Тема: Ділення цілих чисел на одноцифрове число
Мета уроку: домогтися засвоєння назви компонентів ділення; сформувати вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрове число з остачею та без остачі; розвивати пам’ять, увагу; виховувати наполегливість, старанність.
Очікувані результати: учні повинні знати правила ділення, вміти виконує ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове без остачі і з остачею.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обчисліть:
560 21; 2 800 19; 740 12; 750 18.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Ділення – це математична дія, обернена множенню і передбачає поділ певної кількості предметів (числа) на рівні частини.
Ділення позначають знаком « : » або « ».
Компоненти дії ділення: ділене (число, яке потрібно розділити), дільник (число, яке вказує, на скільки рівних частин потрібно ділити) і частка (число, яке вказує, яка рівна частина при цьому отримується).
Вираз ділення слід записувати так: 20 : 4 = 5, де 20 кількість предметів, які ділять, 4 – це кількість, на яку ділять.
20 |
: |
4 |
= |
5 |
Ділене Дільник Частка |
НА НУЛЬ ДІЛИТИ НЕ МОЖНА!
Дільник не може дорівнювати нулю.
Ділення одного натурального числа на інше без остачі не завжди можливе.
Ділення з остачею записують так: 21 : 4 = 5 (ост. 1).
Якщо у результаті ділення двох чисел отримуємо частку і остачу, то частку називаємо неповна частка.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!
Остача завжди менша за дільник. |
Пригадаємо ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.
|
4 |
|
74 |
0 |
|
V. Осмислення нового матеріалу
№ 1. Обчислити:
3 862 : 2; 6 741 : 9; 33 936 : 8; 265 503 : 7.
№ 2. На ділянці 6 384 дерева. Четверта частина – берези, решта дерев – ялини. Скільки ялин на ділянці?
№ 3. Виконайте дії:
39 164 : 4 + 73 248; (20 200 + 12 872) : 6; (35 010 – 34 338) : 7.
VІ. Підбиття підсумків уроку
Як називаються числа при діленні?
На що ділити не можна?
VІІ. Домашнє завдання
№ 1. Зменште:
а) 762 у 3 рази; б) 4 710 у 6 разів; в) 1 238 у 2 рази.
№ 2. У 5 парниках виростили 75 550 штук розсади помідорів, а в 9 парниках – 99 450 штук капусти. На скільки менше виростили розсади капусти у кожному парнику?