Урок з теми "Література як вид мистецтва"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури з теми "Література як вид мистецтва" для 6 класу
Перегляд файлу

Урок № 1

Тема. Література як вид мистецтва

Мета: організувати для роботи з підручником, формувати мотивацію навчальнопізнавальної діяльності; актуалізувати знання про літературу як вид мистецтва, з'ясувати

поняття «художній образ»; обговорити значення художньої літератури в становленні

особистості, житті людства, виховувати любов до читання.

Обладнання: додаток (3 слайди): тема, запитання до бесіди; виставка програмових

творів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

                                                                           Перебіг уроку

Сонце освітлює людині шлях,

книжка дає їй крила.

 

 Народна мудрість

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

 

1. Слово вчителя. Рік тому, такого самого, як і сьогодні, вересневого дня розпочали ми

подорож сторінками світової літератури. Перед нами розгортались картини минулих епох,

а надії і тривоги різних народів приходили до нас в образах казок, в яких добро завжди

перемагає. Ми познайомилися з письменниками різних країн і побачили, що всі вони

захоплюються людьми сильними і добрими, хочуть, щоб ми жили у правді, злагоді і мирі

 

2. Робота з епіграфом.

– Народна мудрість говорить: «Сонце освітлює людині шлях, книжка дає їй крила».

– Як ви розумієте ці слова?

– Про що, на вашу думку, піде мова на уроці?

 

3. Фронтальна бесіда

– Пригадайте, що таке фольклор і які жанри фольклору ви знаєте.

– Які казки народів світу ви пам’ятаєте?

– Пригадайте ваші улюблені вірші, в яких поети змальовували красу природи.

– Що розповів про світ природи Ернест Сетон-Томпсон в оповіданнях «Лобо», «Снап»?

– Які епізоди повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» вам запам’яталися?

– Розкажіть про «гру в радість» персонажів повісті Е. Портер «Полліанна».

– Які каламбури із казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» вам запам’яталися?

– Опишіть світ, створений казками Туве Янсон.

 

4. Слово вчителя з елементами бесіди. Прочитані книги відкривають перед нами

безмежні обрії знань. Написані в далеких від нас країнах, іншою мовою, вони приходять

до нас у перекладах, і герої цих книг стають для нас добрими друзями. Ці твори не знають

кордонів, долаючи простір і час. Дивовижна сила літератури...

– Який мистецький твір із тих, що ви нещодавно прочитали, сподобався вам найбільше?

Чому?

 

5. Бесіда.

– А що таке мистецький твір?

– Що таке мистецтво? Чому воно існує?

– Яку роль мистецтво виконує в суспільстві, житті людини?

– Чому є різні види мистецтва?

– Скільки видів мистецтва існує? Чим вони відрізняються? Що вони мають спільного?

– Що спонукає митця до творчості?

– Чому у світі, де існує безліч книжок, кінофільмів, картин, щодня з’являються нові?

– Чому одна книжка подобається багатьом різним людям?

– Чому деякі твори живуть у віках, а інші втрачають популярність за кілька років?

 

6. Слово вчителя. На ці та інші питання ми спробуємо сьогодні дати відповіді. І це, у

свою чергу, допоможе нам краще зрозуміти твори, які ми читатимемо в цьому

навчальному році, відкрити в кожному з них красу мистецтва.

 

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з підручником, його структурою, авторською передмовою.

2. Опрацювання теорії літератури з даної теми.

3. Слово вчителя. Із давніх-давен людина тягнеться до образного осмислення життя. Так

виникло мистецтво. Зародившись у первісному суспільстві, воно стає найважливішою

складовою духовної культури людини, людства в цілому. Вирішальна ознака усіх видів

мистецтв – образність: в архітектурі та скульптурі – пластичні образи, в живописі – зорові,

танцювальному мистецтві й пантомімі – динамічні, рухові; музиці – звукові; театрі й кіно

– сценічні... Художня література – один із найпопулярніших видів мистецтв. Її ще

називають мистецтвом слова або красним письменством, бо вона відтворює картини

людського життя образним словом. А стає образним слово тоді, коли не лише називає

предмети чи явище, а й узагальнює, викликає певні переживання, дає оцінку, тобто має

певну емоційність.

 

Словникова робота.

Мистецтво – це вид духовного освоєння дійсності людиною, що має на меті формування

й розвиток її здатності творчо перетворювати довкілля і саму себе за законами краси.

 

4. Складання інформаційного ланцюжка.

Види мистецтва: література, живопис, архітектура, скульптура, музика, хореографія,

пантоміма, театр, кіно.

5. Складання схеми.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація вивченого.

Бесіда.

– Які види мистецтва ви знаєте?

– Назвіть засоби відображення життя у різних видах мистецтва.

– За яких умов слово стає образним?

– Які ви знаєте висловлювання про значення книги у житті людства?

 

ІV. Домашнє завдання

Для всіх учнів.

Підготувати усну розповідь про улюблену книгу, яку прочитали влітку.

Індивідуальне завдання.

Взяти інтерв'ю у своїх батьків чи інших дорослих, сформулювавши 2-3 запитання на тему

«Роль художньої літератури у моєму житті».

docx
Додано
21 січня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку