Підсумковий урок з теми «Дієслово». Фразеологізми.

Про матеріал

Узагальнення й систематизація знань учнів з теми «Дієслово». Закріпити вміння ставити питання до цих слів і вживати дієслова з урахуванням ситуації мовлення. Розвивати зв'язне мовлення учнів, каліграфічне письмо. Виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок  з теми «Дієслово». Фразеологізми.

 

Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Дієслово». Закріпити вміння ставити питання до цих слів і вживати дієслова з урахуванням ситуації мовлення. Розвивати зв’язне мовлення учнів, каліграфічне письмо. Виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

 

Обладнання. Записи на дошці, мультимедійний супровід, мікрофон.

 

Хід уроку:

 

 

 I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка лебідь"III. Хвилинка каліграфії.

- Відгадайте загадку:

 

Шия довга й ніжна.

Пір’я білосніжне.

 Їсть траву, комашок,

Рибу й черепашок.

(Лебідь).

 

- Запишіть каліграфічно.

Ле еб бі ід дь лебідь

- Поділіть слово на склади.

- Назвіть перший звук.

- Назвіть останній звук.

- Складіть речення зі словом лебідь. Запишіть (вчитель – на дошці, діти – в зошитах).

- Знайдіть слово, що називає дію. Підкресліть двома рисками.

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

       Повідомлення теми і мети уроку.

- Як називаються слова, що означають дію? (Дієслова).

- На які питання відповідають дієслова?

- Наведіть приклади із запитаннями.

- Назвіть кілька пар дієслів, протилежних за значенням.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка робота в групах" 

V. Робота над темою уроку.

    1. Робота в групах.

- Хто що робить?

 

Словникова робота: мурувати – від слова мур (товста стіна).

2. Виконання вправи 360 (коментовано).

- Прочитайте текст «пташиним базарчиком».

- Доберіть заголовок.

- Випишіть дієслова. Усно поставте до них питання.

3. Робота в парах.

     Виконання вправи 361.

  • Прочитайте вислови ліворуч.
  • Замініть їх одним словом із правого стовпчика.

4. Гра «Протилежності».

 

 

- Випишіть слова – назви дій, протилежні за значенням.

 

Вправа «Мікрофон».

- Поясніть, як ви розумієте ці прислів’я?

 

5. Фізкультхвилинка

Результат пошуку зображень за запитом "картинка фізкультхвилинка" 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Виконання вправи 362.

а)- Послухайте вірш.

Дивні слова

Є такі слова на світі,

        Схожі, як близнята-діти.

   Слово чуєш, а не знаєш,

Що це слово означає.

         Якщо хочеш зміст узнати,

     Треба речення складати.

                                                                    (Алла Свашенко)

- Прочитайте речення.

- Поставте питання до виділених слів.

- Які з них називають дії, а які – предмети?

- Випишіть виділені слова разом з тими, з якими вони зв’язані в реченні.

б)Посміхнись!

- Послухайте вірш і дайте відповіді на запитання.

 

Песик шишку з лісу ніс

                                               І подряпав нею ніс.

   Довелось Трезора звати,

        Щоб наклав пов’язку з вати.

Пов’язане зображення- У кого є ніс?

- Що можна нести?

7. Робота в парах.

 

 

 

 

Виконання вправи 363.

- Прочитайте речення.

- Простежте, які різні дії означає слово іде?

- У кожному реченні замініть слово іде іншим, близьким за значенням.

- Запишіть утворені речення.

8. Гра «Навпаки».

   Учитель називає дію, а учні виконують протилежну.

 

     Сісти – встати.

     Зупинитись – йти.

     Шуміти – мовчати.

     Плакати – сміятися.

 

9. Гра «Хто що робить?»

 

 

- Розгляньте малюнки і дайте відповіді на запитання загадки:

 

 

 

Хто літає високо?

     Хто пірнає глибоко?

           Хто себе без мила миє?

          Хто підземні ходи риє?

 

VI. Домашнє завдання. Вправа 364

- Вибрати з дужок потрібне слово.

- Записати четверте речення.

- Підкреслити головні члени речення.

 

VII. Підсумок уроку.

- Яку тему закінчили вивчати?

- Що ж таке дієслово?

- Що сподобалось на уроці найбільше?

Результат пошуку зображень за запитом "картинка  молодці" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку