Фрагмент уроку з предмету «Я у світі»
Тема: Символи держави
Мета: - дати учням уявлення про державну символіку України; вчити поводитися в урочистих ситуаціях, у пам'ятних місцях;
- розвивати інтерес до традицій нашого народу; сприяти формуванню національної свідомості учнів;
- виховувати любов до рідного краю.
Фрагмент уроку з предмету «Я у світі»
Тема: Символи держави
Мета: - дати учням уявлення про державну символіку України; вчити поводитися в урочистих ситуаціях, у пам’ятних місцях;
- розвивати інтерес до традицій нашого народу; сприяти формуванню національної свідомості учнів;
- виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ілюстрації з народними та державними символами, підручники, зошити.
Хід уроку
- Діти, будьте дуже уважними. Я вам зачитаю казку, а ви скажіть мені про кого йдеться мова.
Давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ.
От перший син і каже:
—Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на світ.
—Що ж, синку, — відповідає мати, — йди, та пам'ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай у далекому краї зігріває вона тебе.
Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Бо трьохпроменева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя. Дали першому синові ім'я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.
— Пустіть мене, мамо, світ подивитися, — проситься другий син.
Дала йому мати в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ділами син прославляв матір. Одержав середній син імʼя Прапор.
А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій величний спів імʼя Гімн.
- Отже діти, хто мені скаже, про що розповідається в казці?( Герб, гімн та прапор)
- А як вони називаються?(Символами держави)
4. Повідомлення теми уроку
- Отже діти, сьогодні на уроці ми будемо говорити про державні символи України.
5.Вивчення нового матеріалу
- Чи знаєте ви що означає символ?(ні)
5.1.Робота з словником
- Відкривайте підручник на с.104 і прочитайте визначення що таке символ.(Символ – це знак, прикмета, умовне позначення.)
- Кожна держава має свої символи які відрізняють її від інших держав.
- У Конституції України, а саме в 20 статті написано про Державні символи України у такій послідовності: герб, прапор,гімн.
5.2. Робота з підручником
- Прочитайте текст на с. 105.
- Що таке державний герб України?(золотий герб на синьому тлі)
- На печатці якого князя виявлено цей знак?(Святослава)
- На срібних монетах якого князя?(Володимира)
- Прочитайте вірш Наталки Поклад «Прапор» на с.106.
- Що розповідається у вірші про прапор України?
- Розгляньте малюнок на с. 106. Розкажіть що на ньому зображено.
- Прочитайте текст на с. 106- 107.
- Яке значення мають кольори Державного прапора України?
- Який наступний символ?(гімн)
- Назва гімну України: « Ще не вмерла України»
- Памʼятайте! Коли звучить Гімн України на урочистих подіях потрібно встати слухати його мовчки, з гордо піднятою головою, коли спортсменам вручають нагороди піднімають прапор та співають гімн. Автори П.Чубинський і М. Вербицький. Гімн потрібно знати на пам'ять.
- Діти, окрім державних символів є ще національні символи, такі як: калина, верба, тополя,жито, барвінок, соловей, лелека… ( вчитель показує малюнки дітям)
5.3.Робота в групі
- Розгляньте малюнки на с. 107 унизу. Які квіти там зображено?
- Уявіть що ваш клас вирішив до Дня Незалежності України створити клумбу у вигляді Державного прапора. Обговоріть, які квіти на ній можна виростити.
5.4. Робота з зошитом
6.Фізхвилинка
Привітний і світлий наш сонячний дім.
Як радісно й весело жити у нім!
Тут мамина пісня і усмішка тата,
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
« Мій сонячний дім – це моя Україна!»
7. Узагальнення й систематизація знань
7.1. Робота в парах
- Віднови речення.
8. Підсумок уроку
- Які ви знаєте Державні символи України?
- Яку назву має гімн України?
- Як потрібно ставитись до державних символів України?
9.Домашня робота
- Вам на домашнє завдання вивчити тему на с.104- 107, та вивчити слова Державного гімну України.