Мета даного уроку: ввести школярів у великий світ професій; розглянути п'ять типів професій; розвивати пам'ять; виховувати в учнях розуміння важливості тренування пам'яті, котра необхідна людині для успішної реалізації у суспільстві; формувати особове відношення до майбутньої професії, розуміння її значущості, сенсу, потреби в самовихованні.
Тема: Основні види діяльності людини. Пам'ять.
Мета: Ввести школярів у великий світ професій; розглянути п'ять типів професій; розвивати пам’ять; виховувати в учнях розуміння важливості тренування пам’яті, котра необхідна людині для успішної реалізації у суспільстві; формувати особове відношення до майбутньої професії, розуміння її значущості, сенсу, потреби в самовихованні.
Хід уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
Вибір професії – невід’ємний в житті кожного, хто здатен трудитися. Рано чи пізно ми всі виходимо на роздоріжжя, щоб серед тисячі шляхів обрати свій, - єдиний.
Ким ти будеш? Ще малими на це запитання відповідають: “Бізнесменом“, ”Юристом“, ”Президентом“.
Зараз же, коли тобі вже … надцять років, ти, очевидно, відчув, як важко відповісти на таке, здавалося б просте запитання однозначно.
Видатний педагог А.С.Макаренко наголошував, що вибір професії – велика справа. Головна складність – надто багато шляхів, надто широкі можливості. І тут важко прийняти правильне рішення – надати перевагу тій професії, яка найбільше відповідає вашим здібностям, покликанню, знанням, фізичним і психологічним можливостям, потребам нашого суспільства.
ІII. Повідомлення теми уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Професія (від лат. Professio — «офіційно вказане заняття») — рід людської діяльності, що вимагає спеціальних знань і навичок в тій чи іншій області, які людина набуває в результаті навчання, теоретичної та практичної підготовки, а також досвіду, отриманого в процесі роботи.( машиніст, вчитель, лікар)
Спеціальність – рід занять в рамках однієї професії. ( вчитель біологіі, машиніст преса)
Типи професій
1. «Людина – природа»: об’єктом праці є живі організми, рослини, тварини й біологічні процеси. Сюди належать усі професії пов’язані з рослинництвом, тваринництвом і лісовим господарством. Це такі професії як, агроном, зоотехнік, ветеринар, садівник, лісник;
2. «Людина – техніка»: об’єктом праці є технічні системи, машини, апарати, установки, матеріал та енергія. Такими є усі технічні професії: радіо механік, токар, слюсар, тракторист, інженер;
3. « Людина - людина»: об’єктом праці є люди, групи, колективи. Спеціальності – сфера обслуговування, медицина, педагогіка, юриспруденція тощо. Усі професії пов’язані з обслуговуванням людей та спілкуванням.
4. «Людина – знакова система»: об’єктами є умовні знаки, шифри, коди, таблиці. Усі професії пов’язані з обчисленнями, цифровими знаками, зокрема музичні спеціальності. У цій галузі працюють коректори, програмісти, друкарки, статистики, економісти.
5. «Людина – художній образ»: об’єктом праці в цих спеціальностях є художні образи. Їхня роль, елементи й особливості. До названого типу належать усі творчі спеціальності – ювелір, фотограф, музикант, художник, мистецтвознавець, письменник, артист.
Професія вчителя, секретаря, водія, гіда та інші як нам відомо повинна мати особисті якості: однією із таких якостей є – гарна пам'ять. Завдяки пам’яті людина передала багато знань із покоління в покоління.
Людина може зберігати в пам'яті величезну кількість інформації. Згідно з розрахунками вчених кожен з нас в змозі запам'ятати мільйони книг. Деякі історичні особи мають дивовижну пам'ять. Наприклад, Олександр Македонський і Юлій Цезар знали особисто в обличчя, а також імена всіх своїх солдатів, і там були більш ніж 30 тисяч кожного. Такі ж здібності мав і Наполеон. Всі ці люди напружено працювали над своєю пам'яттю, і досягли неймовірних успіхів. Пам'ять, як м'язи, необхідно тренувати.
Пам’ять має властивість накопичуватися, зберігатися й відтворюватися. Вона буває:
У кожного якийсь вид пам’яті розвинений більше.
Пам'ять – це властивість нервової системи, здатність людини відтворювати пережитий досвід у своїй свідомості й поведінці. Пам'ять ділиться на кілька процесів: запам'ятовування, збереження й відтворення. Під час відтворення, у свою чергу, відбуваються процеси дізнавання, спогаду, пригадування. Існує безліч класифікацій пам'яті: пам'ять може бути короткочасної й довгочасної, довільної й мимовільної, моторної, емоційної, образної і так далі, і так далі.
Вправи на пам'ять.
1.Слова на слух: липа, ножиці, лампа, яблуко, олівець, обруч, аркуш, стіл, миша.
( запивати слова які запам’ятали)
2. Сіно, окуляри, ріка, зошит, фантазія, птах, вогонь,підручник, телефон, піч.
( записати слова з «О»)
3. Зорова пам'ять. Подивіться на числа які надруковані на аркуші, запам’ятайте і відтворіть їх ( 3; 68; 79; 44; 100; 81; 65; 4; 33; 25)
4.Увага,слухаємо. Наша задача – запам’ятати друге слово з кожної пари.
Мило-мочалка, стіл-стілець, м’яч-футбол, банан-гілка, книга-підручник, ліс-чаща, риба-кілька, парта-клас, домівка-мама, ваза-букет, кіт-собака, орден-герой, море-шторм, школа-щоденник,
4. Назвати декілька професій, які пред’являють високі вимоги до слухової пам’яті.
V. Підсумок уроку.
Сьогодні ми з вами розглянули і вивчили типи професій. Перевірили свою пам’ять.