Урок з теми "Ділення багатоцифрове число на одноцифрове з остачею та без остачі"

Про матеріал
Урок з теми "Ділення багатоцифрове число на одноцифрове з остачею та без остачі" розроблений для учнів з порушенням інтелектуального розвитку (F 70)
Перегляд файлу

Тема: Ділення цілих чисел на одноцифрове число

Мета уроку: домогтися засвоєння назви компонентів ділення; сформувати вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрове число з остачею та без остачі; розвивати пам’ять, увагу; виховувати наполегливість, старанність.

Очікувані результати: учні повинні знати правила ділення, вміти виконує ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове без остачі і з остачею.

Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Обчисліть:
560 21;                        2 800 19;                   740 12;                     750 18.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Ділення – це математична дія, обернена множенню і передбачає поділ певної кількості предметів (числа) на рівні частини.

Ділення позначають знаком « : » або « ».

Компоненти дії ділення: ділене (число, яке потрібно розділити), дільник (число, яке вказує, на скільки рівних частин потрібно ділити) і частка (число, яке вказує, яка рівна частина при цьому отримується).

Вираз ділення слід записувати так: 20 : 4 = 5, де 20 кількість предметів, які ділять, 4 – це кількість, на яку ділять.

20

:

4

=

5

Ділене               Дільник                Частка

  • Якщо дільник дорівнює одиниці, то частка буде дорівнювати діленому. Наприклад: 20 : 1 = 20
  • Якщо ділене дорівнює дільнику, то частка буде дорівнювати одиниці. Наприклад: 20 : 20 = 1
  • Якщо ділене дорівнює нулю, то й частка буде дорівнювати нулю.
    Наприклад: 0 : 4 = 0

НА НУЛЬ ДІЛИТИ НЕ МОЖНА!

Дільник не може дорівнювати нулю.

Ділення одного натурального числа на інше без остачі не завжди можливе.

Ділення з остачею записують так: 21 : 4 = 5 (ост. 1).

Якщо у результаті ділення двох чисел отримуємо частку і остачу, то частку називаємо неповна частка.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Остача завжди менша за дільник.


Пригадаємо ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.

4

74

0

 

V. Осмислення нового матеріалу

№ 1. Обчислити:
3 862 : 2;                    6 741 : 9;                    33 936 : 8;                     265 503 : 7.

№ 2. На ділянці 6 384 дерева. Четверта частина – берези, решта дерев – ялини. Скільки ялин на ділянці?

№ 3. Виконайте дії:
39 164 : 4 + 73 248;               (20 200 + 12 872) : 6;                  (35 010 – 34 338) : 7.

VІ. Підбиття підсумків уроку

Як  називаються числа при діленні?
На що ділити не можна?

VІІ. Домашнє завдання

№ 1. Зменште:
а) 762 у 3 рази;                  б) 4 710 у 6 разів;                    в) 1 238 у 2 рази.

№ 2. У 5 парниках виростили 75 550 штук розсади помідорів, а в 9 парниках – 99 450 штук капусти. На скільки менше виростили розсади капусти у кожному парнику?

docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку