Урок №
Тема: Гуртом можна багато зробити. «Ведмідь і бджоли» (українська народна казка)
Мета. Розширювати знання учнів про казку, як жанр усної народної творчості; вчити учнів свідомо та виразно читати казки, визначати дійових осіб, давати їм характеристику, підтверджуючи змістом; формувати компетентності спілкування у державною мовою, соціальну та громадянську; виховувати почуття поваги до менших та слабших, любов до українських казок.
Обладнання. презентація, відео фрагмент мультфільму «Фіксики. Бджола»; цеглинки LEGO; маски, мед, одноразові ложки; плакат до гри «Шифрувальник», маркери; пазли до казки «Зайчикова хатинка»; м’яч-смайлик; маски ведмедя та бджоли; роздруківки для опрацювання стратегії «Порушена послідовність», паперова кольорова башта; конверти із завданням до гри «Склади прислів’я»*; плакат для проведення рефлексії та бджілки; мікрофон.
Хід уроку
І. Організація класу 1 хв
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні в нас урок звичайний,
Та вчить багато нас чому,
Хай буде він для вас повчальним,
За це подякуєм йому.
А що ми будемо робити,
Про кого будем говорити,
Ви можете усі сказати,
Як зможете загадку відгадати.
Гра «Шифрувальник» 2 хв
- Обчисліть приклади та розгадайте слово, яке заховалося
31 + 37 = |
|
|
з |
54 – 20 – 10 = |
|
|
к |
(25 + 11) – 6 = |
|
|
а |
24 |
30 |
68 |
24 |
30 |
|
|
|
|
|
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(Вчитель читає твердження. Якщо твердження правильне – учні піднімають зелену цеглинку, неправильне - червону)
1. Народні казки складали і переказували люди від одного до іншого.
2. Народні казки не мають одного автора.
3. У казках розповідається лише про правдиві події.
4. Найдавніші казки – це казки про тварин.
5. Імена казкових героїв пишуться з великої букви.
6. У казках персонажі тварини діють як люди.
2. Робота в групах. Гра «Склади пазл» 3 хв
1) Прийом «Сліпий капітан» 0,5 хв
- Зверніть увагу, що у декого на партах є позначки. Якщо у вас є смайлик із книжкою – сьогодні ви капітан команди. Підніміть ліхтарик ті, у кого є така позначка. Запрошую вас обрати завдання для команди.
(Діти обирають конверт)
2) Робота в групах:
- Працюємо в групах. Складіть пазли, але не прості, а казкові. Діємо таким чином:
1) учні складають пазли; 1 хв
2) капітани команд обирають на дошці такий самий малюнок, який утворився на пазлі, беруть його. 1 хв
3) Завдання: переглянути всі картинки та стати таким чином, щоб картинки стояли по порядку. 0,5 хв
3. Переказ казки «Зайчикова хатинка» представниками груп 3 хв
- Пригадаємо зміст казки «Зайчикова хатка», перекажемо її відповідно до подій на малюнку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
(5 учнів – 1 представник від групи - одягають на очі маски. Вони повинні відгадати за смаком мед)
(відеоуривок з мультфільму «Фіксики. Бджоли»)
Фізхвилинка 2 хв
- Для того, щоб гарно виконати наступні завдання, прочитайте казку ще раз, але вже самостійно – напівголосно, як бджілки.
(читання за ролями, на учнях шапочки бджоли та ведмедя)
______ Дикі бджоли мали гніздо в дуплі дерева.
______ Довідався про це ведмідь.
______ Ведмідь уткнув дерево свою голову в дупло.
______ Але відчув такий страшний біль, що і про силу забув.
______ Кинувся ведмідь тікати.
______ А бджоли йому кричать:
Пам’ятай, і малі створіння вміють боронитися!
V. Підсумок уроку
1.Бесіда: 0,5 хв
- Яку казку читали на уроці?
- Хто головні герої казки?
- Чому вона вчить?
2. Вправа «Мікрофон» 1 хв
3. Слово вчителя-берегині казки: 1 хв
(діти прикріпляють бджілок на галявині) 1,5 хв
(вчитель на дошці вивішує аркуші, на яких записано прислів’я)