Урок з технологій в 11 класі на тему: "Основні види діяльності людини. Пам'ять".

Про матеріал

Мета даного уроку: ввести школярів у великий світ професій; розглянути п'ять типів професій; розвивати пам'ять; виховувати в учнях розуміння важливості тренування пам'яті, котра необхідна людині для успішної реалізації у суспільстві; формувати особове відношення до майбутньої професії, розуміння її значущості, сенсу, потреби в самовихованні.

Перегляд файлу

Тема: Основні види діяль­но­сті лю­дини. Пам'ять.

Мета: Ввести школярів у великий світ професій; розглянути п'ять типів професій; розвивати память; виховувати в учнях розуміння важливості тренування пам’яті, котра необхідна людині для успішної реалізації у суспільстві; формувати особове відношення до майбутньої професії, розуміння її значущості, сенсу, потреби в самовихованні.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань.

 Вибір професії – невід’ємний в житті кожного, хто здатен трудитися. Рано чи пізно ми всі виходимо на роздоріжжя, щоб серед тисячі шляхів обрати свій, - єдиний.

Ким ти будеш? Ще малими на це запитання відповідають: “Бізнесменом“, ”Юристом“, ”Президентом“.

Зараз же, коли тобі вже … надцять років, ти, очевидно, відчув, як важко відповісти на таке, здавалося б просте запитання однозначно.

Видатний педагог А.С.Макаренко наголошував, що вибір професії – велика справа. Головна складність – надто багато шляхів, надто широкі можливості. І тут важко прийняти правильне рішення – надати перевагу тій професії, яка найбільше відповідає вашим здібностям, покликанню, знанням, фізичним і психологічним можливостям, потребам нашого суспільства.

 

ІII. Повідомлення теми уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Професія (від лат. Professio — «офіційно вказане заняття») — рід людської діяльності, що вимагає спеціальних знань і навичок в тій чи іншій області, які людина набуває в результаті навчання, теоретичної та практичної підготовки, а також досвіду, отриманого в процесі роботи.( машиніст, вчитель, лікар)

Спеціальність – рід занять в рамках однієї професії. ( вчитель біологіі, машиніст преса)

Типи професій

1.   «Людина – природа»: об’єктом праці є живі організми, рослини, тварини й біологічні процеси. Сюди належать усі професії пов’язані з рослинництвом, тваринництвом і лісовим господарством. Це такі професії як, агроном, зоотехнік, ветеринар, садівник, лісник;

2.     «Людина – техніка»: об’єктом праці є технічні системи, машини, апарати, установки, матеріал та енергія. Такими є усі технічні професії: радіо механік, токар, слюсар, тракторист, інженер;

3.    « Людина - людина»: об’єктом праці є люди, групи, колективи. Спеціальності – сфера обслуговування, медицина, педагогіка, юриспруденція тощо. Усі професії пов’язані з обслуговуванням людей та спілкуванням.

4.     «Людина – знакова система»: об’єктами є умовні знаки, шифри, коди, таблиці. Усі професії пов’язані з обчисленнями, цифровими знаками, зокрема музичні спеціальності. У цій галузі працюють коректори, програмісти, друкарки, статистики, економісти.

5.     «Людина – художній образ»: об’єктом праці в цих спеціальностях є художні образи. Їхня роль, елементи й особливості. До названого типу належать усі творчі спеціальності – ювелір, фотограф, музикант, художник, мистецтвознавець, письменник, артист.

Професія вчителя, секретаря, водія, гіда та інші  як нам відомо повинна мати  особисті якості: однією із таких якостей є – гарна пам'ять. Завдяки пам’яті людина передала багато знань із покоління в покоління.

Людина може зберігати в пам'яті величезну кількість інформації. Згідно з розрахунками вчених кожен з нас в змозі запам'ятати мільйони книг. Деякі історичні особи мають дивовижну пам'ять. Наприклад, Олександр Македонський і Юлій Цезар знали особисто в обличчя, а також імена всіх своїх солдатів, і там були більш ніж 30 тисяч кожного. Такі  ж здібності мав і Наполеон. Всі ці люди напружено працювали над своєю пам'яттю, і досягли неймовірних успіхів. Пам'ять, як м'язи, необхідно тренувати.

Пам’ять має властивість накопичуватися, зберігатися й відтворюватися. Вона буває:

  •  зорова (запам’ятовуєш те, що прочитав);
  • слухова (запам’ятовуєш те, що почув)
  • моторна (запам’ятовуєш те, що записав).

У кожного якийсь вид пам’яті розвинений більше.

Пам'ять – це властивість нервової системи, здатність людини відтворювати пережитий досвід у своїй свідомості й поведінці. Пам'ять ділиться на кілька процесів: запам'ятовування, збереження й відтворення. Під час відтворення, у свою чергу, відбуваються процеси дізнавання, спогаду, пригадування. Існує безліч класифікацій пам'яті: пам'ять може бути короткочасної й довгочасної, довільної й мимовільної, моторної, емоційної, образної і так далі, і так далі.

 Вправи на пам'ять.

1.Слова на слух: липа, ножиці, лампа, яблуко, олівець, обруч, аркуш, стіл, миша.

( запивати слова які запам’ятали)

2. Сіно, окуляри, ріка, зошит, фантазія, птах, вогонь,підручник, телефон, піч.

( записати слова з «О»)

3. Зорова пам'ять. Подивіться на числа які надруковані на аркуші, запамятайте і відтворіть  їх ( 3; 68; 79; 44; 100; 81; 65; 4; 33; 25)

4.Увага,слухаємо. Наша задача – запамятати друге слово з кожної пари.

Мило-мочалка, стіл-стілець, м’яч-футбол, банан-гілка, книга-підручник, ліс-чаща, риба-кілька, парта-клас, домівка-мама, ваза-букет, кіт-собака, орден-герой, море-шторм, школа-щоденник,

4. Назвати декілька професій, які пред’являють високі вимоги до слухової памяті.

V. Підсумок уроку.

Сьогодні ми з вами розглянули і вивчили типи професій. Перевірили свою память.

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Мадзігон В.М., Тарара А.М. та інші)
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку