Урок з природознавства для 2 класу з використанням стратегії "Лепбук". Використовуючи мультимедійну презентацію та аудіо запис, діти отримали уявлення про охорону птахів, ознайомились з пам'ятниками птахам;розвивався пізнавальний інтерес, вміння вести пошукову роботу ; виховувалось відповідальне ставлення до збереження природи
Тема: Охорона птахів
Мета: дати уявлення про охорону птахів, ознайомити з пам’ятниками птахам;розвивати пізнавальний інтерес, вміння вести пошукову роботу ; виховувати відповідальне ставлення до збереження природи
Обладнання: мультимедійна презентація, інформація для леп буку, аудіо запис «Ранок у лісі», сигнальні картки
Хід уроку
I. Організаційний момент
Психологічний настрій. Гра « Створюємо настрій»
Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
Треба бути яким? …(Спокійним).
Зі мною хто? …(Мої друзі).
Вони мене що? …(Поважають).
Мені це як? …(Приємно).
Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
II. Актуалізація знань
- Скажіть, діти, чи є в природи голос?- аудіо запис «Ранок у лісі»
-Одним із співучих голосів природи – є голос птахів.
- Чи можемо, ми стверджувати, що все знаємо про птахів?
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, чому і як треба охороняти птахів.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Гра „Спіймай слово на гачок”
- почувши зайве слово підніміть руку з сигнальною карткою.
Перелітні — лелеки, журавлі, шпаки,голуби, ластівки
Осілі — голуби, сови, сороки, соловейки, синички
Гості — снігурі, шишкарі, ластівки, зимородки.
2. Інформація про птахів- слайд 1
— Птахи знищують шкідливих комах, личинок, гусениць, гризунів. Цим вони приносять велику користь людині, зберігаючи врожай. Птахи дають нам м’ясо, яйце, пух, пір’я. Птахи є красою природи. Людям подобається, як співають у лісі — дрозди, в полях — жайворонки, в садах і гаях — знаменитий соловей. Спів птахів — це не просто забава, це сигнал іншим птахам про те, що ця ділянка вже зайнята, тут є хазяїн. Птахи — наші друзі. Отже, охоронятимемо їх і закликатимемо в наші сади, гаї і ліси! Птахи можуть гніздитися і там, де їх раніше не було, треба тільки заздалегідь підготувати й уміло розвісити для них пташині будиночки. Птахи потребують нашої допомоги у всі пори року.
3. Правила поведінки навесні в лісі –слайд 2
1) Птахів на гніздах не можна турбувати і тривожити: вони можуть покинути свої гнізда, тоді пташенята загинуть.
2) Не можна чіпати руками яйця, не можна розоряти гнізда.
3) Не можна приносити пташенят додому.
4) Не можна стріляти у птахів з рогаток, кидати у них каміння.
Фізхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Анаграми
Бережіть|пташок|вони|наші|друзі
Охорона|птахів|важлива|справа
-Чи всі ми любимо птахів?
-За що їх можна і треба любити?
2. Складання пам'ятки „Будь охоронцем птахів”- слайд 3
-Взимку підгодовуй птахів.
-Не руйнуй пташині гнізда.
-Не турбуй птахів,коли вони висиджують пташенят.
-Нікому не дозволяй брати із гнізда пташенят.
-Навесні роби будиночки для птахів.
3. Пам’ятники птахам
1. Англійський підводний човен потерпів аварію. До лапки голубки прикріпили капсулу з координатами. Вона доставила лист до Англії і екіпаж був врятований. За цей подвиг голубці не лише поставлений пам’ятник, вона ще й нагороджена медаллю.-слайд 4
2. Пам’ятник горобцеві є в американському місті Бостоні. Виявляється, скромний пернатий трудяга врятував населення цих місць з голоду, коли тут з’явилися невідані досі гусениці. Горобці в короткий термін розправилися з шкідниками і тим самим врятували сади і посіви.-слайд 5
3. Гусям у Римі теж збудовано пам’ятник за те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців.-слайд 6
4. Чайкам в штаті Юта, бо вони врятували поля місцевих мешканців від сарани.- слайд 7
5. Півню в Болгарії, бо вони перші зустрічають і вітають світанок, зникає пітьма, а з нею і вся нечиста сила; а у німецькому місті Мюнстері за те, що півень допоміг зняти облогу міста. –слайд 8
Фізхвилинка (релаксаційна) «Пташка в небі»
4. Створення колективного леп буку «Охорона птахів». Робота в групах.
На початку тематичного тижня діти готували матеріал.
1 група – легенди про птахів
2 група – загадки про птахів
3 група – пам’ятка «Охорона птахів»
4 група – цікавинки про тпахів
V. Рефлексія
1. Мені цікаво було дізнатися про …
2. Після уроку я обов’язково прочитаю …
3. Найбільшим відкриттям для мене було …