Урок з природознавства 2 клас " Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени. Спостереження за погодою рідного краю"

Про матеріал

Потрібно ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців oceнi; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, мовлення, спостережливіть, пам'ять; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Представлено розгорнутий конспект уроку з природознавства для 2 класу. На уроці передбачено використання інтерактивних та інформаційно-комунікаційних технологій. Вони допоможуть реалізувати тему і мету уроку та зроблять урок цікавим.


 

Тема.  Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени. Спостереження за погодою  рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени.

Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців oceнi; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, мовлення, спостережливіть, пам’ять; виховувати любов до природи.

Тип. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

      Вступна бесіда

  • Які пори року ви знаєте?
  • Що є причиною змінпip року?

Робота над загадкою

Звучить музика П. I. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня»,

учитель читае загадку.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гocтi. (Осінь)

  • Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті

шати одягає, жде білу сестрицю.)

  • На попередньому уроці ми розпочали роботу над проектом «Пори року».

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.    

Тема нашого уроку «Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за природою восени. Спостереження за погодою  рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени».

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Обговорення власних спостережень за природою восени.
  • Ми ходили в гості на екскурсію до пані Осені. Спостерігали  за  змінами в природі.
  • Що цікавого ви дізналися?
  • Що змінилося в живій природі?
  • Як змінилася погода?
  • Яка погода сьогодні?

Запис у зошиті з друкованою основою  погодних умов сьогоднішнього дня, користуючись умовними позначками.

  • Ви чуєте? Це тихі кроки господині — осені. Прислухайтесь: вона вже тут.

          До класу  входить Осінь.

Осінь.
– Добрий день,

мої шановні  діти
Нині знов із вами я.
Осінь — ось моє ім’я.
Восени земля прекрасна.
Як завжди, прийшла я вчасно
І у села, й у міста —
Всюди осінь золота.
Лист торкну — і диво стане:
Помаранчевим, багряним,
Ясно-жовтим стане ліс.
Як не віриш,— подивись!

   Осінь.

  • Хочу дізнатися , які ви розумні? Чи дійсно ви знаєте про мене все?

   Діти.

  • Запрошуємо Вас на урок.
  1. Пояснення дітьми назв осінніх місяців.

 Учитель.

  • Продовжуємо роботу над проектом .

Сьогодні на  урок кожна група готувала різні  за рівнем складності  завдання. У нас є 6 груп.

1гр. – «Науковці».

2гр. – « Літературознавці».

3 гр. – «Художники».

4 гр. – «Музиканти».

5гр. – «Мудреці».

6 гр.-  «Метеорологи».

У кінці уроку ми повинні  скласти «ГРОНО» за результатами роботи.

  • Осінь завжди подорожує не сама, а зі своїми синочками.
  • Як їх звати? Визначимо, відгадавши їх загадки.

Загадки:

  1. Кличуть нас ліси, поля, сади

Назбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць … (Жовтень).

  1. У південний край землі

Відлітають журавлі;

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок,

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати. (Вересень)

  1. Краплі з неба, дахів, стріх,

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад)

  • Яка осінь у загадках?
  • Чому місяці називаються вересень, жовтень, листопад? Цю інформацію підготувала група «Науковці».
  • А зараз прочитаємо в підручнику про походження назв місяців (с.39-40).
  • Чому місяці мають такі назви?
  • Це буде науковий розділ нашого проекту.
  1. Слово вчителя
  • Осінь ще довго мандруватиме полями, садами, гаями, лісами, одягатиме дерева і кущі в золоті шати.
  • Осінь має три періоди :
  • вересень – рання осінь;
  • жовтень – золота осінь;
  • листопад – пізня осінь.
  • А ми будемо читати вірші, співати пісні, відгадувати загадки, запам’ятовувати її прикмети. І побачимо, як кожен звеличуює та пишається осінню по-своєму.
  1. Розповіді учнів.
  • Яка ж осінь у віршах?

Читання напам`ять  вірша « Непомітно з`явилася осінь».

  • Які зміни відбулися у природі восени за віршем?
  • Які є ще характерні ознаки осені?
  • Яка осінь у піснях?
  1. Фізкультхвилинка «Краплинка»
  2. Споглядання художнього твору Ісаака Ілліча Левітана «Золота осінь».

– Які кольори переважають на картині? Чому?

– Який настрій вона у вас викликає?

  1. Огляд виставки малюнків.

– Наші діти теж уміють малювати, ось погляньте яка краса.

  1. Робота за підручником.

– А зараз ми розглянемо картини інших художників у підручнику (с.38)

– Що в них спільного? Чому?

– Який настрій викликає?

  1. Гімнастика для очей
  2.                 Інформація груп

Група « Мудреці» готували  народні вислови  про осінні місяці.  ( с. 40)

Група «Метеорологи» готувала інформацію про те, як треба спостерігати  за погодою  рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени.

  • На що слід звертати увагу при спостереженні?

При спостереженні за погодою звертаємо увагу на температуру , вітер, хмарність та опади.

Пригадаємо умовні позначки:

  • ясно;
  • хмарно;
  • похмуро;
  • дощ;
  • сніг;
  • гроза;
  • роса;
  • туман;
  • іній.

11.Робота в зошиті ( с.12 завд.3)

  • Раніше люди звертали увагу на прикмети.

Наприклад:

  • Осінь ясна – зима холодна.
  • Багато павутиння – буде довго тепло.
  • Грім у жовтні – на коротку зиму.
  1.                 Тестування.
  2.                 Ознаки осені.

а) жовті листочки та дощі;

б) дощ і сніг;

  1. Осінні місяці:

а) червень, грудень;

б) вересень, жовтень, листопад;

в) грудень, січень, лютий.

  1. Назвати періоди осені:

а) рання;

б) початок;

в) рання осінь, золота осінь, підземок.

  1. Намалюй умовні позначки:

сніг –

дощ 

роса 

Відповіді: а,б,в.

  1. а);
  2. б);
  3. в);

сніг – *

дощ –

роса –

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дзядик Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
2193
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку