Урок з природознавства на тему: "Тварини рідного краю"

Про матеріал

Тема: Тварини рідного краю

Мета: Ознайомити учнів з тваринами рідного краю;

розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, місце їх проживання;

вчити наводити приклади і розпізнавати тварин;

формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за істотними ознаками; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам'яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин.

Перегляд файлу

ВЕЛИКОДИМЕРСЬКИЙ СЗО НВК

 

УРОК

З ПРИРОДОЗНАВСТВА

НА ТЕМУ: «ТВАРИНИ РІДНОГО КРАЮ»

 

                                                     

 

 

ВЧИТЕЛЬ КАНЮРА АЛІНА ПЕТРІВНА

 

 

Тема: Тварини рідного краю

Мета: Ознайомити учнів з тваринами рідного краю;

розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, місце їх проживання;

вчити наводити приклади і розпізнавати тварин;

формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за істотними ознаками; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам'яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, індивідуальні картки, пазли, герої казки «Рукавичка»

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

 

Пролунав уже дзвінок –

починаємо урок .

Працюватимем старанно ,

щоб почуть наприкінці ,

що у нашім 1 класі

 діти – просто молодці .

 

- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

    Не крутитись на уроці як папуги  чи сороки.

 

 

  •    Діти, сьогодні у нас на уроці багато гостей. Давайте привітаємось з ними.

 

Діти: Ми вам раді люди добрі ,

           І вітаєм щиро вас,

           І запрошуєм  ласкаво

           На урок наш в перший клас!

 

 

 

 

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

 

- Крім цих гостей, що ви бачите, до нас прийшла ще одна гостя, але вона заховалася і з’явиться лише тоді, коли ви здогадаєтеся хто вона

 

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

             Бачить серед ночі. (Слайд)

(Сова)

 

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. (Слайд)

 

 

Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!Тітонька Сова передала конверт (Слайд)

 

 

1. Повторення про рослини.

 Гра «Доповни речення» ( у конверті запитання)    

У саду ростуть…

У лісі ростуть…

У парку ростуть…

Рослини потрібні, щоб….

Рослини жива, чи нежива природа?

 

Чому?

-Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.

 

 

2. Гра « Хто зайвий?» (слайд)

 

 

 

 

 

III. Актуалізація знань, умінь, навичок.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

   - Мудра Сова приготувала наступне завдання.  Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці..(слайд)

  - Тема сьогоднішнього уроку  : «Тварини рідного краю» (слайд)

- А щоб у нас на уроці була гарна погода, було сонячно і весело тітонька Сова дарує нам сонечко. (слайд)

- В якому краї ми з вами проживаємо?

- А яке місто є головним містом нашого краю?

 - То як називається наша область?

- А в якому районі ми живемо?

- Яку назву має наше рідне селище?

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вступне слово вчителя

-         Діти, скажіть, а де живуть сови? 

  •    І наша тітонька Сова запрошує нас на прогулянку до лісу. (слайд)
  •    Діти,а яких ще тварин  ми можемо зустріти в лісі? (Діти називають)

(лисиця, олень, лось, дикий кабан, ведмідь)

 

  •    Як цих тварин можна назвати одним словом? (дикі)
  •    А тепер погляньте на наступний слайд(корова, кінь, курка, коза…)

 

  •    Як називають цих тварин? (свійські)
  •     
  1. Фізкультхвилинка
  •    Ви гарно справилися із завданням і тепер Сова та її друзі запрошують вас відпочити . (Слайд )

 

  1. Групування тварин за зовнішнім виглядом.
  •    Чи всі тварини мають однаковий вигляд?
  •    Давайте у цьому переконаємось.

( у кожного на парті лежить конверти із зображенням тварини одного з основних видів)

  •    Я запрошую до дошки учнів, у яких на картках тварини із 6 ногами.

     (виходять діти,  у яких на картках  комахи)

  •    Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте?
  •    Як їх назвати одним словом? (Комахи)

(Слайд)

                                                  Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні : від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

 

 - То як називається перша  група  тварин?

 

- Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.

    (виходять діти, у яких на картках звірі)

(Слайд)

 

  •    Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Який вони мають вигляд? Що вони уміють робити?
  •    Як їх назвати одним словом? (Звірі)
  •     

 

                                  Доповнення

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.

                  Яку назву має друга група тварин?

 

  •    Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.

  ( виходять діти, у яких на картках птахи)

 

  •    Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Що вони уміють робити?
  •    Як їх назвати одним словом? 

 

                                 Доповнення.  

 Тіло птахів вкрите пір’ям . це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила.,дзьоб.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть : «Де багато пташок – там нема комашок».

 

- Яку назву має третя група  тварин? 

 

  •    І , нарешті прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.

                     ( виходять діти із зображенням риб )

 

  •    Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)
  •    То яку назву має ще одна група тварин? 

 

              Робимо висновок: тварини поділяються на які групи ?     (птахи, звірі, риби, комахи)

 

 

4. Птахи

   -А тепер ми мандруємо тихо-тихо, щоб почути спів. Як ви думаєте хто може співати? (Пташки). А давайте спробуємо відгадати спів якої пташки ми зараз почуємо?  

 (Відгадування загадок, перегляд слайдів, слухання співу пташок)

-А чим птахи відрізняються від інших тварин? (Їх тіло вкрите пір’ям, мають крила).

-Діти, а чи всі пташки живуть у лісі? (Ні. Деякі з них живуть біля людських осель).

- А чи всі пташки живуть у нас взимку? (Ні. Деякі з них відлітають у теплі краї.) Їх називаються перелітні птахи, а ті, що живуть цілий рік – осілі. Зимуючим пташкам ми допомагаємо взимку. Робимо годівнички і підгодовуємо їх. Уже настала весна і до нас з теплих країв уже прилетіли граки і шпаки, за ними прилетять інші птахи, а останньою в кінці квітня на початку травня прилетить зозуля.

5.Робота на  картках.

-А зараз мудра Сова хоче перевірити чи спостерігаєте ви затваринами. У вас на картках є ліворуч зображені тварини, а праворуч – їхні домівки. Ваше завдання поселити тваринку в її житло. З’єднайте стрілочками тваринку з місцем її проживання.

(Перевірка за слайдом) (Слайд)

 

6. Вправа «Склади послідовність»

  Наш народ з давніх-давен спостерігав за тваринами і часто згадував їх у казках. Давайте пригадаємо героями яких українських народних казок є тваринки? (Діти називають казки)

  Тітонька Сова дуже рада, що ви так багато знаєте про звірят, добре знаєте казки і пропонує вам пограти у гру. Погляньте, що вона нам принесла? (Рукавичку) (слайд)

 

 

 

І зараз для вас буде завдання серед тварин вибрати тих, які є героями казки «Рукавичка», і скласти їх у тій послідовності, в якій вони підходили до рукавички. (слайд)

 

 

Молодці! А погляньте-но уважно на тваринок-героїв казки чи можемо ми сказати, що всі вони належать до звірів? (Ні. Жабка не належить до звірів)

Так. Жабка належить до іншої групи тварин, до земноводних. Вони живуть і на суші, і у воді.

 

 

 

7. Комахи

7.1. Робота з підручником.

Ось ми з вами непомітно вийшли з лісу і привела нас сова на галявину поблизу річки. Ця місцевість називається луки. Давайте розглянемо фото тварин, які зустрічаються на луках.

7.2. Робота в парах. Складання пазлів із зображенням комах.

  Оскільки на луках багато трав і квітів, то там можна побачити багато комах. І зараз білочка хоче побачити чи вмієте ви працювати в групах і пропонує вам скласти пазли.

Діти називають комах, яких вони склали.

 

7.3 Фізкультхвилинка

Бджоли зранку вилітають 
І над квітами кружляють. 
Як зачують десь нектар, 
То присядуть зразу там.

 

 

-Ви вже трішки втомилися, тому зараз нам бджілка допоможе зробити зарядку для очей.

8.Риби

Ми прогулялися луками і дійшли до річки. І наша гостя хоче знати чи знаєте ви хто мешкає у водоймах річок, ставків, озер.

Слайд «Риби»

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті.

Швидко промайнув час і нам пора повертатися з прогулянки. Давайте зараз перевіримо хто з вас був найуважніший під час прогулянки попрацюємо в зошитах.

 

2. Правила поведінки в природі.

Чи сподобалася вам прогулянка? Приємно було побачити гарні краєвиди, різних тварин. Але, нажаль, у нас вже є багато рослин і тварин яких залишилося дуже мало. Тому ці тварини під охороною держави. Їх занесено до Червоної книги України. А яких правил поведінки в природі повинні дотримуватися ми і всі люди, щоб зберегти нашу природу гарною і багатою?

 

 

V. Підсумок уроку

  1. А ось ще одне завдання від Тітоньки Сови. Спробуйте впізнати тваринку за описом.

 

 

 

 

 

(Слайд)

 

(Слайд)

 

 

 

 

 

  1. ГРА « Мікрофон»

 

  •    Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що       вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки.

(На _гілці_білочка і поруч багато ГРИБІВ --- за вдалі відповіді білочці даємо грибочки)

 

 

  1. Рефлексія. Створення «Галявини вражень від уроку»

 Білочці дуже сподобалося у нас на уроці, вона сподівається, що ви будете справжніми друзями природи.

А зараз вона пропонує вам створити «Галявину вражень від уроку».

У кожного з вас є квіточки різних кольорів. Виберіть одну квіточку того кольору, якого вам найбільше хочеться, якого кольору у вас зараз настрій і прикріпіть на галявині.

Створимо таку галявину, на яку хотілося б прийти звірятам, прилетіти пташкам і комашкам, прийти відпочити людям. (Діти створюють галявину на дошці).

Білочка вам дякує і прощається до нових зустрічей.

 


 

 

 

 

 

  

 

 

docx
Додано
14 березня 2018
Переглядів
3085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку