Урок з розвитку зв’язного мовлення в 2 класі. Золота осін.

Про матеріал
Вчити учнів поширювати речення образними словосполученнями, доречно вживати їх в усному та писемному мовленні; сприяти розвитку образного мислення; розвивати спостережливість, уважність; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Урок з розвитку зв’язного мовлення в 2 класі

« Золота осінь»

Мета: вчити учнів поширювати речення образними словосполученнями, доречно вживати їх в усному та писемному мовленні; сприяти розвитку образного мислення; розвивати спостережливість, уважність; виховувати любов до природи.

Обладнання: репродукція картини І.Левітана «Золота осінь», кольорові листки із завданнями, деталі аплікації, музичний супровід П.Чайковський     «Жовтень».

Організація класу

Пролунав дзвінок-починається урок

Будем працювати старанно

Щоб почути у кінці

Що у нашому другому класі

Діти—просто молодці!

  • Яким, на вашу думку, має бути наш урок? ( цікавим, повчальним, веселим)
  • Якими ви маєте бути на уроці? ( активними, уважними, старанними)
  • Якщо ви будете такими як сказали, то й урок буде і цікавим, і казковим.
  • Послухайте загадку:

В різнобарвному намисті

Діва в сяйві своїх зваб

Пожовтила трави, листя,

Наче пензлем, і без фарб.

І, віддавши сил чимало,

Позолоту скрізь поклала…

Відгадайте, хто вона,

Та красуня чарівна?        ( Осінь )

  • Ви вже здогадалися, що тема уроку « Золота осінь».                                        

Сьогодні ми намагатимемось збагатити наше мовлення новими словами, виразами. Будемо вчитися поширювати речення образними словосполученнями.                                                                                                                                                                       

1.Асоціативний кущ

* Що ви знаєте про осінь? Яка вона? Підберіть слова-ознаки.

2.Мозковий штурм

* Назвіть місяці осені

* Чому вони так називаються?

* Чому осінь називають художницею?

* Чому її називають щедрою?

* Чому осінь- прощальна пора року? Хто з ким (чим) прощається восени?

3. Редагування вірша

* У кожній групі є жовтий листочок із завданням. Прочитайте вірш, додайте «загубленні» слова, запишіть вірш у зошит.

( ДОДАТОК 1)

*Перевірка

4. Аудіювання

* А ось як про осінь сказав С.Васильченко. Послухайте уважно.

Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво… В саду од нього аж сяє…

  1. З чим письменник порівнює лист?

А—з мухою

Б--- з метеликом

В --- з пташкою

  1. Від чого мокрий лист?

А --- від дощу

Б ---від роси

В ---од сліз

  1. З яких дерев сиплеться пожовклий лист?

А ---з дубів і берез

Б ---із лип і кленів

В ---з ясенів і тополь.

5.Фізкультхвилинка

Дерева високі-високі

Трава низенька-низенька

Вітер дерева хитає, гойдає, листочки зриває.

Листочки падають, кружляють, у таночок поринають.

  • Діти танцюють під музику П.Чайковського.

6. Самостійна робота

Візьміть помаранчевий листочок із завданням.

1-група. До слів назв предметів дібрати відповідні ознаки.

(ДОДАТОК 2)

2-група. Поширити речення образними словосполученнями.

(ДОДАТОК 3)

3-група. Скласти міні-розповідь за картиною « Золота осінь» та питаннями.

( ДОДАТОК 4)

4-група. Відредагувати вірш.

(ДОДАТОК 5).

  • Перевірка завдання.

7. Гра « Добери риму»

Осінь приходить у край непомітно

Тиха у неї ……….. хода.

Небо високе сміється блакитно

В річці синіє ……….вода.

Я нагадаю прикмети охоче:

Зменшились дні і подовшали……ночі.

Запам’ятайте прикмети народні:

Дні ще гарячі, а ночі………..холодні.

Уся дітвора тепла хоч бажає

Та листя пожовкле з дерев……облітає.

Скоро від холоду згинуть комашки

Нічого їстоньки буде для……….пташки.

Осінь до нас непомітно приходить

Підсумок нашій роботі ……….підводить.

8. Спільна робота—аплікація

* А підсумком нашого уроку буде створення картини «Золота осінь».

Діти вирізають деталі аплікації, приклеюють на спільну основу на дошці .

  • Закінчить речення

---Щоб наше мовлення було яскравим, багатим слід вживати…….

( образні вирази, словосполучення).

ВСІМ ДЯКУЮ ЗА УРОК!

 

                                                  ДОДАТОК 1

Висне небо_________________,

Синє, та не те;

Світить та не гріє

Сонце ______________________.

ДОВІДКА: золоте, синє.

Темная діброва

Стихла і _______________;

Листя пожовтіле

З дерева_______________.

ДОВІДКА: летить, мовчить.

Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж __________.

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений___________.

ДОВІДКА: горить, стоїть.

І берізка над______________

Стала наче молода.

Вітер, мовби ненароком,

Їй косиці______________________.

ДОВІДКА: розпліта, потоком.

                                               ДОДАТОК 2

Осінь (яка?) ______________________________________

Небо (яке?) _______________________________________

Вітер (який?)______________________________________

Листя (яке?) ______________________________________

ДОВІДКА: барвиста, заплакане, сухе, ясне, золоте, блакитне, сумна, легенький, похмуре, чарівна, багряне, холодний, пронизливий.

                                       ДОДАТОК 3

  1. Листочки на деревах виблискують, як__________________________.
  2. По небу пливуть хмаринки, мов________________________________.
  3. Долиною стелиться____________________________________________.

ДОВІДКА: білі вітрила; кольорові діаманти; сивий туман.

                                        ДОДАТОК 4

  1. Яку пору року зобразив художник?
  2. Що розфарбувала золотом чарівниця?
  3. На що схожа тиха річка?

                                         ДОДАТОК 5

Як на картині Левітана

Сумної сповнена краси,

Лежить земля__________,

Стоять _________ ліси.

ДОВІДКА: задумані, золототкана.

docx
Додав(-ла)
Червона Марія
Додано
11 липня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку