Урок
з прикладними задачами
10клас
ВЧИТЕЛЬ: Рєпкіна Валентина Єгорівна,
КЗ» НВК№2 м .Покров Дніпропетровської області»
ТЕМА:Розв’язування задач з теми: «Дослідження функцій за допомогою похідної» .
МЕТА: Показати старшокласникам, що прикладні задачі є діяльними; вони моделюють життєві ситуації; будуються на актуальному матеріалі; потребують застосування загальних навчальних знань , вмінь та навичок.
Закріпити знання похідної, таблиці похідних, правила диференціювання.
Формувати підприємницьку компетентність, вміння слухати, робити висновки.
Розвивати логіку мислення, інтуіцію, культуру спілкування.
І.Актуалізація опорних знань:
ІІ. Мотивація, повідомлення теми, задач уроку.
Сценка: Зустрілися два друга. Перший каже: Я вирішив купити ділянку певної площі. Хотів би побудувати будинок прямокутної форми з площею 400м2 , межі ділянки у вигляді прямокутника повинні знаходитись від будинка на відстані 36 і 16 м. Ось, думаю: Які розміри потрібно надати будинку , щоб площа ділянки була найменшою. Друг, який працює в проектній фірмі відповідає: Я допоможу тобі розвязати це питання.
ВЧИТЕЛЬ: Як?
Перед людиною часто стає питання: Як зробити ремонт, щоб найменше затратити коштів? Як побудувати басейн певної площі з найменшими витратами на облицювання і такі інші? Щоб відповісти на ці питання, ми сьогодні будемо вчитися складати функції та застосовувати похідну в їх дослідженні, тобто розвязувати прикладні задачі.
ІІІ. Розв’язування задач прикладного змісту.
№1. Визначити розміри такого відкритого басейну з квадратним дном і об’ємом 32м3 , щоб на обліцьовування його стін і дна було витрачено найменшу кількість матеріалу.(біля дошки)
Розв’язання
Позначимо довжину сторони основи х, висоту у. Тоді V=х2у,
х2у =32.
Площа бічної поверхні басейну разом з площею дна:
S(x) =x2+4ху,
S(x) =x2+,
S1(х) =2х- ,
2х - =0,
=0, х≠0.
2х3 =128,
Х3=64,
Х=4.
Xmin=4, Уmin= =2.
Відповідь: 4м і 2м.
№2. Кількість хворих Р(t) під час епідемії грипу змінювалась з часом t (t вимірюється днями) від початку вакцинації населення за законом
Р(t).
Визначте час максимуму захворювання, інтервали його зростання і спадання та побудуйте графік заданої функції.
А тепер допоможемо розв'язати задачу, яка виникла на початку уроку.
№3 Для будівництва будинку прямокутної форми, зображеного на плані прямокутником з площею 400м2відведено ділянку у вигляді прямокутника , межі якої повинні знаходитись від будинку на відстані 36м
16 м. Які розміри потрібно надати будинку, щоб площа ділянки була найменшою?
Домашнє завдання: Повторити §5, п.37, 39, 40, 41.
Розв’язати задачу:
Вантажівка , яка на початку руху знаходиться в т. В і прямує до пункту D по шосе зі швидкістю 60км/год, порушує правила дорожнього руху. На початку руху полем патрульний мотоцикл , який знаходиться в пункті А, що за 2 км від шосе , може розвивати швидкість 40км/год. А на шосе швидкість мотоцикла складає 80км/год. Під яким кутом α до напрямку АВ слід виїхати патрульному мотоциклу , щоб якомога швидше наздогнати вантажівку? За який мінімальний час патруль наздожене порушника?