Урок з природознавства 2 клас "Тварини восени, підготовка тварин до зими"

Про матеріал
Розробка уроку з природознавства для 2 класу.Тема уроку: Тварини восени, підготовка тварин до зими
Перегляд файлу

Тема уроку: Тварини восени, підготовка тварин до зими

Хід уроку

І. Фенологічні спостереження

- Який місяць?

- Чому він має таку назву?

- Як ще називають цей місяць?

- Який сьогодні день тижня?

- Який стан неба сьогодні?

- Яка температура?

- Якої сили вітер?

- Чи були сьогодні опади? Які?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Знайди зайве»

 

 

  • Як назвати цих істот одним словом?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми познайомимось як змінюється життя деяких тварин восени і як вони готуються до зими. А урок проходитиме у формі гри – подорожі по місцях проживання тварин. Тож помандруємо.

 

ІV. Перша зупинка – ЛУКИ.

  • Перша зупинка – луки. А про кого будемо говорити дізнаєтесь, коли пограємо в гру «Відгадай хто я».

 

       1. Загадки

Прилетіла цокотуха, 
Щось торочить понад вухом. 
Всім набридла байка ця 
Без початку і кінця.
(Муха)

Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
- Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)

Навесні барвиста квітка 
На галявині розквітла. 
Лиш поглянути хотіли, 
Враз знялась і полетіла.
(Метелик)

Ця комашка-розумашка 
І працює дуже важко. 
В земляну свою хатинку 
Тягне довгу соломинку. 
(Мурашка)

Летить – пищить,
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є, -
Свою кров проллє.
(Комар)

  • Як назвати цих тварин?
  • А чи є вони зараз, в цю пору? Чому?

 

2. Перегляд відеоролика

 

- Яка причина. Що взимку не має на подвір’ї комах?

- В якому вигляді зимують комахи?

- Де зимують комахи?

 

V. Зупинка друга – водойма

 

1. Відгадування ребуса

- Наступна зупинка – водойма. Про кого йтиме мова відгадаємо ребус.

 

2. Робота з підручником

  • Отже, ми поговоримо про риб. Про те, які осінні зміни відбуваються в житті риб нам розкаже Карасик Золотенко. Відкрийте підручники на сторінці 57. Прочитайте статтю самостійно.
  • Від чого залежить спосіб життя риб? (Від температури води)
  • Чому восени риба клює погано?
  • Які риби не втрачають свій бойовий дух? (Щука, окунь, плітка)
  • А хто залягає спати в глибокі зимувальні ями на дні водойми? (короп, лящ, сом)

 

3. Робота в парах

- Де яка риба? Написати в кружечках потрібні цифри.

 

VІ.  Зупинка третя – ліс.

  • Наступна зупинка – ліс.
  • Які тварини живуть у лісі?

 

1. Робота над загадкою

-Відгадайте загадку

Маленький, чорненький, сліпенький, горбатенький, все поле переорав.(Кріт)

-Послухайте повідомлення довідкового бюро про цю тваринку.

 

2. Творча вправа «Розмальовка»

-Згадайте, які шубки мають  тварини взимку. Розфарбуйте звірів кольоровими олівцями.

• Я веселенький звірок: плиг з ялинки на дубок. (Білка)

• Влітку наїдається, взимку висипається. (Ведмідь)

• Живе в лісі; хижа, дика, душить курей та індиків. (Лисиця)
• Зимою в білому, як сніг,

А літом в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не міг,

Тому що довгі ноги має. (Заєць) 

 

 3. Робота в групах.

(Діти отримують картки із завданнями і в групах виконують їх.)

 

1 група «Їжачки»

           Прочитайте текст.

 Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, їжаки зариваються в опале листя і згортаються у неміцний клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. До речі, запасів на зиму він не робить і яблук на голках не носить, як це малюють у дитячих книжках. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. Сплять зимою ведмідь і борсук, але, на відміну від інших, їхній сон чутливий, вони можуть прокидатися.

 Для того, щоб проспати цілу зиму, восени тварини мусять добре запастися жиром. І витрачають його потім дуже економно: у тварини, яка спить, знижується температура тіла, кров’яний тиск, значно уповільнюється дихання й серцебиття, загалом витрати необхідних для життєдіяльності речовин зменшуються майже в 100 разів.

 

Знайдіть інформацію про поведінку звірів восени. Обговоріть інформацію в групі. Допишіть речення.

 

Восени готуються до зимової сплячки такі тварини: ______________________________________ .

 

 Обговоріть в групі власні спостереження за поведінкою звірів восени.

 

2  група «Білочки»

           Прочитайте текст.

 

 Деякі тварини роблять запаси корму. У гризунів, які живляться зерном, знаходили в норах до 6 кг зерна Багато мишовидних гризунів можна знайти у сховищах ласки. Бобри роблять під водою запаси гілок, у заможної бобрової родини може бути їх запасено до п’ятдесяти кубометрів.

 Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять, особливо коли не вистачає їжі для підтримання нормальної життєдіяльності.

  У норах жовтогорлих мишей знаходили до восьми кілограмів насіння, а одного разу навіть 47 кілограмів.

 

Знайдіть інформацію про поведінку звірів восени. Обговоріть інформацію в групі.  Допишіть речення.

 

Готують запаси корму на зиму такі тварини: __________________________________________ .

 

Обговоріть в групі власні спостереження за поведінкою звірів восени.

 

 

3 група «Лисички»

           Прочитайте текст.

 

 Зима для тварин найважча пора року. З-під снігу вони не можуть добути вдосталь корму, мерзнуть, застуджуються.

 Готуючись до зими, звірі міняють своє літнє хутро на зимове — густіше й пухнастіше. Ласка, горностай, заєць-біляк «переодягаються» в білу шубу, в ній вони майже непомітні на білому снігу.

 

Знайдіть інформацію про поведінку звірів восени. Обговоріть інформацію в групі.  Допишіть речення.

Змінюють забарвлення хутра на зимове такі тварини:__________________ .

 

Обговоріть в групі власні спостереження за поведінкою звірів восени.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Перегляд відеофільму.

 

VІІІ. Домашнє завдання

Скласти природознавчу казку про осінні турботи мишей або їжаків.

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку