Урок з СПО на тему: "Техніка домашнього вжитку. День радіо".

Про матеріал
Розширення кругозору слабозорих та незрячих дітей про побутову техніку, розширення уявлення дітей про предмети, що полегшують працю людини, створюють комфорт; систематизувати знання учнів про призначення й способи використання комп'ютерної техніки, зацікавити роботою з комп'ютерними технологіями.
Перегляд файлу

Соціально-побутове орієнтування

для учнів 4 класу

Урок на тему:

  «Техніка домашнього вжитку. День радіо. Цікавинки про радіо»

      Мета:

  • продовжувати розширювати кругозір слабозорих та незрячих дітей про побутову техніку;
  • розширити уявлення дітей про предмети, що полегшують працю людини, створюють комфорт;
  • систематизувати знання учнів про призначення й способи використання комп'ютерної техніки, зацікавити роботою з комп'ютерними технологіями;
  • розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу;
  • виховувати інформаційну культуру.
  • збагатити словниковий запас здобувачів освіти;
  • сприяти зниженню ризику та розвитку навичок безпечного користування побутовою технікою ;
  • продемонструвати поліпшення умов життя людини за допомогою техніки;
  • прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки;
  • виховувати дбайливе ставлення до побутових приладів.

       Обладнання: каб.СПО, картки побутової техніки, девайсів, гаджетів; малюнок радіо, та їх видозміни, папір та ручки на кожного учня.

 

                                                        Хід уроку:

I. Привітання:

Станем дружно всі у коло.

Тихо ходимо навколо.

Вгору тягнемось усі,

мов трава в дрібній росі.

Потім легко всі присіли,

наче ноги заболіли.

Потім встали,

руки в боки і зробили два підскоки.

Каблучками цок-цок-цок.

Та й почнемо наш урок!

 

 

II. Організаційний  момент

  • Визначення емоційного стану дітей

 

  • Правило п’яти пальчиків

 

(Вчитель та діти показують долоньку та з кожним правилом згортають пальчик у кулачок)

1.Ніжки стоять на підлозі і без дозволу не танцюють!

2.Ручки лежать на парті!

3.Вушка уважно слухають!


4.Оченята уважно дивляться і не відволікаються!

5.Ротик відповідає на питання!

 

III. Опрацювання теми уроку

 

- На вашу думку, навіщо люди винайшли техніку?

- Яка техніка є помічницею у вашому домі? Як саме вона допомагає вам та вашим рідним у побуті?

- Без яких пристроїв ми вже не можемо уявити свого життя?

- Чи змогли ви зараз відмовитись від вашого телефону та планшету хоча б на тиждень?

- Чому?

Діти, а чи чули ви такі слова, як «гаджет», «девайс»?

— Хто знає, що це таке?

У сучасному світі ми часто чуємо ці поняття, іноді їх називаємо. Пропоную з’ясувати, що ж таке девайси, а що таке — гаджети?

Гаджет — відіграє допоміжну роль. Сам по собі він не працює, без основного приладу в ньому немає жодного сенсу.

    До гаджетів належать: навушники, графічні планшети, веб-камери, комп’ютерна миша.

 Девайси — це пристрої, що працюють самостійно, не вимагаючи підключення до іншого пристрою: телефони, флешки, планшети, нетбуки, джойстики, кермо для управління автомобілями в комп’ютерних іграх, GPS-навігатор.

   Девайсом може бути тр3-плеєр, мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, USB-модем, флешка, електронна книга і т.д

Не всякий ґаджет буде девайсом. Але девайс може бути ґаджетом.

Візьмемо, наприклад, будильник. Якщо він звичайний і виконує лише одну функцію, то його неможливо вважати девайсом. А ось якщо будильник містить у своїх функціях, крім стандартних, ще й кілька сигналів або налаштувань, або навіть FM-радіо, то такий предмет точно можна назвати девайсом.

Щоб бути девайсом, пристрій повинен бути не громіздким, а легким і компактним, щоб його можна було брати із собою та переміщати в різні місця. Наприклад, під це поняття підійде ноутбук. А ось стаціонарний комп’ютер до девайсів не належить.

                           Групова робота (робота з картками)

 Діти, об’єднайтеся в групи і спробуйте розподілити на три категорії :

  • девайси,
  • гаджети
  • інші пристрої

— Поясніть, чому пилосос, мікрохвильова піч і телевізор належать до інших пристроїв?Чи можна їх назвати гаджетами?

— Що належить до девайсів? Чому?

— І все ж, варто визнати, що наше життя без гаджетів і девайсів було б сірим і нудним. Тому чудово, що ми завжди прагнемо до чогось нового, досконалішого, полегшуючи і вдосконалюючи наше життя, а також знаючи про те, що означають поняття «девайс» і «гаджет». Нові технології роблять наше життя яскравішим.

—Незрячі діти разом з вчителем обстежують техніку в кімнаті СПО

Обговорення  користі техніки в житті людини.

Гра «Знайти місце!»

От загадка, то загадка:
Де поїду — стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай!
Щоб зручніше було тобі —
Маю ручку на собі.     (Праска)

Товстопуза біла пані
Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

 

Сушить він волосся всім
Теплим вітерцем своїм. (Фен)

 

В нас на кухні — білий кіт.
Він прив’язаний за дріт.
День і нічку муркотить,
В животі мороз сидить. (Холодильник)

 

Запам’ятав науку —
Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)

 

Може моркву покришити,

Свіжий сік для нас зробити.

Не потрібно йому рук —

Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)

 

Розморожувати вміє.

Що потрібно розігріє.

Піцу зробить за хвилину.

Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)

 

Як можна назвати одним словом слова-відгадки? (Техніка)

 

 Які ще предмети побутової техніки є у вас удома?

Гра «Зазнач місцезнаходження»

— «Розселіть» цю техніку в будинку.

Де її місце?

Для чого її використовують?

(Холодильник, мікрохвильова піч, плита, електричний чайник; пральна машина, фен, праска, комп’ютер, пилосос, телевізор тощо.)

— Якою технікою вам дозволяють користуватися вдома самостійно?

— Як потрібно поводитися, щоб «потоваришувати» із технікою?

— Яких правил необхідно дотримувати?

Офтальмологічна фізкультхвилинка

  •             В середньому темпі виконувати колові рухи очними яблуками ліворуч, та стільки ж праворуч. Розслабити очні м'язи, подивитися вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
  •             Вправа виконується сидячи. Відкинутися назад, зробити глибокий вдих, потім, нахилившись вперед, видих. Повторити 5-6 разів.
  •             Вправа виконується сидячи. Відкинутися на спинку стільця, прикрити повіки, міцно замружити очі, відкрити повіки. Повторити 5-6 разів.

Гра «Хто більше?»

Завдання: назвати технічні пристрої, що відповідають певній категорії.

  •             Техніка для кухні. (Холодильник, міксер, м’ясорубка, мікрохвильова піч, інше.)
  •             Технічні пристрої для догляду за одягом. (Праска, пральна машина, сушка для взуття, швейна машинка.)
  •             Техніка для відпочинку чи розваг. (Музичний центр, тр3-плеєр, DVD-програвач, телевізор, ігрова приставка, радіоприймач, домашній кінотеатр, акустична апаратура, фотоапарат, відеокамера, телефон.)

Гра «Мікрофон»

Запишіть, які ви знаєте  правила користування електроприладами.

Обстеження з незрячими дітьми  техніки в кімнаті СПО. Повторення правил користування технікою.

 Проговорення правил безпечного поводжння з електроприладами!

 

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте

 

   Обговорення написаних дітьми правил.

 

А ще діти,сьогодні всесвітній день радіо. Тому сядьте рівненько та послухайте цікавинки про радіо.

 

  •            Що вперше передали по радіо?

Першу радіограму в березні 1896 року відправив один із самих знаменитих людей Росії — російський фізик Олександр Попов. Вона містила всього 2 слова: «Генріх Герц».

  •            Бактерії використовують радіохвилі.
  •            У 2009 році гіпотезу про те, що бактерії здатні генерувати радіохвилі, висловив французький вірусолог Люк Монтаньє. Результати його досліджень підтверджують факт того, що це можливо.
  •            Хакери і радіо

Слово «хакер» з’явився завдяки радіо. Так називали людей, які були відомі взламувачі паролів на секретних радіостанціях.

 

  •            Радіо продовжило життя Ейфелевої вежі
  •            Ейфелева вежа безпосередньо була пов’язана з радіо. Будувалася вона для Всесвітньої виставки 1889 року, через 20 років її планували демонтувати. Але з появою радіо, на найвищій вежі в Парижі стали встановлювати антени, це і врятувало знамените будова, що є зараз візитною карткою Франції.
  •            Де люди слухають радіо?

73% людей в США і в Росії воліють слухати радіо в автомобілі.

46% людей слухають радіо на кухні.

У 23% американців радіо є і у ванній кімнаті.

 

  •            Рідкісні мови — основа надійного радїошифра.

 

  •            На початку XX століття американці використовували в якості радистів представників різних племен індіанців. Людям, не знайомим з цими рідкісними мовами, розшифрувати радіограму було вкрай складно. Під час Другої світової війни досвід виявився як не можна до речі. Американці для шифрування секретних радіоповідомлень використовували мова басків, так як він був мало розповсюджений у Європі. Ні німці, ні японці, які  перехопили повідомлення,  не могли розшифрувати ці тексти.
  •            Творцем інтернет-радіо вважається Карл Маламуд,  у 1993 році
  •            За статистичними даними, близько 70 відсотків людей включають радіо в автомобілі, 25% слухає у ванній і близько 50% на кухні.
  •            Вченим вдалося довести, що бактерії здатні генерувати радіосигнали.
  •            Радіо послужило джерелом створення одного з найбільш забавних жартів. Подія відбувалася в Англії в 1976 році, коли на одній з радіостанцій астроном сказав, що сьогодні Венера розташувалася перед Плутоном, і тяжіння на Землі знизилося. Ведучий ефіру запропонував слухачам поділитися з їх відчуттями. Дійсно, багато слухачів стали дзвонити на радіо і розповідати, що вони дійсно відчувають зниження невагомості.
  •            У 1909 році Ейфелеву вежу планували розібрати, але потім вирішили встановити на ній антени. Виходить, що радіо допомогло зберегти цю історичну споруду.
  •            Слова людини, які вперше пронеслася по радіохвилях, були вимовлені в 1906 році.

(Прослуховування запису по радіо використовуючи мобільний телефон)

  •            У 1930 році в один з квітневих днів BBC цілий день крутило музику, замість новин. Така поведінка керівництво пояснило тим, що 18 квітня нічого не відбувалося, щоб могло послужити приводом для новин.
  •            Корінні індіанці з різних племен були зв’язківцями в американській армії під час II Світової війни і передавали послання на своїй мові. Якщо німецьким фахівцям вдавалося перехопити повідомлення, то у них не було перекладача, який міг би інтерпретувати повідомлення.

 
IV.Підведення підсумку

-Що ви сьогодні дізналися нового?

-Що вас найбільше вразило, чому?

V.Домашнє завдання

Намалювати радіо майбутнього.

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку