Урок з природознавства: Тварини живі організми. Різноманітність тварин у природі.

Про матеріал

Формувати уявлення про значення тварин, роль їх у природі, та цінність для людей; розширити поняття звірі, птахи, комахи, земноводні, птахи, плазуни; вчити розрізняти тварин цих видів, визначати їх істотні ознаки, знаходити зайвий об'єкт серед їх сукупності, класифікувати; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, дбайливе відношення до природи.

Перегляд файлу

Природознавство

Тема. Тварини живі організми.        Різноманітність тварин у природі

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

 Мета. Формувати уявлення про значення тварин, роль їх у природі,  та цінність  для людей; розширити поняття звірі, птахи, комахи, земноводні, птахи, плазуни; вчити розрізняти тварин цих видів, визначати їх істотні ознаки, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності, класифікувати; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, дбайливе відношення до природи. 

 Обладнання до уроку. Слайди, ілюстрації про тварин, пазли, таблиці, дидактичний матеріал, енциклопедії про тварин, голоси тварин. 

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація і контроль знань. 

  1.  Проблемне питання.

Прийом Мікрофон.

- За чим спостерігали по дорозі в школу?

- Предмети, які знаходяться в класі, відносяться до природи?  Чому? 

- Яка є природа? 

- Навести приклади живої природи, неживої.                                         Слайд №1.

- На якому уроці вивчаємо природу?                                                       Слайд №2.

 

ІІІ. Підготовка до вивчення матеріалу. 

  1. Завдання 1.  Робота в парах. Записати по горизонталі слова відгадки.

 

Розв’язати кросворд

 

 

 

1  

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

                                                                                                                  Слайд №3.

  1. Напроти бабусі сидить дід у кожусі,

Біля печі гріється, без водички миється.          (Кіт)

2.Уночі літає здобич здобуває. Має круглі очі, бачить серед ночі.  (Сова)

3.Летить – пищить,сяде – мовчить.

             Хто його вб’є, той кров свою проллє.                 (Комар)

4.У хатах прозорих всі вони живуть,

           Можеш ти їх бачить та не можеш чуть.     (Риби)

5 .Повзе і хату на собі везе.                                      (Равлик)

6. Літає крилами, а спить вгору лапками. 

7. Прийшов він із довгим віником на бесіду із нашим півником.

   Схопив півня на обід та й замів мітлою слід.    ( Лис)                    

 

ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.                                         Слайд №4.

 

V. Робота над усвідомленням матеріалу. 

    1. Легенда Як з’явилися тварини на землі.

    На п’ятий день створення Світу Бог подивився на небо, на моря і подумав:

      - В них треба вдихнути життя.

      Тож промовив:

     - Води, збагатіться рибою. Небо, зазвучи птахами.

      В морях, озерах, річках заплюскотіли малі й великі риби з довгими, короткими, яскравими, темними і різнокольоровими хвостами.                                Слайд №5.

      А в небесну вись майнуло птаство. Орли летіли над горами, а чайки - над  океанами,  над землею  кружляли граціозні ластівки.  У кожної пташки була своя пісня.                                                                                            Слайд №6.

 На шостий день Бог глянув на свій щойно створений світ і зрозумів, що земля обділена ним. 

 Тоді він сказав: 

      - Хай на землі з’являться тварини. 

       На землі гралися коти та собаки, у пустелі поселилися сайгаки і кумедні ховрашки, у кущах ховалися зайчики, а по верхівках дерев стрибали білки і мавпи.                                                                                                 Слайд №7

 Джмелі й метелики збирали із квітів нектар, на сонячних берегах озер грілися черепахи.                                                                              Слайд №8.

 Бог потурбувався про всіх і благословив своє творіння. Кожну тварину він наділив дивовижною здатністю – продовжувати свій рід. 

  1. Робота за підручником.  Опрацювати статтю с. 131, самостійно.

- Де живуть тварини? 

- Чим відрізняються тварини між собою? 

Розповідь дітей.

  1. Порівняльна характеристика тварин за розмірами.

Страус                                                                                              Слайд №9

 Африканський страус має зріст до 3 метрів, маса більше 200 кг. Страуси не літаючі птахи, живуть у африканських полупустелях, рівнинах невеликими групами, часто їх можна побачити із зебрами та антилопами. Розвивають швидкість до 70 км/год. Очі у страуса більші за мозок, їсть рослинну їжу, але може поїдати мілких тварин – гризунів, саранчу. Страуси не мають зубів, тому часто ковтають мілкі камінці і все, що їм попадається: куски дерева, заліза, пластмаси, цвяхи. Зараз страусів розводять на фермах для дорогої шкіри і м’яса. Яйце страуса має довжину до 20 см, маса до 1,5 кг, товщина шкаралупи яйця до 6 мм. Страусята, які вилуплюються важать до 1,5 кг. Висиджують страусят тати-страуси біля 2 місяців.

Колібрі – маленьке боже чудо                                                       Слайд №10

 Колібрі – назва пішла від того, що пташка швидко махає крильми: більше 150 разів за секунду (з англійської мови це означає – “жужжащая птичка”). Часто її називають вертольотом. Вона зависає нерухомо в повітрі, злітає вертикально або у зворотному напрямку, тобто хвостиком вперед. Це допомагає пташці збирати нектар з квіток.

 Серце колібрі в стані спокою б’ється з частотою 500 ударів за хвилину, якби наш організм так працював, то серце билося б із швидкістю 1260 ударів за хвилину, а температура нашого тіла збільшилася б до 385 градусів.

 Колібрі живуть на Кубі. Маса 1,5 г, довжина тіла до 6 см. Живе колібрі за рахунок того, що багато їсть: у два рази більше, ніж важить сама.

 Висиджує самочка 1-2 яйця, масою 2 мг, 14-19 днів. Пташенята вилуплюють сліпі та голі, але через 25 днів вони вилітають із гнізда.

 

Жираф                                                                                               Слайд №11

 

 Жираф сама висока тварина на землі, висота тварини до 6 м, маса до 900 кг, серце важить 12 кг. Язик темний, довжина його до 45 см. Швидко бігає – до 55 км/год, вміє стрибати на висоту до 2 м, але ходить тільки по твердій поверхні. З’їдає щодня до 30 кг листків. Може довгий час перебувати без води, а якщо вже п’є, то випиває біля 38 л.

 Народжується жирафеня висотою до 2 м, а масою до 50 кг. Через пару годин уже твердо стоїть на ногах і ходить за мамою, живе жираф до 35 років.

 

Землерийка                                                                                       Слайд №11

 

 Землерийку часто путають із мишею. Найменший звір на землі. Дуже агресивний, хижий, через що отримав назву “маленький диявол”. Довжина тіла до 18 см, маса до 100 г, живе до 2 років, їсть за добу у 2-4 рази більше своєї маси тіла, тому що багато рухається. Серце землерийки б’ється із швидкістю 700 ударів за хвилину, а при переляку – 1200 ударів. Має слабкий зір, але добре розвинений нюх. Землерийка дуже нервова тварина, наприклад, удар грому може її вбити.

 

Голубий кит                                                                                     Слайд №12

 

 Голубий кит самий більший із усіх тварин на землі. Довжина тіла до 33 м, маса до 150 т. Кити можуть жити групами або по одному. Займають весь світовий океан. Маса язика у кита – до 4 т, крові має більше 8000 літрів, маса серця до 1 т. Серце б’ється з частотою 20 ударів за хвилину. Голос кита можна зафіксувати на відстані 200 км, плаває із швидкістю 40 км/год, але коли пасеться, то рухається 2-3 км/год. Китеня народжується довжиною до 8 м, масою до 3 т. За добу кит випиває до 90 літрів молока. Живуть голубі кити до 40 років.

 

Мікрориба                                                                                       Слайд №12

 

 Знайшли цю рибу в індонезійських торф’яних болотах. Довжина тіла до 8 мм, тіло прозоре.

 

VI. Фізкультурна хвилинка.

 

  1. Робота за підручником. Сторінка 134.
  2. Поділ тварин на групи

Комахи                                                                                    Слайд №13

Риби                                                                                        Слайд №14

Земноводні                                                                             Слайд №15

Плазуни                                                                                     Слайд №16

  1. Самостійна творча робота. Визначити істотні ознаки птахів (слайд №17-18) і звірів (слайд 19-20).

 

VІI. Значення тварин для людей. Заповнити схему.

Завдання 3.

    

 

                                                            З н а ч е н н я

 

 

Завдання 4. Яку шкоду приносять тварини людям?

 

 

 

 

 

 

VIІI. Проблемне вирішення.

  • Як спілкуються між собою тварини?

Гра “Пізнай чий голос”. (Прослуховування голосів тварин)

 

ІХ. Підсумок уроку.

  • Що нового взнали про тварин?

 

Х. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал за підручником.

Виконати завдання в зошиті.

 

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку