країні,

Де Дніпро міцний реве,

Де народ завжди єдиний

Й визнання є світове.

13. Де степи навкруг жовтіють

Під блакитним небосхилом.

Де повсюди люди мріють,

Де завжди хай пахне миром!

14. Гарна назва «Україна»

Сенс значний в собі таїть.

«У» – то урожай в країні,

«К» – то Київ, що стоїть.

 «Р» – рівнини під степами,

 «А» – то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» – то ненька дорога.

 «А» – то аґрус, абрикоси,

 І акація струнка, Що розпустить свої коси, Коли прийде вже весна.


 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку