24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Урок з розвитку зв'язного мовлення ."Складання опису лісу за спостереженням на екскурсії"

Про матеріал

Уроку передує велика підготовча робота у формі екскурсії, де діти спостерігали за звуками лісу, ознаки осені, рослинним та тваринним світом . Інтеграція предметів, а також зв'язок з життям робить процес навчання доступним та цікавим.

Перегляд файлу

Тема: Розвиток мовлення. Складання опису за спостереженнями на екскурсії.

Мета: . Закріплювати відомості учнів про усне і писемне мовлення, вчити порівнювати природні явища та предмети, складати твір-опис за спостереженням .Виховувати почуття прекрасного. .Розвивати спостережливість, вміння аналізувати, працювати в групі.

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Раз, 2, 3, 4, 5 –

Прошу всіх рівненько стать.

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікать на уроках,

Як папуга чи сорока.

В школі парту бережи

І на парті не лежи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

  1. Гра « Мовчанка» (1 хв. )
  2. Бесіда.
  • Чи добре нам було сидіти мовчки?
  • Уявіть, що люди мовчать у школі, на вулиці, вдома. Хтось захворів, у когось радісна подія, хтось зробив наукове відкриття, та про все це вони нікому не можуть сказати. Чи легко так жити? Як видумаєте, за допомогою чого ми висловлюємо свої думки?  ( Слів, мови. )
  • Коли людина починає розмовляти?
  •  З ким найперше спілкується дитина?
  • Що допомагає їй порозумітися з рідними?
  • Подумайте, чи змогло б немовля навчитися розмовляти, якби не було мовлення?
  • Отже, щоб люди обмінювалися думками, висловлювали  почуття потрібне мовлення.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.(с.№1)
  • У класі ми теж не обходимось без мовлення. Тут ми вчимося говорити гарно, правильно, літературно. Сьогодні використаємо свої знання, щоб скласти опис за спостереженнями на екскурсії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Аналіз спостережень в природі.
  • Ми побували в парку. Хто ще побував там, що зумів зачарувати нас різнобарв’ям?  ( Осінь. )
  • Як осінь господарює в парку?( Розмалювала дерева, подарувала ягоди, горіхи, гриби… )
  • Яким кольором вона розфарбувала березове листя? ( Жовтим. )
  •  А яким дубове? Кленове? ( Червоним, золотавим.) (С.№2)
  • Згадайте вірш, який ви вивчили про осінь.

Осінь настала, сум на душі.

Землю полощуть холодні дощі.

   Вітер зриває останні листки.

   Вже відлетіли у вирій пташки. ( А. Черниш )

  • Які ознаки осені?
  • За якими ознаками ми впізнали осінь на екскурсії?
  1.  Аналіз поезії І. Савицької « Осінь».

Летять листки пожовклі і зівялі,

Летять до ніг і сумно шелестять.

Затих  гайок, і верби кучеряві

Пташиним співом вже не полонять.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь…

Летять листки, і скрізь так непривітно…

Заснув ставок, і нивка вже не та,

Колишеться вітрець одноманітно,

І між стернею блудить самота.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь …

Летять листки, замовкли птахів хори,

А сонце вже біжить кудись,біжить.

Ах літечко! Вернися до дітвори,

Хоч на якусь годинку, хоч на мить.

А ниточки ясні, срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь …

  • Про що говорить у вірші?
  • Про які ниточки говорить поетеса?
  • Який настрій передає вірш? ( Сумний.)
  • Який настрій був у вас на екскурсії?
  • Чим сподобався вірш?
  1. Відображення звуків лісу.
  • Які звуки ви чули в лісі? ( Шелест листя, стук дятла, спів пташки, свист вітру… )
  1. Слухання мелодії Чайковського « Пори року».
  • Закрийте очі, уявіть осінній ліс і послухайте мелодію, яка передає настрій осіннього лісу.
  • 5.Підготовча робота
  • А) Словникова робота (С.№3)

Різнобарв’я      господарює

             Золотавий         непривітно

  1. Робота в групах.
  • Складіть  опис осіннього лісу, використовуючи побачене і почуте. Не забудьте про зачин і кінцівку твору.
  1. Презентація  описів груп, їх аналіз.

І V. Руханка.

Гра « Хто там?»

 

  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Зайчики. ( Присіли.)
  • Покажи вушка. (Показали ручками вушка. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Вовк. ( Імітація. )
  • Геть до лісу утікай, наших діток не лякай! ( Проганяють. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Олень.
  • Покажи ріжки. ( Показують. )
  • Тук-тук-тук!
  • Хто там?
  • Вітер.
  • У шпаринку пролізай, з нами в танці закружляй. ( Танцюють. )

V. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

-  Що сподобалось?

-  Про що розкажете друзям, батькам?

2. Подарунок осені.

    Осінь дарує вам казку В. Сухомлинського «Як починається осінь»

Осінь – це дочка Діда Мороза. Старша дочка, бо є ще в нього молодша – Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягідками калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить вона ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.

     Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітають і про щось тривожно радяться. Журавлі піднімаються високо в небо і тривожно курличуть. А дятли радіють, зустрівшись з Осінню: голосно щебечуть, перелітають з місця на місце, шукають поживи на деревах.

    Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні – яблука жовтіють.

    Сьогодні теплий сонячний день. Низько стоїть сонце – світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки.

  • Чим вам подобається Осінь В. Сухомлинського ?
  • Що хочете запитати в Осені?

VІ. Домашнє  завдання.

  • Складіть усну розповідь про пригоди старшої доньки Діда Мороза Осені.

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку