Урок з риторики для 3 класу. Тема. Усмішка.

Про матеріал

Мета данного уроку: дати уявлення про усмішку як запоруку щирого, дружнього спілкування; розкрити роль усмішки у повсякденному житті;. відпрацьовувати чітку вимову, правильне мовленнєве дихання; виховувати ввічливість, доброзичливість, бажання дарувати оточуючим радість.

Перегляд файлу

        Корюківська ЗОШ І – ІІІ ст. № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Вчителя початкових класів:

                         Ганніч Алли Євгеніївни

 

 

Творчий доробок: урок з риторики для 3 класу

Ганніч Алли Євгеніївни

м. Корюківка

Чернігівської обл.

ЗОШ І – ІІІ ст.

вчителя початкових класів вищої категорії

 

Тема. Усмішка.

Мета. Дати уявлення учням про усмішку як запоруку гарного спілкування, вчити розрізняти види усмішок, відпрацьовувати чітку вимову, правильне мовленнєве дихання; закріплювати знання етикетного спілкування, співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки, привчати дітей до приязного спілкування; виховувати ввічливість, доброту, комунікативну культуру, бажання дарувати оточуючим радість.

Обладнання. Ілюстрації, малюнки, карта для подорожі «Море радощів», зошити «Риторика», мелодія пісні «Усмішка», ІКТ.

Тип уроку. Урок формування нових знань.

Методи. Метод постановки питання, словесні методи, наочний, інтерактивні методи.

Форми навчання. Колективна, робота в групах, індивідуальна, робота в групах.

 

                                                  Хід уроку

 

І. Організація класу.

Створення емоційного настрою.

 

Сіли, діти, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій гарний на урок взяли,

Працювати почали.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто – молодці!

ІІ. Виконаємо мовленнєву гімнастику.

 

1. Вправи для губ і щік.

1) Щічки-яблучка. Ваші щічки круглі, як яблучка. (Надути обидві щоки).

2) «Заховайте» сливу за щоку. (Надути поперемінно то праву, то ліву щоку).

3) Кругла виноградинка. (Витягнути губи вперед вузькою трубочкою).

4) Банан. (Посміхнутися, піднявши куточки губ вгору. Губи зімкнені).

5) Вправа «Кульбабка».

6) Вправа «Конячка» (Язиком клацати до піднебіння, видаючи звук, схожий на цокіт копит).

7) - Уявіть, що ви біля вазона з квітами. Вдихніть їх аромат.

 

2. Артикуляційні вправи. 

 

 

 

 

 

 

 

                                 3. Гра «Сонечко»

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Робота над скоромовкою.

Читаємо повільно, швидко, дуже швидко.

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вступне слово вчителя.

 - Ми продовжуємо крокувати до країни Красного

Спілкування.

Ми знаходимось на сходинці, яка називається «Секрети спілкування».

Один із секретів ми зараз відгадаємо, розв’язавши анаграму:

 

 

 - Так, це усмішка.                                         

 

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення завдань уроку.

 -  Сьогодні ми з вами дізнаємось, які бувають усмішки, яку роль відіграє вона в процесі спілкування.

 - Але спочатку запитаємо у нашого довідкового бюро, що означає слово «усмішка».

 Довідкове бюро.

Усмішка – міміка обличчя, уст, що виражає задоволення, прихильність. Якщо кажуть: доля усміхається, це значить, що людині щастить, таланить.                     

 - Усмішка допомагає людині: усуває настороженість, долає всякі перешкоди у спілкуванні з людьми. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка – це прикмети людини чесної, розумної, привітної, вихованої.         

 - З усміхненою людиною приємніше мати справу, ніж із насупленою, похмурою. Тож давайте будемо посміхатися, щоб іншим було приємно.     

Вчитель. То з яким настроєм ми будемо працювати на уроці? Покажіть. (Діти показують мімікою).

 - А зараз ми відправляємось в чудову подорож до «Моря радощів». У цьому морі є острови посмішок. Перший острів, до якого ми допливли  - це «Мамина усмішка».

 

 

- Діти, коли перший раз у житті ви побачили усмішку? У кого?

- Закрийте очі і пригадайте мамину усмішку. Яка вона?

Технологія «Мікрофон». Діти називають слова, які характеризують мамину посмішку: тепла, щира, ласкава, привітна, відкрита, доброзичлива,лагідна, весела.            

- Ось бачите, скільки хороших слів ви сказали про мамину усмішку. Вона зігріває кожного з нас, дає сили, підтримує. Ми завжди пам’ятаємо мамину усмішку, з нею легше жити.

 - Пливемо далі і наближаємося до наступного острова «Посмішка дружби».

 

 

- У кожного з вас є друзі. Як ви думаєте, з чого починається дружба? Я вам розкрию таємницю – з посмішки. Посмішку можна дарувати.

   А зараз проведемо тренінг. Поверніться до сусіда по парті і подаруйте йому усмішку. А ще можна дарувати компліменти.

 - А що означає зробити комплімент? Спитаємо у нашого довідкового бюро.

Зробити комплімент – це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось, обов’язково посміхнутися.

Отож скажіть один одному комплімент: ти така гарна, ти такий мужній, добрий, справедливий, чуйний, відповідальний. Ти так добре співаєш, танцюєш.

У тебе красива посмішка.

У тебе гарні виразні очі.

Як красиво ти говориш.

У тебе золоті руки.

Ти добра подруга.

- Не забувайте робити компліменти своїм рідним, знайомим, друзям.

 - Продовжуємо нашу подорож. Наближаємось до острова «Посмішка здоров’я». Відвідавши цей острів, ми повинні з’ясувати значення усмішки для нашого здоров’я.

 

 

Розповіді учнів

 

1. Сміх – один із найсильніших захисників нашого організму від негативного стресу, а отже від багатьох тілесних недуг. Під час сміху в головному мозку людини виділяються гормони щастя і ми почуваємося радісно, захищеними від усіляких негараздів. Той, хто любить сміятися, хто сприймає життя з посмішкою, ніколи не захворіє на невроз.

2. Усмішка і сміх – це ворота, через які в людину може потрапити багато хорошого. Вчені довели, що сміх створює хороший настрій, допомагає жити, вчитися і працювати.

3. Щоб засміятись, людині потрібно напружити 17 м’язів, а щоб насупитися – аж 43! Тому веселим і усміхненим бути легше, чи не так?

Вчитель. Тож давайте будемо частіше посміхатись на користь нашому здоров’ю!

Проведемо гру «Попрацюй з друзями». Робота в групах.

Завдання: скласти з розсипаних слів прислів’я, вислів про усмішку.

 

1 група. Від гніву старієш, від сміху молодієш.

2 група. Даруйте один одному посмішки!

3 група. Усмішка краще лікує за ліки.

4 група. Від щирої усмішки світ переливається світлими барвами.

5 група. Усмішка – запорука гарного спілкування.

6 група. Усмішка приносить щастя в оселю.

7 група. Усмішка збагачує тих, хто її віддає.

 - Подорож наша триває. Щоб потрапити на наступний острів, нам необхідно опрацювати оповідання Василя Сухомлинського» «Які ви щасливі»

Читання тексту вчителем 

 - Між ким відбулася розмова?

Читання оповідання в особах.

Бесіда

 - Чому вчитель назвав дітей щасливими?

 - Якими очима дивився вчитель на вихованців?

 - Яка була усмішка у вчителя?

 - Що вона викликала в малечі?

Який можна зробити висновок?

Посміхайся людям, і вони посміхатимуться тобі.

 

- Учні нашого класу виконали малюнки до оповідання

В. Сухомлинського «Які ви щасливі» і організували виставку.

 

 

 

 

 

 

 

 - Отже, ми тільки що побували на останньому острові нашої подорожі «Острові природи». Навколишній світ милує наше око своєю красою. Природа, яка нас оточує, теж вміє радіти. Діти, подумайте, що можна зробити для того, щоб посміхнулися квіти, ранкова зоря, соловейко в гаї?

Потрібно любити і оберігати природу!

 - Давайте будемо приносити всім, хто нас оточує, радість, зробимо так, щоб кожний день був для всіх – мам, тат, бабусь, учителів, друзів – веселим і щасливим.

 - Сьогодні ми не можемо не згадати відомого українського дитячого письменника Г. Бойка, який створив багато веселих віршів, гуморесок. Пропонуємо вашій увазі декілька з них.

Діти розповідають гуморески: «Сам прийшов», «Цукор допоміг», «Було б два».

 

                                Сам прийшов

 

Самостійність проявив

Наш Сашко учора:

Сам прийшов він, без батьків,

На батьківські збори.                      

 

 

 

 

                                Цукор допоміг

 

Я рецепт узнав такий

І корисний, і простий:

Що від цукру і води

Буде пам'ять хоч куди!

 

Не беріть мене на сміх, –

Цукор справді допоміг.

 

Як збиравсь до школи зранку,

То розвів я цукру склянку

І, лиш губи в нім вмочив, –

Зразу пам'ять просвітліла,

Зразу пам'ять проясніла:

Я ж уроки не учив! 

 

                                Було б два

 

І плаче, і рюмсає

Брат без кінця:

Згубив він сьогодні

Свого олівця.

 

Його ми втішали,

Як тільки могли, –

Вже інший йому олівець ми дали.

Але не стихає

Малий плаксунець…

 

 - Чого тобі плакать?

Вже ж є олівець!                            

І тут ми крізь сльози

Почули слова:

 - Коли б не згубив,

То було б тепер два!                                 

 

 

Послухайте віночок веселих порад

 

1. Згадай, що усмішка – це джерело в пустелі,

Це промінь світла в царстві темноти.

Тому не закривай ніколи двері

До світлої душевної краси.

 

2. Я прокинусь рано-рано,

Лиш над селом сонце встане.

Привітаюсь з ластівками,

З кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умиюсь.

Сам швиденько одягнуся,

Підійду до тата й мами

І скажу їм : «Добрий ранок!»

 

3. Усміхнуся всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День для всіх веселим буде.

 

4. Я всміхаюсь сонечку!

 - Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці.

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику.

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся.

Зичу їм добра.

 

 

5. А я найбільше хочу зробити так,

Щоб люди були завжди щасливими

На всій землі, усюди.

Щоб горя, зла і смутку

Ніхто й ніде не знав.

Щоб кожен день до кожного приходив, як весна.

 

6. А що для цього треба?

Прозоре й чисте небо!

І посмішку привітну,

Й веселу самоцвітку,

І сонце променисте,

І неодмінно пісню. 

Таку, як сонце й небо,

Для всіх людей одну!

 

V. Підсумок уроку.

 

 - Давайте товаришувати, посміхатись, поважати один одного, пам’ятати, що жити ми повинні у дружбі й злагоді.

 

Пропонуємо вашій увазі уривок з мультфільму. Ви подивіться уважно і скажіть назву мультфільму і мелодію пісні, яка прозвучить.

(Мультфільм «Кроха Єнот», мелодія пісні «Усмішка»).

 - Давайте всі дружно виконаємо пісню «Усмішка».

 - І недаремно кажуть: «Усмішка – відпочинок для втомленого, світло сонця для того, хто сумує, промінь надії для того, хто зневірився».             

 - Дякую всім учням за роботу. Ви гарно попрацювали. Молодці! І отримуєте за відмінну роботу веселі усмішки.

На цьому наш урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку