Урок з природознавства. 2 клас. Тема. "Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї"

Про матеріал

Мета. Створити умови для здобуття учнями знань; для формування ключових, предметних та міжпредметних компетентностей;ознайомити учнів із весняними роботами людей на городах, полях і в садах у рідному краї; розширити знання учнів про культурні рослини, свійських тварин; створити умови для розвитку мислення та уяви; сприяти розвитку вміння висловлювати думку; дати змогу висловлюватися ( сприяти формуванню мовленнєво-творчого модуля);виховувати патріотичне ставлення до землі рідного краю, пошану до людей та їхньої праці, вчити бачити красу навколишнього середовища, працювати у групі.

Перегляд файлу

Тема. Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї.

Мета. Створити умови для здобуття учнями знань,створити умови для формування ключових, предметних та міжпредметних компетентностей;ознайомити учнів із весняними роботами людей на городах, полях і в садах у рідному краї; розширити знання учнів про культурні рослини, свійських тварин; створити умови для розвитку мислення та уяви; сприяти розвитку вміння висловлювати думку; дати змогу висловлюватися ( сприяти формуванню мовленнєво-творчого модуля);виховувати патріотичне ставлення до землі рідного краю, пошану до людей та їхньої праці, вчити бачити красу навколишнього середовища, працювати у групі.

Обладнання: ілюстрації, таблиця.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Емоційне поле уроку

У мене діточки –

Як ті квіточки,

Всі гарненькі, чепурненькі

Й до роботи беручкі.

Ви ж у мене молодці,

Природи рідної знавці.

Вправа «Дві торбинки»

  • З яким настроєм ви прийшли на урок?
  • У мене є дві торбинки. У «сумну» я зберу смуток, біль, страх, розчарування, а  «веселу»  відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро.

 ІІ. Хвилинка спостережень ( спостереження за сьогоднішнім днем)

Мотиваційне поле уроку

Творча вправа. Логічне завдання.

Пригадати назви весняних місяців й поєднати з умовними образними назвами.

Відповідь: весна світла – березень, весна води – квітень, весна зелені – травень. Підібрати відповідно кольори.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

1.Фронтальне опитування

 Яких тварин називають звірами?

 Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні? Навести приклади.

2. Хвилинка ерудита

Хто з тварин любить пустувати. За хорошого настрою вони влаштовують веселу метушню, підстрибують вгору, катаються по землі. 

Зайці

Хто з лісових звірів розвішує гриби для сушіння на деревах і з якою метою?

Білка, вона запасається грибами.

Товстим чи худим залягає ведмідь у барліг?

Товстим. Жир обігріває і годує ведмедя.

 

IV. Поле цілепокладання

 Змістове поле

Актуалізація опорних знань учнів та повідомлення теми уроку

  • Чи чули ви коли-небудь вислів: «Поле людей годує»? Як ви  його розумієте?
  • На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із весняними ро­ботами людей на городах, полях і в садах.

V. Технологічне поле

Вивчення нового матеріалу

1.Читання вірша

Зеленійся, рідне поле,

українська ниво.

Підіймися, колосися,

достигай щасливо!

І. Франко

  • Хто з вас був у полі? Що це таке?
  • Що вирощують на ниві?

2. Слово вчителя

  • На полях цілий рік не припиняється робота. Тут працюють механізатори. Адже взимку треба своєчасно затримати сніг, вивезти добрива. А навесні посіяти, доглянути, полити рослину,влітку -  зібрати врожай, восени зорати і посіяти озимину.

Словникова робота

Механізатор – це людина, яка працює на с/г техніці.

Добрива – це речовини, які використовують з метою підвищення врожаю.

Озимина́   сільськогоспо­дарські культури (пшениці, жита, ячменю), які сіють восени.

Нива – це ділянка, на якій ростуть зернові культури.

Поле це загальна площа, на якій вирощують культурні рослини,місце, де живе безліч різноманітних тварин і дикорослі рослини

3. Рослини, які ростуть на полях

- Такі рослини, як пшениця, жито, рис, овес, ячмінь, називають зерновими.

- Чому їх так називають?

- Яка рослина є найціннішою? Чому?

- Як до нас на стіл «приходить» хліб?

- А чи знаєте ви, чим пахне коровай? Який він на дотик?

4. Рослини, які ростуть на городах

Памятка «Як посадити картоплю»

  1. Відібрати бульби середнього розміру
  2. Перед висаджуванням їх пророщують
  3. Картопля краще росте на добре освітлених ділянках

У теплі травневі дні висаджують розсаду перцю, помідорів, капусти.

5.Рослини, які ростуть у садах

Памятка «Робота у саду»

  1. Плодові дерева й кущі оприскують отруйними речовинами, які знищують комах-шкідників.
  2. Нижню частину стовбура плодових дерев білять вапном для захисту від гризунів та перепадів температури, для дезінфекції ( знищення збудників інфекційних хвороб).
  3. Підрізають плодові дерева, проріджують кущі.
  4. Навесні висаджують саджанці плодових дерев.

 

  1. Рослини, які ростуть  на клумбах

 

Висаджують декоративні квіти, щоб вони пломеніли влітку різними кольорами веселки.

 

Кінезіологія – вправи, що допомагають зосередитися

Фітнес для рук «Кулак, ребро, долоня»

Уявна подорож « Весняний ліс»

  • Хто побачив весну?
  • Хто почув весну?
  • Хто відчув весну?

Висновок: скільки дарунків принесла весна ….вона схожа на дівчинку-фіалку, сукня синя, черевички сині, очі сині, повітря навколо – синє.

-А що ми її подаруємо?

- Ми посадимо вазони.

- Нехай ростуть вам всім на радість!

Практична робота ( діти садять вазони: хлорофітум, гастерія, кактус,красула)

Повторити правила посадки вазонів

Кімнатні рослини на підвіконні - це маленька, гарна, різнокольорова   галявина, яка потребує догляду .

Памятка для другокласників

Щоб рослина не загинула, треба знати як правильно як за нею доглядати.

Правила догляду за кімнатними рослинами

  • поливай кімнатні рослини помірно;
  • вода для поливу квітів має бути кімнатної температури;
  • бажано поливати кімнатні рослини не свіжою, а відстояною або талою водою;
  • горщики з квітами тримайте у піддонах;
  • обприскуйте  водою  рослини;
  • постійно підкормлюйте рослини;
  • запасіться необхідним інвентарем;
  • правильно доглядайте кожну рослину їм необхідний індивідуальний підхід;
  • квітам сумно, коли їх мало, тому посадіть нові;
  • коли квітам тісно – пересаджуйте їх. 

Кімнатні рослини – це наші друзі, бережіть їх!

7. Робота з підручником (с. 110—112).

  • опрацювати статтю;
  • розглянути ілюстрації;
  • відповідати на запитання.
  • Що садять ваші рідні або знайомі на городі, в полі, в саду, на клумбах?
  • Розкажіть про свої спостереження за працею людей навесні у вашій місцевості.
  • Яку роботу виконували ви?

Створити ментальну картку уроку

Рефлексійне поле

Підсумок уроку

 

Дидактична вправа «Клаптикова ковдра  міркувань»

«Твоя думка важлива»

Інструкція. Учитель демонструє дітям записані незакінчені речення.

«Я дізнав(ла)ся,що…..»

«Мене здивувало, що…..»

«Мені сподобалося, що……»

«Можливо, було б краще, якби…..»

Вправа – енергізатор «Дякую за чудовий урок»

Домашнє завдання

  • Опрацювати статтю в підручнику (с. 110—112), відповідати на запитання.
  • Намалювати дівчину-весну
  • Спостерігати за змінами у природі

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку