Урок з прикладними задачами: Розв'язування задач на дослідження функцій за допомогою похідної.

Про матеріал
В сучасному суспільстві необхідна людина, яка вміє розв'язувати життєві проблеми на основі предметних знань ,вмінь та навичок.Задача вчителя-сформувати дану компетентність у учнів. Це можливо тільки в процесі розв'язування проблем повсякденного життя і в цьому плані великий потенціал мають прикладні задачі.Розробка уроку:" Розв'язування задач з теми:"Дослідження функцій за допомогою похідної" показує старшокласникам, що прикладні задачі є діяльними, модулюють життєві ситуації, будуються на актуальному матеріалі, потребують застосування загальних навчальних знань, вмінь та навичок.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок

з прикладними задачами

10клас  

 

 

 

 

 

 

 

 

       ВЧИТЕЛЬ: Рєпкіна Валентина Єгорівна,

КЗ» НВК№2 м .Покров Дніпропетровської області»

 

 

 

 

ТЕМА:Розв’язування задач з теми: «Дослідження функцій за допомогою    похідної» .

МЕТА: Показати старшокласникам, що прикладні задачі є діяльними; вони моделюють життєві ситуації; будуються на актуальному матеріалі; потребують застосування загальних навчальних знань , вмінь та навичок.

Закріпити знання похідної, таблиці похідних, правила диференціювання.

Формувати підприємницьку компетентність, вміння слухати, робити висновки.

Розвивати логіку мислення, інтуіцію, культуру спілкування.

 

 І.Актуалізація опорних знань:

  1. Математичний бій.(Повторення теоретичного матеріалу)
  2. Знайди помилку(Повторення таблиці похідних та правил диференцювання)

 

ІІ. Мотивація, повідомлення теми, задач уроку.

Сценка: Зустрілися два друга. Перший каже: Я вирішив купити ділянку певної площі. Хотів би побудувати будинок прямокутної форми з площею 400м2 , межі ділянки у вигляді прямокутника повинні знаходитись від будинка на відстані 36 і 16 м. Ось, думаю: Які розміри потрібно надати будинку , щоб площа ділянки була найменшою. Друг, який працює в проектній фірмі відповідає: Я допоможу тобі розвязати це питання.

ВЧИТЕЛЬ: Як?

     Перед людиною часто стає питання: Як зробити ремонт, щоб найменше затратити коштів? Як побудувати басейн певної площі з найменшими витратами на облицювання і такі інші? Щоб відповісти на ці питання, ми сьогодні будемо вчитися складати функції та застосовувати похідну в їх дослідженні, тобто розвязувати прикладні задачі.

ІІІ. Розв’язування задач прикладного змісту.

    №1. Визначити розміри такого відкритого басейну з квадратним дном і об’ємом 32м3 , щоб на обліцьовування його стін і дна було витрачено найменшу кількість матеріалу.(біля дошки)

Розв’язання

https://static-interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/285704/469a1560_86b0_0133_7d84_12313c0dade2.jpg

Позначимо довжину сторони основи х, висоту у. Тоді V=х2у,

 х2у =32.

Площа бічної поверхні басейну разом з площею дна:

S(x) =x2+4ху,

 S(x) =x2+,

S1(х) =2х- ,

2х - =0,

=0,   х≠0.

3 =128,

Х3=64,

Х=4.

   Xmin=4,  Уmin= =2.

 Відповідь: 4м і 2м.

                                                                

 №2. Кількість хворих Р(t) під час епідемії грипу змінювалась з часом t (t вимірюється днями) від початку вакцинації населення за законом

Р(t).

 Визначте час максимуму захворювання, інтервали його зростання і    спадання та побудуйте графік заданої функції.

                                    

 

А тепер допоможемо розв'язати задачу, яка виникла на початку уроку.

         №3 Для будівництва будинку прямокутної форми, зображеного  на плані прямокутником з площею 400м2відведено ділянку у вигляді прямокутника , межі якої повинні знаходитись від будинку на відстані 36м

16 м. Які розміри потрібно надати будинку, щоб площа ділянки була найменшою?

 

Результат пошуку зображень за запитом прямокутник картинка

 

Домашнє завдання: Повторити §5, п.37, 39, 40, 41.

                                  Розв’язати задачу:

 Вантажівка , яка на початку руху знаходиться в т. В і прямує до пункту D по шосе зі швидкістю 60км/год, порушує правила дорожнього руху. На початку руху полем патрульний мотоцикл , який знаходиться в пункті А, що за 2 км від шосе , може розвивати швидкість 40км/год. А на шосе швидкість мотоцикла складає 80км/год. Під яким кутом α до напрямку АВ слід виїхати патрульному мотоциклу , щоб якомога швидше наздогнати вантажівку? За який мінімальний час патруль наздожене порушника?

                          

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку