Урок з соціально-побутового орієнтування у 5-му класі на тему: «Види житлових приміщень»

Про матеріал

Конспект уроку с соціально-побутового орієнтування буде цікавий для використання корекційним педагогам та помічникам вчителів інклюзивних класів. Урок відповідає програмі з СПО для 5-го класу.

Перегляд файлу

 

Тема: Види житлових приміщень у місті і селі.

Мета: 

Ознайомити учнів з  видами житлових приміщень у місті і селі, їх призначення. Дати поняття про господарські споруди.

Створити умови для розвитку пізнавальних здібностей учнів: уваги, сприйняття, пам'яті шляхом , коригувати розумову діяльність через виконання операцій аналізу і порівняння, розвивати і коригувати зв'язну мову через складання розповіді про житло, розвивати вміння тлумачення понять. 

Формувати вміння з пошуку і виділенню необхідної інформації з малюнків. Формувати вміння здійснювати взаємоконтроль, вміння працювати в парах та групах.

  Виховувати бажання мати в майбутньому власний дім, почуття поваги до однолітків, уміння слухати товариша.

 

Обладнання: Пазли «Будинки», екран настрою, презентація, картки з завданнями, картки «Сорбонка», гра

Хід уроку.

  1. Нервово–психологічна підготовка.
    1.        Вправа  «Екран настрою».

 Погляньте, скільки у мене є різноманітних смайликів. Я пропоную вам підійти і вибрати смайлик, який відповідає вашому  налаштуванню на сьогоднішній урок. Обрані смайлики прикріпіть на екран.

  1. Актуалізація знань учнів.
    1.        Вправа Пазли «Будинки». Учням пропонуються конверти, у яких лежать пазли-будинки. (один з них з опорним малюнком)
  • Що зображено на ваших малюнках?
  • Чи всі вони однакові?
  • Що в них відмінного?
  1. Ознайомлення з новим матеріалом.
    1.        Історія виникнення житла.

З давніх-давен люди мали потребу у житлі. Їм потрібно було мати захист від хижих тварин, вітру, холоду або спеки. Спочатку первісні люди жили в природних печерах, які важко назвати житлом. Згодом навчилися будувати курені з гілля рослин. З часом зявилися землянки, вириті у землі. І ще в деяких  селах залишилися будинки-мазанки, зроблені з деревяних палиць і обмазаних глиною. Проте в наш час ми звикли бачити міцні цегляні будинки

  1.        Визначення поняття житлового приміщення.

Житлове приміщення – це приміщення, спеціально призначене для постійного або тимчасового проживання людей

  1.        Основні види житлових приміщень.

Основними видами жилих приміщень є приватний будинок, квартира, інтернат, кімната в готелі, гуртожиток, дача.

Приватний будинок – це будинок, розташований на відповідній земельній ділянці та призначений для проживання людей.

Квартира – частина жилого будинку, яка складається з однієї або декількох кімнат, призначених для проживання, має окремий вихід на вулицю, на сходи або в загальний коридор, окрему кухню, санвузол;

Кімната в готелі чи гуртожитку – відокремлена постійними стінами частина квартири з загальними кухнею та санвузлом.

У  сільській місцевості житловими приміщеннями є приватні будинки різноманітної побудови для однієї чи декількох сімей. Біля будинку побудовані підсобні господарські споруди, призначені для його обслуговування. Це хлів для тварин, сарай для збереження інвентарю, гараж, погріб, баня та земельна ділянка з садом чи городом. Приватні будинки будують з цегли, блоків чи дерева.

У міській місцевості переважна більшість житлових приміщень це багатоповерхові багатоквартирні будинки, у яких проживає багато сімей. Біля таких будинків є зелені насадження, дитячий майданчик. Багатоповерхівки будують з цегли чи великих панелей.

Будинки чи квартири можуть бути приватні (якщо ви їх купили чи побудували за власні кошти) та державні (якщо для постійного чи тимчасового проживання вам їх надала держава).

  • Скажіть, будь ласка, інтернат, у якому ви проживаєте, це приватна чи державна власність?
  • Яка найбільша кількість поверхів у нашому інтернаті?
    1.        Вправа «З чого побудований?» 

Дітям пропонується визначитись за зображеннями, з якого будівельного матеріалу побудовано той чи інший будинок.

  1.        Вправа «Дотягнись до зірок».

     Усі, стоячи у колі, заплющують очі і роблять три глибокі вдихи та видихи. Потім уявляють, що над ними нічне небо, повне зірок. Необхідно відшукати яскраву зірку, яка асоціювалась би із власною мрією про власний майбутній будинок. Далі учасники поступово простягають руки до неба, ніби намагаються досягти своєї зірки. Після закінчення вправи присутні можуть обговорити свої «зірки»-мрії.

  1.        Вправа «Побудуй місто і село».

Клас ділиться на дві групи. З запропонованих картинок їм пропонується «побудувати» на дошці населений пункт: село чи місто. Потім кожна група перевіряє завдання іншої.

4. Закріплення набутих знань

4.1 Вправа «Сорбонка».

На одній стороні картки записується поняття, слово, дата, а на іншій - відповідь. Учні вибирають картку, дають відповідь і тут же перевіряють себе.

1. Приміщення, в якому можна жити, називається ...

2. До видів житлових приміщень відносяться: ..., ..., ....

3. Житлове приміщення в будинку, що має окремий вхід, що складається з декількох кімнат та інших приміщень, називається ....

4. Квартира, яку ви купили, є .........

5. Будинок побудовано з ……

6.  У селі житловими приміщеннями є …..

7.  До господарських споруд належать ….

4.2.Вправа «Опиши будинок».

 Учням пропонується поділитись на пари за кольором карток. На одній картці зображено будинок на іншій – текст завдання.

5 Рефлексія «Чарівні окуляри». Учні по черзі одягають чарівні окуляри і продовжують речення: «Сьогодні на уроці я …»

3345.jpg

 

 

.   Розгляньте будинок. Опишіть його, вставляючи пропущені слова.

  Це _______________, _____________,  будинок. Такий будинок можна побудувати в ________________________ місцевості.

Слова для довідок: цегляний, дерев'яний, панельний, десятиповерховий, п'ятиповерховий, сільської, міської

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\images (3).jpg

 

 

 

   Розгляньте будинок. Опишіть його, вставляючи пропущені слова.

  Це _______________, _____________,  будинок. Такий будинок можна побудувати в ________________________ місцевості.

Слова для довідок: цегляний, дерев'яний, панельний, одноповерховий, десятиповерховий, п'ятиповерховий, сільської, міської

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\images.jpg

 

 

 

 

 

    Розгляньте будинок. Опишіть його, вставляючи пропущені слова.

  Це _______________, _____________,  будинок. Такий будинок можна побудувати в ________________________ місцевості.

Слова для довідок: цегляний, дерев'яний, панельний, двоповерховий, п'ятиповерховий, сільської, міської

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Макарова Світлана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ситник Анна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бохонська Оксана
    Конспект уроку можна використовувати на уроках СПО. Дякую.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 січня 2018
Переглядів
10083
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку