Створення програмних об'єктів у середовищі Scratch.
Мета:
навчальна: сформувати навички створення об'єктів в середовищі Scratch;
розвивальна: озвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Практична робота №7.
Тема. Створення програмних об’єктів у середовищі Scratch.
Мета:
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: програмне середовище Scratch
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.
IІ. Необхідний теоретичний мінімум.
При запуску середовища програмування Scratch відкривається програмне вікно з новим проектом, який містить одного виконавця.
У правій верхній частині робочого вікна розташовано Сцену. Саме на ній відбуваються всі події. На ній розташовують об'єкти, для кожного проекту добирають декорації (тло).
В правій нижній частині робочого вікна можна побачити усі об'єкти поточного проекту, їх назви.
Для створення (малювання) об'єкта власноруч потрібно викликати вбудований графічний редактор, натиснувши кнопку — Намалювати новий об'єкт.
На програмному вікні цього графічного редактора (див. малюнок вище) розташовано такі кнопки:
— збільшення зображення;
— зменшення зображення;
— повернути зображення проти годинникової стрілки;
— повернути зображення за годинниковою стрілкою;
— дзеркальне відображення (вертикальне дзеркало);
— дзеркальне відображення (горизонтальне дзеркало);
— вставити зображення з файлу;
— очистити полотно (всі зображення видаляються);
— скасувати останню дію ;
— повернути результат скасованої дії ;
— пензель (блакитним кольором позначено активний стан);
— стирачка;
— заливачка;
— прямокутник ;
— еліпс;
— лінія;
— текст;
— виділити область ;
— штамп;
— піпетка;
— палітра кольорів;
— збільшити або зменшити масштаб перегляду малюнка;
— покажчик кольору;
— задати для виконавця точку, яка буде центром обертання при виконанні вказівок;
— закінчити малювання й перенести виконавця до Списку виконавців.
IІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Виконання практичної роботи.
Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.
1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!
2. Строго виконуйте вказівки викладача.
3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.
4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.
6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.
Завдання.
Збережіть його в Списку виконавців, надавши ім’я :
Вправи для очей.
V. Запитання для захисту практичної роботи.
1. Якими способами можна створити новий спрайт у середовищі Scratch?
2. Які дії можна виконувати над об’єктами в середовищі Scratch? Які засоби для цього можна використати?
3. Як можна змінювати значення властивостей об’єктів під час виконання проекту в Scratch?
4. Які властивості має об’єкт Сцена? Якими способами можна змінити тло Сцени?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VI. Підведення підсумків практичної роботи.