Потрібно ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців oceнi; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, мовлення, спостережливіть, пам'ять; виховувати любов до природи.
Представлено розгорнутий конспект уроку з природознавства для 2 класу. На уроці передбачено використання інтерактивних та інформаційно-комунікаційних технологій. Вони допоможуть реалізувати тему і мету уроку та зроблять урок цікавим.
Тема. Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени.
Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців oceнi; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, мовлення, спостережливіть, пам’ять; виховувати любов до природи.
Тип. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вступна бесіда
Робота над загадкою
Звучить музика П. I. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня»,
учитель читае загадку.
Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гocтi. (Осінь)
шати одягає, жде білу сестрицю.)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку «Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени».
ІV. Робота над новим матеріалом.
Запис у зошиті з друкованою основою погодних умов сьогоднішнього дня, користуючись умовними позначками.
До класу входить Осінь.
Осінь.
– Добрий день,
мої шановні діти
Нині знов із вами я.
Осінь — ось моє ім’я.
Восени земля прекрасна.
Як завжди, прийшла я вчасно
І у села, й у міста —
Всюди осінь золота.
Лист торкну — і диво стане:
Помаранчевим, багряним,
Ясно-жовтим стане ліс.
Як не віриш,— подивись!
Осінь.
Діти.
Учитель.
Сьогодні на урок кожна група готувала різні за рівнем складності завдання. У нас є 6 груп.
1гр. – «Науковці».
2гр. – « Літературознавці».
3 гр. – «Художники».
4 гр. – «Музиканти».
5гр. – «Мудреці».
6 гр.- «Метеорологи».
У кінці уроку ми повинні скласти «ГРОНО» за результатами роботи.
Загадки:
Назбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте,
То землею ходить місяць … (Жовтень).
Відлітають журавлі;
Знов лункий шкільний дзвінок
Нас покликав на урок,
Як цей місяць звати?
Прошу відгадати. (Вересень)
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць? (Листопад)
Читання напам`ять вірша « Непомітно з`явилася осінь».
– Які кольори переважають на картині? Чому?
– Який настрій вона у вас викликає?
– Наші діти теж уміють малювати, ось погляньте яка краса.
– А зараз ми розглянемо картини інших художників у підручнику (с.38)
– Що в них спільного? Чому?
– Який настрій викликає?
Група « Мудреці» готували народні вислови про осінні місяці. ( с. 40)
Група «Метеорологи» готувала інформацію про те, як треба спостерігати за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени.
При спостереженні за погодою звертаємо увагу на температуру , вітер, хмарність та опади.
Пригадаємо умовні позначки:
11.Робота в зошиті ( с.12 завд.3)
Наприклад:
а) жовті листочки та дощі;
б) дощ і сніг;
а) червень, грудень;
б) вересень, жовтень, листопад;
в) грудень, січень, лютий.
а) рання;
б) початок;
в) рання осінь, золота осінь, підземок.
сніг –
дощ –
роса –
Відповіді: а,б,в.
сніг – *
дощ –
роса –