ДІТИ ТА ЇХНІ ПРАВА
ДІЛОВА ГРА
Ведучі ділять команду на дві частини. Для цього вони пропонують двом охочим стати <батьками>. Кожен <батько> обирає собі <мати>, <мама> <доньку>, <донька> - <брата> і т. ін. Коли утворення сімей завершено, пропонують наступну гру.
Кожній уявній <сім`ї> дають завдання:
Усі діти стають у коло. Учасники гри мають сказати комплімент своєму сусідові ліворуч. Компліменти передають по колу.
Ведучі роздають дітям великі аркуші паперу з написаними на них буквами, після чого загадують загадки. Наприклад:
Ми – злакові рослини,
Що вищі від людини.
Їдять нас до весни –
Стебло, листки й плоди.
(Кукурудза)
Росту влітку на городі,
Маю плаття дуже модні.
У мене їх дуже багато;
За що й люблять кроленята.
(Капуста)
Діти, відгадавши загадку, швидко повинні вишикуватись у ряд із потрібними буквами.
Ведучі пропонують дітям назвати рецепти відомих страв.
Діти співають пісні, в яких згадується про їжу.
Ведучі показують команді чорну скриньку, у якій лежить предмет (зошит, ручка, гумка). Діти за допомогою запитань відгадують предмети.
Учасники називають казки, у назва яких є числа.
Ведучі дають дітям аркуші паперу, на яких написано слова-рими. Наприклад, сонце – віконце, дитина – малина, боятись – сміятись, лисиця – одиниця. Команда складає вірші з поданих слів.
Діти стають у коло. Ведучі разом з командою співають пісню, рухаючись по колу.
Дружно танцюємо ми,
Тра-та-та, тра-та-та
Танець веселий наш, танець лавата.
Наші вуха гарні, а у сусідів – кращі.
Після цих слів треба взятися за вуха сусідів, продовжуючи рухатись. Ведучі називають різні частини тіла (ніс, коліна, плечі).
На підлозі розставлено кеглі . Діти стають одне за одним. Вибирають ведучого - <паровоз>, інші - <вагони>. <Паровоз> оббігає між кеглями, після чого приєднує до себе по одному <вагонові>. Оббігаючи кеглі, потрібно не зачепити їх.
Ведучі запитують дітей, що їм відомо про конкретні лікарські рослини, які лікувальні властивості вони мають.
Ведучі проводять бесіду з дітьми про надання першої медичної допомоги, демонструючи деякі її види.
Ведучі називають слово ( фрукти, овочі, їстівний продукт), у якому містяться вітаміни. Наприклад, морква. Діти кажуть слово, яке починається на букву, якою закінчувалося попереднє слово ( наприклад , апельсин)
У команді обирають 4-5 <пасажирів>, інші імітують переповнений тролейбус. Завдання для <пасажирів>: потрібно потрапити в переповнений тролейбус.
Ведучі роздають дітям папірці із зазначеними позитивними та негативними емоціями станами (задоволення, злість, розпач, образа). За допомогою міміки та жестів діти показують ці емоції, інші- їх відгадують.
Команда стає в коло, всі беруться з руки. Кожен дарує усмішку з хорошими побажаннями своєму сусідові ліворуч.
Ведучі разом із командою співають пісню:
У полі береза стояла,
В полі кучерява стояла.
Люлі-люлі стояла,
Люлі-люлі кучерява стояла.
Далі ведучі показують певні рухи, якими заміняють слова пісні поступово, по черзі. Гра триває доти, поки пісню не будуть <співати> одними рухами.
Ведучі пропонують дітям скласти свою казку, використовуючи відомих героїв казок.
Діти стають одне за одним. Ведучий каже слово тому, хто стоїть останній. Він за допомогою міміки та жестів показує це слово тому хто стоїть перед ним. Останній учасник гри називає слово, яке йому показали.
Ведучі зачитують команді перекручені прислів`я . Наприклад:
Діти називають прислів`я правильно.
Ведучі називають казку, команда каже, ким і які права в ній було порушено. Ведучі зачитують уривки цих казок, а ді їх інсценують.
Діти придумують, як захистити права героїв.
Ведучі пропонують дітям витягнути пелюстки з паперової ромашки. На одній із пелюсток написано слово <ключ>, на інших – запитання, які стосуються Конвенції ООН. Діти відповідають на запитання до тих пірю доки не знайдуть пелюстки із словом <ключ>.
Діти стають у коло. Ведучі передають по колу повітряну кульку. Той, у кого вона в руках, розказує про свої враження від ігротеки, про те, що нового дізнався.