Урок з предмету "Я у світі" "Права дитини"

Про матеріал

Формування в учнів уявлення про Декларацію прав дитини, з'ясувати основні права дітей, вчити оцінювати вчинки дійових осіб; виховува­ти почуття доброти, милосердя, повагу до людей.

Перегляд файлу

 

Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с.Заруддя

 

 

 

Урок з теми:

«ПРАВА ДИТИНИ»

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Юрчик О.Є.

 

2016

 

Тема. Ніхто немає права ображати людину. Права дитини. Декларація прав дитини.

Мета: формування в учнів уявлення про Декларацію прав дитини, з’ясувати основні права дітей, вчити оцінювати вчинки дійових осіб; виховува­ти почуття доброти, милосердя.

Обладнання: презентація, картки - ілюстрації для роботи в групах, посібник «КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ»

Хід уроку

І. Організація класу до уроку                                                                                       

               Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи стати час!

Розпочнемо  наш урок -

В правознавство зробим крок!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Згадаймо, що вивчили на минулому уроці.                                                                      

            -Яку людину називають милосердною?                                                                           

Милосердний    -   той, хто робить людям добро, чуйно до них ставиться, готовий надати допомогу.

  1. Сторінка дослідника

Ще з давніх часів благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалось допомогти знедоленому, нещасному, поділитись з ним шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість й немічність, полікувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.

  1. Сторінка дослідника

В Україні проживає майже 2 мільйони самотніх людей. Близько 200 ти­сяч з них цілком або частково не здатні обслуговувати себе. 15 тисяч з них проживають в будинках-інтернатах, їх об’єднує немічність, самотність. У злигоднях живуть 1 150 тисяч людей. Близько 30 тисяч з них мешкають у напіврозвалених халупах. 70 тисяч людей отримують мізерну пенсію. Чи­мало є й таких, що проживають на межі бідності. Сумні цифри, незвичні... Та це правда життя. Важко уявити, що люди страждають не тільки від того, що не щодня мають свіжий хліб, а й від того, що не чують таких вкрай не­обхідних слів, як «Добрий день».

  1. Підсумки проекту «Куточок добрих справ»

ІV. Мотивація навчальної діяльності                                                                           

Прослухайте оповідання «Ніхто не має права ображати людину» за  Андрієм Усачовим і дайте відповідь на запитання :

  • Чого не знав і не читав Дядько?
  • Як звучало нове для вас слово?

V.Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми зясуємо:

-Що таке Декларація?

-За яких умов усі діти будуть щасливими?

V. Робота над новим матеріалом.

1. Розповідь вчителя.                                                                                                                 

— Близько 54 роки тому Організацією Об’єднаних Націй була прийнята Декла­рація прав дитини. Декларація прав дитини — міжнародна декларація, проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року.У ній перелічено умови, за яких усі діти Землі будуть щасливі.

2. Робота з тлумачним словником( зачитує учень)

Декларація — документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.                                                                                                                                                                                                                                                                         

1. Кожна дитина має невід’ємне право на життя, а держави забезпечують максимально можливий ступінь її виживання і здоровий розвиток.

У неньки народилося дитя.

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменем

Своєї Української держави.

(С. Кириленко, Л. Слабошпицька)

УРИВОК МУЛЬТФІЛЬМУ «СМІШАРИКИ. Азбука прав.»  

2.Кожна дитина має право на  імя                                                                                                          

3. Кожна дитина має право на любов і піклування батьків                                

Дитина повинна, якщо це можливо, зростати під опікою і відповідальністю своїх батьків і, в усякому разі, в атмосфері любові і моральної та матеріальної забезпеченості; малолітню дитину не слід, крім тих випадків, коли є виняткові обставини, розлучати зі своєю матір'ю.

4.Кожна дитина має право на освіту                                                                                                                           

Вона має бути безкоштовною і обов'язковою, в усякому разі на початкових стадіях. Їй має даватися освіта, яка сприяла б її загальному культурному розвиткові і завдяки якій вона могла б на основі рівності можливостей розвинути свої здібності і особисте мислення, а також усвідомлення моральної і соціальної відповідальності, і стати корисним членом суспільства.

4. Кожна дитина має право на дозвілля.                                                                 

Дитина повинна мати можливість для гри та творчості.

5. Кожна дитина має право на повноцінне харчування                                     

Дітям корисно їсти різноманітні свіжі продукти: молоко, рибу, м'ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів то фруктів, тому що там багато вітамінів. Не можна їсти солодощі надмірно, бо це шкодить зубам і шлунку.

6. Кожна дитина має право на відпочинок                                                          

Діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті.

7. Кожна дитина має право на медичну допомогу                                              

Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може забезпечити держава. Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.

8. Кожна дитина має право на захист від насилля                                               

Дитина за будь-яких обставин повинна бути серед перших, хто отримає захист та допомогу.

9. Кожна дитина має право на збереження сімейних зв’язків                          

 Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими.

10. Кожна дитина - інвалід  має право на особливу турботу.                           

Дитині, яка є фізично, розумово або соціально неповноцінна, повинні надаватися спеціальне лікування, освіта та догляд. Є спеціальні школи для дітей з фізичними недоліками – слабким зором, слухом, хворою спиною тощо. Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, відрізаними від життя; дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії. Але багато залежить від нашого ставлення до них.

УРИВОК МУЛЬТФІЛЬМУ «СМІШАРИКИ. Азбука прав»                             

V.Закріплення. 

1.Практична робота у групах.                                                                                 

 

                                                           Ситуація 1

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

  • Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на дозвілля, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

Ситуація 2

Опікун Гаррі Поттера не пускає його навчатися до школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?(Право дитини на освіту)

                                                                   Ситуація 3

Казка О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»

«Розбійники підбігли.

- Ага, тепер від нас не втечеш!..

Важко уявити, чого тільки вони не виробляли, аби примусити Буратіно розкрити рота… Нарешті розбійники вирішили повісити його догори ногами. Прив’язали до ніг мотузку, і Буратіно повиснув на дубовій гілці…»

(Розбійники порушили право  на захист від насилля)

 

Ситуація 4

Казка «Білосніжка»

За горами високими, за долами широ­кими та за морями глибокими живе маленька  принцеса — Білосніжка. Є у неї мачуха, дуже кра­сива, але зла і ревнива. Забажала вона смерті своїй пасербиці. Переодяглася старою бабою, подалася до лісу і подарувала їй отруєне яблуко.

 Яке право порушила Мачуха?

(Мачуха порушила головне право — на життя.)

 

Ситуація5

У Давньому Світі у державі, яка називалася Спарта, новонароджених дітей, які мали фізичні недоліки, були хворі, слабкі, кидали у прірву.

Спартанець: ми робили це, бо вважали, що така людина не здатна захистити ані себе, ані свою родину, ані свою країну.

  •                 Які права новонароджених дітей порушували?

(Право на життя та на особливу турботу)

 

VІ.Підсумок уроку 

 

1.Гра « Будь уважним

Вивчили усі права,

І тепер в нас буде гра.

Якщо право є в Законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

Буде в класі тишина.

 

1. Право на життя

2. Право їсти  тільки морозиво

3.Право на освіту

4. Право дуже гучно слухати музику

5.Право на відпочинок

6.Право на медичне обслуговування

7.Право на захист від насилля

ВИСНОВОК                                                                                                      

Хоч ми малі, ще школярі,
та в нас закон є i права.
І ми навік запам’ятали
iз Декларації слова:
Всi дiти вiльнi і всі рiвнi,
і треба всiм нам дружно жить”.
Тож ми ще змалечку вчимося
всiх поважати i любить.

 

1

 

doc
Додано
5 червня 2018
Переглядів
7029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку