Урок з теми "Гуртом можна багато зробити. «Ведмідь і бджоли» (українська народна казка) "

Про матеріал
Урок за темою "Гуртом можна багато зробити. «Ведмідь і бджоли» (українська народна казка)" розроблено за програмою НУШ (Савченко О.Я.) Учні розширять знання про казку, як жанр усної народної творчості.
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Гуртом можна багато зробити. «Ведмідь і бджоли» (українська народна казка)

Мета. Розширювати знання учнів про казку, як жанр усної народної творчості; вчити учнів свідомо та виразно читати казки, визначати дійових осіб, давати їм характеристику, підтверджуючи змістом; формувати компетентності спілкування у державною мовою, соціальну та громадянську; виховувати почуття поваги до менших та слабших, любов до українських казок.

Обладнання. презентація, відео фрагмент мультфільму «Фіксики. Бджола»; цеглинки LEGO; маски, мед, одноразові ложки; плакат до гри «Шифрувальник», маркери; пазли до казки «Зайчикова хатинка»; м’яч-смайлик; маски ведмедя та бджоли; роздруківки для опрацювання стратегії «Порушена послідовність», паперова кольорова башта;               конверти із завданням до гри «Склади прислів’я»*; плакат для проведення рефлексії та бджілки; мікрофон.


Хід уроку

І. Організація класу         1 хв

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

  • Вітаю вас, мої маленькі друзі.
  • Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому,

Хай буде він для вас повчальним,

За це подякуєм йому.

А що ми будемо робити,

Про кого будем говорити,

Ви можете усі сказати,

Як зможете загадку відгадати.

Гра «Шифрувальник»        2 хв

- Обчисліть приклади та розгадайте слово, яке заховалося

31 + 37 =

 

 

з

54 – 20 – 10 =

 

 

к

(25 + 11) – 6 =

 

 

а

 

24

30

68

24

30

 

 

 

 

 

  • Прочитаємо разом, яке слово утворилося? (казка)
  •    У казках багато перетворень. Перше перетворення… Один, два, три… І я перетворююсь на…. Берегиню казок (одягаю «чарівний капелюх») та запрошую вас у мандрівку українськими народними казками.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Чарівний світлофор» (із вкористанням цеглинок Лего)     2 хв
  •    Щоб розпочати нашу мандрівку - пройдіть випробування. Дайте відповіді на питання.

 (Вчитель читає твердження. Якщо твердження правильне – учні піднімають зелену цеглинку, неправильне -  червону)

1. Народні казки складали і переказували люди від одного до іншого.

2. Народні казки не мають одного автора.

3. У казках розповідається лише про правдиві події.

4. Найдавніші казки – це казки про тварин.

5.  Імена казкових героїв пишуться з великої букви.

6. У казках персонажі тварини діють як люди.

2. Робота в групах. Гра «Склади пазл»       3 хв

Hand-painted Cartoon Sun PNG, Clipart, Blue, Blue Book, Book, Cartoon  Clipart, Hand Painted Clipart Free1) Прийом «Сліпий капітан»     0,5 хв

- Зверніть увагу, що у декого на партах є позначки. Якщо у вас є смайлик із книжкою – сьогодні ви капітан команди. Підніміть ліхтарик ті, у кого є така позначка.  Запрошую вас обрати завдання для команди.

(Діти обирають конверт)

2) Робота в групах:

- Працюємо в групах. Складіть пазли, але не прості, а казкові. Діємо таким чином:

1) учні складають пазли;           1 хв

2) капітани команд обирають на дошці такий самий малюнок, який утворився на пазлі, беруть його.                                                            1 хв

3) Завдання: переглянути всі картинки та стати таким чином, щоб картинки стояли по порядку.                                                                                                    0,5 хв

3. Переказ казки «Зайчикова хатинка» представниками груп     3 хв

- Пригадаємо зміст казки «Зайчикова хатка», перекажемо її відповідно до подій на малюнку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Передбачення. Гра «Вгадай за смаком»     
  1. Розробка ранкових зустрічей з прив'язкою до тематичного тижня 1 класі.  Тиждень 21Визначення представника від групи: 1 хв
  •                   Підніміть ліхтарик ті учні, на чиїх партах є знак веселої книжки.
  •                   За допомогою лічилки, яку ви будете промовляти, визначте представника групи, який буде брати участь у наступному завданні.
  1. Гра «Вгадай за смаком»    2 хв

(5 учнів – 1 представник від групи - одягають на очі маски. Вони повинні відгадати за смаком мед)

  •         Щоб продовжити нашу мандрівку, вам треба розпізнати те, що будете зараз смакувати.
  1. Бесіда:           1 хв
  •    Поміркуйте і скажіть, хто з тварин полюбляє мед?
  •    А хто виробляє його для ведмедя?
  1. Перегляд відео «Бджоли»:         2 хв
  •                   Як виготовляють мед бджоли,  нам бажають розповісти наші друзі Фіксики.

(відеоуривок з мультфільму «Фіксики. Бджоли»)

  1. Повідомлення теми уроку:            1 хв              -              Як ви гадаєте, про кого ми будемо сьогодні читати казку?
  •    Так, сьогодні на уроці ми познайомимося із українською народною казкою «Ведмідь та бджоли», удосконалимо навички читання, уміння відповідати на запитання, працювати в команді.
  •    Але перед подальшою роботою треба трішки відпочити. Запрошую на веселу фізхвилинку

Фізхвилинка             2 хв               

  1. Робота за підручником:
  1. Вправа «Прочитай правильно» (с.49)        2 хв
  2. Читання з передбаченням:
  • читання 1 частини казки:
  •    Як ви гадаєте, що буде далі? (відповіді дітей)
  • читання 2 частин казки:
  •    Чи справдилися ваші очікування?
  •    Хто ж є головними героями казки?
  1. Читання тексту учнями «Бджілка»                                          2 хв

- Для того, щоб гарно виконати наступні завдання, прочитайте казку ще раз, але вже самостійно – напівголосно, як бджілки.              

  1. Гра «Смайлик-запитайлик»           2 хв
  •    До нас завітав смайлик-запитайлик. Він хоче дізнатися, як ви запам’ятали зміст казки.
  •    Отже, що дуже любить ведмідь?
  •    Продовж речення: Ведмідь вважав, що бджоли… Які?(дрібні та слабкі створіння)
  •    Він уткнув свою голову …. Куди?
  •    Що зробили бджоли з ведмедем?
  •    Що говорив рій бджіл ведмедику? (І малі створіння вміють боронитися)
  •    Чому навчає ця казка?
  •    Що б ви порадили ведмедику, щоб з ним більше не трапилася така біда?
  1. Читання за ролями:            3 хв
  •    Нагадайте мені дійових осіб казки.

(читання за ролями, на учнях шапочки бджоли та ведмедя)

  1. Робота в групах. Стратегія «Порушена послідовність»        6 хв
  1. Виконання завдання: встановити послідовність подій казки

______  Дикі бджоли мали гніздо в дуплі дерева.

______ Довідався про це ведмідь.

______ Ведмідь уткнув дерево свою голову в дупло.

______ Але відчув такий страшний біль, що і про силу забув.

______ Кинувся ведмідь тікати.

______ А бджоли йому кричать:

Пам’ятай, і малі створіння вміють боронитися!

  1. Перевірка за кольоровою баштою (правильно – плескаємо у долоні)                                                                                                                           1 хв

V. Підсумок уроку

     1.Бесіда:            0,5 хв

- Яку казку читали на уроці?

- Хто головні герої казки?

- Чому вона вчить?

  2. Вправа «Мікрофон»         1 хв

  • Як би ви себе повели на місці Ведмедя? (Як би я був Ведмедиком, то …)

3. Слово вчителя-берегині казки:      1 хв

  •              Що ж, мої маленькі друзі, прийшов час нам прощатися. Як берегиня казок, хочу щоб ви перечитали цю казку ще раз вдома, без помилок та виразно. Переконалася, що ви дуже любите казки, тому  чекаю вас у гості ще.
  •              Але на останок, подивіться на спинки ваших стільчиків. Кого ви побачили? (бджілку)
  •              Якщо вам сподобалося працювати сьогодні на уроці, прикріпіть бджілку на квітку; якщо виникли питання – на хмаринку.

(діти прикріпляють бджілок на галявині)     1,5 хв

  • Дякую за роботу! До нових зустрічей!


  1. Гра «Склади прислів’я»*, якщо залишиться час (конверти із завданням)
  • Отримайте конверти із завданням. Складіть прислів’я.    1 хв
  • Яке прислів’я вийшло? (презентація по колу)

(вчитель на дошці вивішує аркуші, на яких записано прислів’я)

  •    Плесніть у долоні, якщо ви вважаєте, що ці прислів’я підходять за змістом до нашої казки. Чому?


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 червня 2022
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку