Урок з правознавства "Сім♥я. Шлюб"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Умови і порядок укладення шлюбу та шлюбного контракту
Перегляд файлу

Тема уроку: Сім’я . Шлюб.

Мета: ознайомити учнів із основами сімейного права, основними поняттями уроку; розвивати вміння визначати роль сімейних стосунків у житті; виховувати повагу до батьків, нести відповідальність за  створену сім’ю.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Основні поняття: «сім’я», «шлюб», «шлюбний контракт», «аліменти»

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1. Що таке цивільна правоздатність і цивільна дієздатність?
  2. Назвіть вік з якого наступає неповна дієздатність?
  3. Коли особа визнається  недієздатною?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Епіграф уроку « Одружитися – це значить на половину зменшити свої права й удвічі збільшити обов’язки»  Ф. Шопенгауер

Поясніть, як ви розумієте цей вислів?

Звучить аудіо запис мелодії Мендельсона

Бесіда

1.Де ви чули цю мелодію?

2. Які асоціації викликає у вас слово «шлюб»?

Розповідь вчителя

Робота над формуванням понять

Сім’я - це природний та основний осередок суспільства, що має право на захист з боку суспільства і держави.

Шлюб – це сімейний союз чоловіка та жінки, зареєстрований  у державному органі реєстрації актів цивільного стану.

Шлюбний контракт – це угода осіб (подружжя) про вирішення майнових питань життя сім'ї.

Аліменти – це кошти на утримання певної особи, які присуджуються за рішенням суду від частини доходу іншої особи, або ж в чітко визначеній сумі.

Розповідь вчителя + робота з Сімейним кодексом України (ст..3,4, 5)

Бесіда

  1. Хто має право на створення сім’ї?
  2. Які права мають члени сім’ї?
  3. Як держава охороняє сім’ю?

Учитель розповідає притчу

Батько, розмовляючи із сином, радив йому триматися подалі від жінок, не квапитися зі створенням сім’ї. Син заперечив: «Шановний батьку! Ти ніколи не помічав райської вроди жінок. Твої очі не тонули у глибині їхніх очей. Твій погляд не спинявся на їхніх чарівних посмішках. Хіба ти відчував, що означає на самоті віддаватись своїм мріям, засинати у світі своїх фантазій, коли ти охоплений коханням?»

Батько подивився на нього і відповів: «Синку, ти ще не знаєш, що таке стіл без хліба та їжі. Ти ще не відчував, що таке суворість дружини, і не чув плачу своїх дітей. Ти не знаєш, що означає, опинившись на самоті,віддаватись своїм сумним думкам і відчувати страх перед гостями, коли ти обтяжений боргами»

Бесіда

  1. Подумайте над змістом притчі  і поясніть, чому думки батька і сина такі різні?

Розповідь вчителя + перегляд відеоролика «Сім’ї бувають великі і малі»

Бесіда

  1. Як ви вважаєте, чи можуть рані шлюби тривати все життя?
  2. Чому найчастіше розлучаються пари, які створили сім’ю в ранньому віці?
  3. Що є причиною розірвання шлюбу?
  4. Чи вважається сім’єю подружжя, в яких немає дітей?

Проблемне питання

  • Чи потрібно підписувати шлюбний контракт?

Розповідь вчителя

«Шлюбний контракт – це єдиний спосіб застрахувати себе від неприємностей і зробити свою сім’ю міцною», - так в більшості думають молоді люди. А от більшість жінок , які прожили в шлюбі багато років, швидше за все,навпаки, скажуть: «Як можна! Ще не встигли створити сім’ю, а вже думають про розлучення і поділ майна!».

Хто ж правий? Спробуємо розібратися.

Ви отримали випереджальне завдання

«Цивільний шлюб чи шлюбний контракт?»

Учитель пропонує висловлюватися ясно і коротко.

Юридичні ситуації

Знайдіть вихід у запропонованих ситуаціях

  1. Юнак і дівчина вирішили укласти шлюб. Між ними виникла суперечка, у якій взяли участь і батьки. Дівчина бажає залишити своє дівоче прізвище, юнак наполягає на тому, щоб вона після укладення шлюбу взяла його прізвище, а батьки дівчини пропонують компромісний варіант – поєднати прізвища. Яке рішення, на вашу думку, відповідає закону?
  2.               При розподілі майна нажитого в шлюбі громадянин В. в суді зазначив, що одержавши заробітну плату він придбав унікальний деревообробний станок для професіональних занять і рахує його особистою власністю.

Наступного разу він придбав холодильник для забезпечення потреб усієї сім’ї і передав його у спільне користування. На його думку холодильник стає спільною сумісною власністю подружжя та має бути розділений.

Питання: Як повинен вирішити спір суд?

  1.  Наречені Іванов І.С. та Сидорова О.Я. в терміни визначені ст..32 Сімейного кодексу України на реєстрацію шлюбу не з’явилися.

Після спливу 3,5 місяців після подачі заяви про реєстрацію шлюбу вони звернулися до того ж РАЦС про реєстрацію шлюбу.

Питання: Як повинен вирішити справу РАЦС?

Перегляд фрагменту художнього фільму «Принцеса на бобах»

Запитання

Чи мало місце, на вашу думку, порушення законодавства при укладені шлюбу між головними героями картини?

ІV.Узагальнення вивченого матеріалу

Бесіда

1.Назвіть основні етапи укладення шлюбу

2 Який шлюбний вік в Україні для чоловіків і жінок?

3.У якій формі укладається шлюбний контракт?

4.На вашу думку, чи зміцнить шлюб, шлюбний контракт?

Опрацювання притчі

Притча про щастя

В одному маленькому місті по сусідству живе дві сім’ї. одне подружжя постійно свариться, звинувачуючи один одного в усіх бідах,а друге – живе у мирі та злагоді. Дивується норовлива хазяйка щастю сусідки. Каже чоловікові: - Піди до сусідів і роздивися чому в них завжди все гладко і тихо. Пішов той, зайшов тихенько в дім і сховався в затишному куточку. Спостерігає. А хазяйка веселу пісню наспівує, по дому прибирається. Вазу якраз дорогу від пилу витирає. Раптом задзвонив телефон. Жінка відволіклася, а вазу поставила на краєчок столу,та так, що от-от впаде.

Але тут її чоловікові, щось знадобилося в кімнаті. Зачепив він вазу, та впала і розбилася. «Що буде – то?- думає сусід

Підійшла дружина,зітхнула з жалем, і каже чоловікові:

«Пробач любий. Я винна. Так  недбало поставила її на стіл

  • Що ти, мила? Це я винен. Квапився і не помітив вазу. Ну та гаразд. Не  було б у нас більшого нещастя. Дуже защеміло серце у сусіда. Підійшов він засмучений . Дружина  до нього:
    -ну що бачив?
  • Так
  • Ну і що?
  • Зрозумів усе! У нас усі праві,а в них усі винні

Подумайте, у чому суть цієї притчі?

V.Підсумки уроку

«Гора очікувань»

  1. Які очікування справдилися? (Переносимо  аркуші з цими очікуваннями з підніжжя на вершину гори)
  2. Які з очікувань не справдилися? Чому?
  3. Чи справдилось щось таке, чого не очікували?

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф 17
  2. Написати есе «Як можна зменшити кількість розлучень в Україні?»

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку