Урок з технологій 6 клас "Основи матеріалознавства. Добір матеріалів, інструментів. Створення графічних зображень виробів."

Про матеріал

Конспект уроку створений для того, щоб розширити знання учнів з історії розвитку серветниць;

навчити учнів виконувати ескіз майбутніх виробів;

формувати проектно-технологічну, інформаційно – цифрову, мовленеву компетентності; культуру доброчесності, економне використання сировини, підтримувати у чистоті робоче місце; розвивати наочно - образне мислення та творчу уяву, моторику рук, художній та естетичний смаки, бажання виготовляти власноруч вироби для інтер'єра помешкання; виховувати відповідальність, старанність, працьовитість, любов до праці, охайність, почуття прекрасного; формувати заохочувати та зміцнювати бажання відроджувати традиції декоративно – ужиткового мистецтва українського народу.

Перегляд файлу

Тема. Основи матеріалознавства. Добір матеріалів, інструментів. Створення графічних зображень виробів.

Мета.

розширити знання учнів з історії розвитку серветниць;

навчити  учнів виконувати ескіз майбутніх виробів;

формувати  проектно-технологічну, інформаційно – цифрову, мовленеву компетентності; культуру доброчесності, економне використання сировини, підтримувати у чистоті робоче місце;                                                                                                                розвивати наочно - образне мислення та творчу уяву, моторику рук, художній та естетичний смаки, бажання виготовляти власноруч вироби для інтер’єра помешкання;                                                                                                              виховувати відповідальність, старанність, працьовитість, любов до праці, охайність, почуття прекрасного;                                                                                формувати заохочувати та  зміцнювати бажання відроджувати традиції  декоративно – ужиткового мистецтва  українського народу.

Компетентності:

Спілкування державною мовою

Математична компетентність

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Інформаційно-цифрова компетентність

Екологічна грамотність і здорове життя.

 

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент

Характеризує різні технології як види декоративно-ужиткового мистецтва.

Розуміє етапи проектування.

Розуміє сутність методу фантазування та біоформ.

Розуміє моделі-аналоги як історію розвитку технічного об'єкту.

Знає властивості конструкційних матеріалів.

Розуміє роль природніх матеріалів, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля.

Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.

Діяльнісний компонент

Розрізняє етапи проектної діяльності.

Застосовує метод фантазування при проектуванні виробу.

Добирає конструкційні матеріали в залежності від їх властивостей.

Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Добирає інструменти для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.

Виготовляє виріб.

Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

Ціннісний компонент

Обговорює та висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження.

Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.

Усвідомлює значення деталі, як частини виробу.

Глибше пізнають цінності, культурні надбання українського народу. 

 

Наочність: зразки та ілюстрації робіт, виготовлених у техніці  аплікація, декупаж, випалювання.

Інструменти і матеріали:  картон, дерев`яні матеріали, пензлик, клей, ножиці.

Застосунки та  сервіси: https://create.kahoot.it/, https://www.youtube.com/watch?v=es0xiZaP87I&authuser=0 , http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator,  jamboard.google.com.

 Міжпредметні зв’язки: історія, образотворче мистецтво, іноземна мова, математика, інформатика.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок – презентація

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

       привітання

  1.  «Психологічна настанова»

Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними.

Пролунав та змовк дзвінок,

Починається урок.

Любі діти всі тихенько сіли,

Працювати захотіли.

Давайте  глянемо на  девіз нашого уроку

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним, доброчесним, уважним будь,

 І про кмітливість не забудь

2. «Вправа Очікування»

 Діти! Наш урок розпочався! Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: 
- Від уроку я очікую…
- Наш урок буде …
- На уроці ми будемо …
Отже, якщо ми будемо на уроці такими….. то  разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.


ІІ Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

1. Вправа «Коло ідей» .Учні дають відпові на запитання

    Що люди проєктують?

    Для чого потрібно проєктувати вироби?

    Що таке проєкт?

    З яких етапів  складається процес проєктування?

2. Гра «Хто більше?»                                                                                    

Назвати речі інтер'єру кімнати, виготовлені з деревини.

3.Вікторина на платформі «Кахут»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадати назву творчого проєкту (ребус)

  1. Демонстрація відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=es0xiZaP87I&authuser=0

 

ІV. Основна частина

В наші дні велику популярність отримують прикраси ручної роботи. Всілякі стилі розширюють круг вибору виробів.

Готові серветниці в величезному виборі, з різних матеріалів, як фабричні, так і hand-made, можна купити в магазинах. Але серветниця, своїми руками виконана і оздоблена, несе на собі відбиток індивідуальності людини.  І така річ завжди потрібна і приносить багато радості для того, хто її робив, так і тому, кому вона подарована.

 Саме слово «серветка» походить від латинського «salve» - «будь здоров».

Неможна говорити про сучасне декоративно- ужиткове  мистецтво, не пов’язуючи його з культурним з життям та побутом людей,  надбанням українського народу.

Підскажіть , будь ласка, які інструменти для обробки деревини вам відомі?

Робота з підручником с. 113

Фізкультхвилинка

А тепер нам, діти час

Трохи відпочити.

Руки вгору -, руки – вниз

Покрутімось, повернімось,

На хвилинку зупинімось.

Всі присіли,

Знову встали,

Час. За парти всі сідаєм,

Знову вчитись починаєм.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання вправи https://learningapps.org/16653617?authuser=0

Практична робота

Створити ескіз майбутнього виробу.

  1. Проаналізуй вироби – аналоги.
  2. Створи свій неповторний ескіз серветниці.

Використовуйте доброчесність в створенні власного ескізу майбутнього  виробу.

  1. Продемонструй ескіз майбутнього  виробу.

VI. Рефлексія

Вправа  «Мікрофон»

-  Чи сподобався вам урок?

-   Були досягнути поставлені цілі?

-  Які навички ви удосконалили?

-  Над чим ще треба працювати ?

VIІ. Самооцінювання та оцінювання діяльності учнів вчителем.

VIІІ. Домашнє завдання .

Підготувати матеріали для виготовлення виробів.

 

Використанні джерела:

https://www.youtube.com/watch?v=es0xiZaP87I&authuser=0

https://learningapps.org/16653617?authuser=0

https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B5%D1%82

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку