Соціально-побутове орієнтування
для учнів 4 класу
Урок на тему:
«Техніка домашнього вжитку. День радіо. Цікавинки про радіо»
Мета:
Обладнання: каб.СПО, картки побутової техніки, девайсів, гаджетів; малюнок радіо, та їх видозміни, папір та ручки на кожного учня.
Хід уроку:
I. Привітання:
Станем дружно всі у коло.
Тихо ходимо навколо.
Вгору тягнемось усі,
мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
наче ноги заболіли.
Потім встали,
руки в боки і зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок-цок.
Та й почнемо наш урок!
II. Організаційний момент
(Вчитель та діти показують долоньку та з кожним правилом згортають пальчик у кулачок)
1.Ніжки стоять на підлозі і без дозволу не танцюють!
2.Ручки лежать на парті!
3.Вушка уважно слухають!
4.Оченята уважно дивляться і не відволікаються!
5.Ротик відповідає на питання!
III. Опрацювання теми уроку
- На вашу думку, навіщо люди винайшли техніку?
- Яка техніка є помічницею у вашому домі? Як саме вона допомагає вам та вашим рідним у побуті?
- Без яких пристроїв ми вже не можемо уявити свого життя?
- Чи змогли ви зараз відмовитись від вашого телефону та планшету хоча б на тиждень?
- Чому?
Діти, а чи чули ви такі слова, як «гаджет», «девайс»?
— Хто знає, що це таке?
У сучасному світі ми часто чуємо ці поняття, іноді їх називаємо. Пропоную з’ясувати, що ж таке девайси, а що таке — гаджети?
Гаджет — відіграє допоміжну роль. Сам по собі він не працює, без основного приладу в ньому немає жодного сенсу.
До гаджетів належать: навушники, графічні планшети, веб-камери, комп’ютерна миша.
Девайси — це пристрої, що працюють самостійно, не вимагаючи підключення до іншого пристрою: телефони, флешки, планшети, нетбуки, джойстики, кермо для управління автомобілями в комп’ютерних іграх, GPS-навігатор.
Девайсом може бути тр3-плеєр, мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, USB-модем, флешка, електронна книга і т.д
Не всякий ґаджет буде девайсом. Але девайс може бути ґаджетом.
Візьмемо, наприклад, будильник. Якщо він звичайний і виконує лише одну функцію, то його неможливо вважати девайсом. А ось якщо будильник містить у своїх функціях, крім стандартних, ще й кілька сигналів або налаштувань, або навіть FM-радіо, то такий предмет точно можна назвати девайсом.
Щоб бути девайсом, пристрій повинен бути не громіздким, а легким і компактним, щоб його можна було брати із собою та переміщати в різні місця. Наприклад, під це поняття підійде ноутбук. А ось стаціонарний комп’ютер до девайсів не належить.
Групова робота (робота з картками)
Діти, об’єднайтеся в групи і спробуйте розподілити на три категорії :
— Поясніть, чому пилосос, мікрохвильова піч і телевізор належать до інших пристроїв?Чи можна їх назвати гаджетами?
— Що належить до девайсів? Чому?
— І все ж, варто визнати, що наше життя без гаджетів і девайсів було б сірим і нудним. Тому чудово, що ми завжди прагнемо до чогось нового, досконалішого, полегшуючи і вдосконалюючи наше життя, а також знаючи про те, що означають поняття «девайс» і «гаджет». Нові технології роблять наше життя яскравішим.
—Незрячі діти разом з вчителем обстежують техніку в кімнаті СПО
Обговорення користі техніки в житті людини.
Гра «Знайти місце!»
От загадка, то загадка:
Де поїду — стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай!
Щоб зручніше було тобі —
Маю ручку на собі. (Праска)
Товстопуза біла пані
Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)
Сушить він волосся всім
Теплим вітерцем своїм. (Фен)
В нас на кухні — білий кіт.
Він прив’язаний за дріт.
День і нічку муркотить,
В животі мороз сидить. (Холодильник)
Запам’ятав науку —
Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)
Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Не потрібно йому рук —
Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)
Розморожувати вміє.
Що потрібно розігріє.
Піцу зробить за хвилину.
Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)
Як можна назвати одним словом слова-відгадки? (Техніка)
Які ще предмети побутової техніки є у вас удома?
Гра «Зазнач місцезнаходження»
— «Розселіть» цю техніку в будинку.
Де її місце?
Для чого її використовують?
(Холодильник, мікрохвильова піч, плита, електричний чайник; пральна машина, фен, праска, комп’ютер, пилосос, телевізор тощо.)
— Якою технікою вам дозволяють користуватися вдома самостійно?
— Як потрібно поводитися, щоб «потоваришувати» із технікою?
— Яких правил необхідно дотримувати?
Офтальмологічна фізкультхвилинка
Гра «Хто більше?»
Завдання: назвати технічні пристрої, що відповідають певній категорії.
Гра «Мікрофон»
Запишіть, які ви знаєте правила користування електроприладами.
Обстеження з незрячими дітьми техніки в кімнаті СПО. Повторення правил користування технікою.
Проговорення правил безпечного поводжння з електроприладами!
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте
Обговорення написаних дітьми правил.
А ще діти,сьогодні всесвітній день радіо. Тому сядьте рівненько та послухайте цікавинки про радіо.
Першу радіограму в березні 1896 року відправив один із самих знаменитих людей Росії — російський фізик Олександр Попов. Вона містила всього 2 слова: «Генріх Герц».
Слово «хакер» з’явився завдяки радіо. Так називали людей, які були відомі взламувачі паролів на секретних радіостанціях.
73% людей в США і в Росії воліють слухати радіо в автомобілі.
46% людей слухають радіо на кухні.
У 23% американців радіо є і у ванній кімнаті.
(Прослуховування запису по радіо використовуючи мобільний телефон)
IV.Підведення підсумку
-Що ви сьогодні дізналися нового?
-Що вас найбільше вразило, чому?
V.Домашнє завдання
Намалювати радіо майбутнього.
Додатки