Тема. «Використання і охорона водойм.»

Про матеріал
«Без води і не туди і не сюди. Знаєм ми: треба воду берегти..» О.А.ДУДИК , ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІ ПРОМІНСЬКОГО НВК ,СНІГУРІВСЬКОГО Р-НУ, МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Природознавство, 4 клас Тема. «Використання і охорона водойм.» Мета. Закріплювати знання про водойми України, про їх значення для життя людини, роль води в побуті; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість і уяву; виховувати бережливе ставлення до водойм рідної землі, почуття відповідальності за долю природи та причетності до її збереження. Обладнання: фізична карта України, мультимедійна презентація, картки індивідуального опитування Тип уроку: комбінований Перебіг уроку IОрганізаційний момент -Доброго ранку, сонце і вітер Доброго ранку, ліси і поля! Доброго ранку, плането Земля! А всім присутнім зичим здоров’я і добра! II Перевірка домашнього завдання 1 Робота з фізичною картою - Показати моря на карті України. - Користуючись картою, прокладіть морський маршрут від порту Одеса до Атлантичного океану. 2 Повідомлення- презентації учнів про тварин, що мешкають у Азовському та Чорному морях, підібраних самостійно III Актуалізація знань учнів -Де у природі , крім морів , є ще вода? -Назвіть водойми нашого краю. - Як людина використовує воду? _ Пригадайте прислів’я про воду IV Повідомлення теми і мети уроку -Сьогодні ми поговоримо про використання водойм та їх охорону, доведемо необхідність бережного відношення кожної людини до водних ресурсів та її вплив на долю природи. V Робота над темою. 1 Бесіда -Подивимось на глобус . Який колір на ньому переважає? Що позначається на глобусі блакитним кольором? Вода на планеті займає дві третини її поверхні Відгадування загадок на краплинках 1) З – під землі біжить водичка, Але це не озерце, Не струмочок і не річка, А цілюще …(джерельце) Підземні води очищуються і виходять на поверхню, утворюючи джерело. Джерельна вода дуже чиста і смачна. У народі її називають живою 2) Не скляний він,не з металу, А прислухайтесь – дзвенить, Риє землю він розталу І до річечки біжить. (Струмочок) Коли найчастіше зустрічаєте струмки? Багато води після дощу і танення снігу виходить на поверхню землі і тече струмочками. 3)Синя стрічечка блищить Щось тихенько гомонить, І біжить собі, біжить Не зупиниться й на мить. ( Річка ) Річок в Україні є багато. Кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки. Яка найбільша річка в Україні? Яка річка є в нашій місцевості? 4) Серед села корито Водою налито, Біля нього вербичка пухнаста І калина гілляста І малеча і дорослі Часто йдуть до нього в гості.(Озеро) Озеро створила природа, а ставок – людина. Блакитними перлинами, синіми очима Землі називають озера. Вони бувають різної форми: округлої, продовгуватої, у вигляді серпика. Найбільше озеро в Україні-Ялпуг, найглибше - Світязь. 5) Навкруги вода, а з питвом біда. (Море) Море-це частина океану, яка заходить у сушу. Які моря в Україні? Якою назвою можна об’єднати ці слова? (Вода, водойми) Яких з цих водойм немає в нашому краї? (Моря, озера)Яких найбільше? Яка з цих водойм найменша, а яка – найбільша? 2 Робота з підручником Відкриваємо підручник Природознавство на ст.141. Розгляньте малюнок. Яке значення в природі та в житті людини мають водойми? Водойма - це місце відпочинку людей. Водойма – це будинок для рослин і тварин. Водойма – це вода для питва і приготування їжі. Водойма – це вода для господарських потреб. Водойма – це місце для риболовлі. -Як у давні часи на Україні шанували водойми? Хвилинка відпочинку Хвилі бавляться та б’ються, Наче неслухи-хлоп’ята. I стрибають, і сміються: Вітер їм лоскоче п’яти. Вгору, вниз і знову вгору Підганяє дужий вітер. Розгойдав він ціле море Як же хвилям не радіти! Раз-два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді, Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили. Дев’ять, десять — обтрусились І за парти опустились. 3 Опрацювання вірша П . Воронько «Солодка вода» -Чому автор питну воду називає солодкою? -Що може призвести до зниження питної води? Розкажіть, як ощадливо ми маємо використовувати воду ? Гра «Так чи ні» -Водойми потребують охорони. - Людині на добу потрібно 2-2,5л питної води -Без води Земля перетворилася б на пустелю -Чиста вода потрібна тільки людям. -Водойма приховує небезпеку. -Люди завдають великої шкоди водоймам і їх мешканцям. Якщо люди будуть дбайливо ставитись до річок, озер, то ніколи не трапиться ось така ситуація. Використання методу «Мозковий штурм» На березі річки сидять троє рибалок. Засмикався поплавець у одного з них. Смикнув він вудку і виловив – старий черевик. Засмикався поплавець у другого – і виловив він коробку з- під соку. Третій рибалка виловив маленьку рибку і вирішив її відпустити. Але рибка заговорила людським голосом: « Не відпускай мене в річку! Краще кинь мене в акваріум з чистою водою! Силоньки більше немає жити в річці!» Робота з підручником( ст. 142) -Прочитайте та запам’ятайте висновки у статті «Сторінками корисних знань про природу України» Підсумок уроку Вправа « Мікрофон» - На уроці дізналися … - Мені сподобалось… - На уроці мене вразило…..
Перегляд файлу

«Без води і не туди і не сюди. Знаєм ми: треба воду берегти..»

 

О.а.Дудик , вчитель початкових класі

 Промінського НвК ,Снігурівського р-ну,

Миколаївської області

 

 

Природознавство, 4 клас

 

Тема. «Використання і охорона водойм.»

Мета.  Закріплювати знання про водойми України, про їх значення для життя людини, роль води в побуті;  розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість і уяву; виховувати бережливе ставлення до водойм рідної землі, почуття відповідальності за долю природи та причетності до її збереження.

Обладнання: фізична карта України, мультимедійна презентація, картки індивідуального опитування

Тип уроку: комбінований

                                          Перебіг уроку

IОрганізаційний момент

-Доброго ранку, сонце і вітер

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, плането  Земля!

А всім присутнім зичим здоров’я і добра!

II  Перевірка домашнього завдання

1 Робота з фізичною картою

  • Показати моря на карті України.
  • Користуючись картою, прокладіть морський маршрут від порту Одеса до Атлантичного океану.

2 Повідомлення- презентації учнів про тварин, що мешкають у Азовському та Чорному морях,  підібраних самостійно

III Актуалізація знань учнів

-Де у природі , крім морів , є ще вода?

-Назвіть водойми нашого краю.

- Як людина використовує воду?

_ Пригадайте прислів’я про воду

IV Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні ми поговоримо про використання водойм та їх охорону, доведемо необхідність бережного відношення кожної людини до водних ресурсів та її вплив на долю природи.

V Робота над темою.

1 Бесіда

-Подивимось на  глобус . Який колір на ньому переважає? Що позначається на глобусі блакитним кольором? Вода на планеті займає дві третини її поверхні

Відгадування загадок  на краплинках 

1) З – під землі біжить водичка,

Але це не озерце,

Не струмочок і не річка,

А цілюще …(джерельце)

Підземні води очищуються і виходять на поверхню, утворюючи джерело. Джерельна вода дуже чиста і смачна. У народі її називають живою

2) Не скляний він,не з металу,

А прислухайтесь – дзвенить,

Риє землю він розталу

І до річечки біжить. (Струмочок)

Коли найчастіше зустрічаєте струмки?

Багато води після дощу і танення снігу виходить на поверхню землі і тече струмочками.

3)Синя стрічечка блищить

Щось тихенько гомонить,

І біжить собі, біжить

Не зупиниться й на мить. ( Річка )

Річок в Україні є багато. Кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки. Яка найбільша річка в Україні? Яка річка є в нашій місцевості?

4) Серед села корито

Водою налито,

Біля нього вербичка пухнаста

І калина гілляста

І малеча і дорослі

Часто йдуть до нього в гості.(Озеро)

Озеро створила природа, а ставок – людина. Блакитними перлинами, синіми очима Землі називають озера. Вони бувають різної форми: округлої, продовгуватої, у вигляді серпика. Найбільше озеро в Україні-Ялпуг, найглибше - Світязь.

5) Навкруги вода, а з питвом біда. (Море)

Море-це частина океану, яка заходить у сушу. Які моря в Україні?

Якою назвою можна об’єднати ці слова? (Вода, водойми) Яких з цих водойм немає в нашому краї? (Моря, озера)Яких найбільше? Яка з цих водойм найменша, а яка – найбільша?

 

2 Робота з підручником

 

 Відкриваємо підручник Природознавство на ст.141. Розгляньте малюнок. Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?

Водойма - це місце відпочинку людей.

Водойма – це будинок для рослин і тварин.

Водойма – це вода для питва і приготування їжі.

Водойма – це вода для господарських потреб.

Водойма – це місце для риболовлі.

-Як у давні часи на Україні шанували водойми?

Хвилинка відпочинку

Хвилі бавляться та б’ються,

Наче неслухи-хлоп’ята.

I стрибають, і сміються:

Вітер їм лоскоче п’яти.

Вгору, вниз і знову вгору

Підганяє дужий вітер.

Розгойдав він ціле море

Як же хвилям не радіти!

Раз-два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — обтрусились

І за парти опустились.

3 Опрацювання вірша  П . Воронько «Солодка вода»

-Чому автор питну воду  називає солодкою?

-Що може призвести до зниження питної води?

Розкажіть, як ощадливо  ми маємо використовувати воду ?

Гра «Так чи ні»

-Водойми потребують охорони.

- Людині на добу потрібно 2-2,5л питної води

-Без води Земля перетворилася б на пустелю

-Чиста вода потрібна тільки людям.

-Водойма приховує небезпеку.

-Люди завдають великої шкоди водоймам і їх мешканцям.

Якщо люди будуть дбайливо ставитись до річок, озер, то ніколи не трапиться ось така ситуація.

Використання методу «Мозковий штурм»

На березі річки сидять троє рибалок. Засмикався поплавець у одного з них. Смикнув він вудку і виловив – старий черевик.

Засмикався поплавець у другого – і виловив він коробку з- під соку.

Третій рибалка виловив маленьку рибку і вирішив її відпустити. Але рибка заговорила людським голосом: « Не відпускай мене в річку! Краще кинь мене в акваріум з чистою водою! Силоньки більше немає жити в річці!»

Робота з підручником( ст. 142)

-Прочитайте та запам’ятайте висновки у статті «Сторінками корисних знань про природу України»

 

Підсумок уроку

Вправа « Мікрофон»

-         На уроці дізналися …

-         Мені сподобалось…

-          На  уроці мене вразило…..

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудик Ольга
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку