Урок з теми "Нумерація чисел від 11 до 20. Лічба предметів в межах 20"

Про матеріал
Тема уроку: «Нумерація чисел від 11 до 20. Лічба предметів в межах 20.» Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка; закріплювати нумерацію чисел у межах 10,навички кількісної і порядкової лічби, вміння і навички додавати і віднімати в межах 10, розв’язувати задачі, виховувати почуття дружби, доброти.
Перегляд файлу

Автор: Феськова Л.О.

Предмет: Математика

Клас: 1

Тип уроку: комбінований

Тема уроку: «Нумерація чисел від 11 до 20.  Лічба предметів в межах 20.»

Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка; закріплювати нумерацію чисел у межах 10,навички кількісної і порядкової лічби, вміння і навички додавати і віднімати в межах 10, розв’язувати задачі, виховувати почуття дружби, доброти.

Обладнання:  відеоматеріали,цифри для усного рахунку,картки з прикладами, математичні віяла, індивідуальний матеріал(кружечки,квадратики, паличким’ячик,набори ,«Лего».)

План уроку

І. Організаційний момент(1 хв.)

ІІ.  Повідомлення теми уроку(2 хв.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань(7 хв.)

IV. Ознайомлення з новим матеріалом(13 хв.)

V. Закріплення вивченого  матеріалу(10 хв.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія(2 хв.)

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Ви тихенько поверніться

Щиро другу посміхніться.

Математика – наука точна і серйозна,  прожити нам без неї навіть дня не можна.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо з вами на спортивний майданчик. Щоб вирости здоровим, сильним, спритним треба займатися фізкультурою, спортом. А зараз на нашому уроці ми спробуємо свої сили, покажемо свою кміливість, виконуючи різні завдання.
  • ІІІ. Актуалізація опорних знань

Усний рахунок.

1. Віршовані завдання.

-Ми потрапили на бігову доріжку. Наше завдання швидко по ній пробігти. Я буду читати математичні віршики, а ви розв’язувати їх. В кого цифра з відповіддю, той біжить  до дошки і залишає цифру тут.(Прикріплює на магнітній дошці).

             Швидко відповідь кажи

            Та цифру нам покажи.

            В руках довго не держи,

            До дошки з нею біжи.

  1. Шість малят-дошкільня

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас

Скільки стало нас?  (6+1=7)           

  1. Ось до класу на урок

 Залетіло сім сорок,

 Три пізніше прибуло.

 Скільки всіх птахів було?  (7+3=10 )                                        

  1. Шість веселих рогачів

  В труби вигравали,

 Ще два з трубами прибігли.

Скільки разом стало?   (6+2=8)

4. Пташка мала пташенят.

  П’ять веселих маленят.

  Раптом трапилась біда,

   Випало одно з гнізда.

 Скільки пташенят тоді,

 Залишилось у гнізді?.   ( 5-1=4)

  1. Сидів хлопчик біля річки.

Він піймав аж три плотвички.

Котенятко одну вкрало.

  Скільки рибок в нього стало? (3-1=2)

  1. Десять ялинок у лісі росли,

  В школу на свято одну привезли.

 Скільки ялинок лишилося там?        

 Добре подумаєш, скажеш це сам. (10-1=9).

2.Робота в групах.

А зараз будемо грати у теніс. У кожної групи картка(ракетка, на якій приклади на додавання і віднімання у межах 10).

Якщо їх розв’язуєте, то забиваєте м’ячик. Скільки  забили?

  1. Гра «Долаємо перешкоду».

 У кожній групі  смужка з «перешкодами». Їх треба  «подолати», розв’язавши ланцюжок прикладів.

6 – 3 + 5  - 4  - 1 + 2 = 5

7 – 2 + 5 – 1  - 6 + 3 = 6.

- Всі впоралися із завданням і подолали перешкоди? Молодці!

4.Повторення чисел першого десятка.

Каліграфічна хвилинка.

Зараз під диктовку ви самостійно запишете в зошит числа першого десятка.

А зараз проведемо конкурс «Красунь» і виберемо найкраще написане число. В кого яке число вийшло найкраще?

  5.Гра «Мовчанка».

Давайте пограємо у гру мовчанка і за допомогою математичних віял покажіть мені відповіді.

Скільки сонечок на небі?(1)

Скільки очей у сови?(2)

Скільки коліс у машини?(4)

Скільки кольорів у веселки?(7)

Скільки кутів у трикутника?(3)

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

1.Робота з індивідуальним матеріалом.

 - Викладіть на парту 8 кружечків. Додайте до них ще 1 кружечок.

Скільки стало кружечків? (8 + 1 = 9)  

-Викладіть на парту 9 квадратиків. Додайте до них ще 1 квадратик.

-Скільки стало квадратиків?(9+1=10)

-Візьмемо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок.

Одержимо 1 десяток паличок.  -10 паличок – це десяток.

2.Робота за підручником (стор159, № 6).

 

 

 

3. Гра «Не помились».

Передаючи м’ячик, діти в  рахують від 10 до 20.

Потім «ланцюжком» рахують від 20 до 10.

  1. Гра «Магазин»

На столі розкладені деталі конструктора.

Виходять «покупці» і щоб зробити товар  замовляють наприклад

1 десяток і 3 деталі, а «продавець» відпускає.

Фізкультхвилинка

V.Закріплення   вивченого  матеріалу

1. Самостійна робота на картках

1 +3 + 6                                      4+ 1 +5                                          8 – 5 - 3

           9– 4 + 5                                     9 – 6 – 0                                          7 + 2 –1

2. Складання задачі за малюнком

 

 

 

 

 

4.Геометричний матеріал.

Накреслити відрізок довжиною 7 см.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що сподобалось на уроці?

- Для чого треба вивчати математику?

- З яким настроєм ви підете з нашого уроку? Чому?

 

 

docx
Додав(-ла)
Голуб Катерина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку