Урок з теми "Позначення м’якості приголосних на письмі. Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Українська мова» за темою «Позначення м’якості приголосних на письмі. Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами" розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

Урок української мови, 2 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

учитель початкових класів,

методист міського  методичного кабінету

Управління освіти Бахмутської

міської ради Донецької області

 

Урок 4

Тема. Позначення м’якості приголосних на письмі. Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами

Мета: вчити учнів правильній вимові слів із м'якими і твердими приголосними; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, усне й писемне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську;  виховувати повагу до рідної мови.

Обладнання: малюнок для складання казки «Курча і друзі», завдання для роботи в групах, розмальовки для проведення рефлексії, кольорові олівці.

Тип уроку: вивчення нового  матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу. Вправа “Я - Сонце”

-  Сьогодні ми привітаємося не лише один із одним. До нас завітає гість. Хто - здогадайтесь:

Сходжу ясно, всіх людей до себе скликаю.

  • Так, це  Сонечко.
  • Спробуємо перетворитися на маленькі сонечка та виконати разом наступні рухи:

(діти повторюють за вчителем)

  •    Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно та урочисто. Я - велика Куля. У мене є багато тепла і світла. Я - велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.

-  Діти, який у вас настрій? (відповіді дітей)

- Пропоную з таким настроєм провести урок української мови та отримати задоволення від власних успіхів.

2. Відгадування загадки:

Пов’язане зображення- Крім Сонечка до нас завітає ще один гість. Відгадайте.

Дзьобик, ніжки, оченята,

Хто у курочки малята?

  •    Так, маленьке курча.
  •    Роздивіться малюнок, на якому його  зображено. Опишіть курча, добираючи слова, які відповідають на питання який? 
  •    Чим між собою схожі Сонечко та курча?
  •    Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно вимовляти слова з м'якими і твердими приголосними, удосконалювати навички виконання звукового аналізу слів, спробуємо скласти казку (розповідь) за малюнком, а допомагатимуть нам Сонечко та маленьке курча. 

 

ІІ. Основна частина

1.     Повідомлення вчителя:

  •    Наше курча дуже любить дізнаватися нового, а ще воно полюбляє дива.

Про курчатко та сонцеДиво перше. Воно відбулося, коли курча вперше побачило Сонечко.

Курча подивилося на нього і сказало:

  •    А це що? Якщо це кулька, то де ж ниточка? А якщо це квітка, то де ж ніжка?
  •    Дурненький, – засміялася мама-курка. - Це ж сонечко.
  •    Сонечко, сонечко! - проспівало курчатко. - Треба запам'ятати.
  1. Каліграфічна хвилинка:
  •    А щоб краще запам’ятати, слід записати: Сс  сс со сонце сонечко

3.     Диво друге. Як курчатко вперше склало казку.

1)    Робота в парах:

  •    Друзів у курчатка було мало. Всього одне Сонечко. Це тому, що він шукав друзів за кольором. Якщо жовтий – значить, друг. Якщо сірий – ні.

Про курчатко та сонцеСаме тому вирішив вперше скласти казку про друзів.

  •    Спробуйте допомогти курчаткові скласти казку за малюнком про друзів.
  1. Презентація робіт учнів.
  1. Диво третє. Фізхвилинка разом із друзями.

Працювали ви старанно.
Писали, писали охайно.
Стомилися очки і рученята.
Спочиньте трохи, мої малята!
Сонце спить, небо спить
(очі закриті долонями);
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
(відкривають очі й піднімають голови)
І проміння всім послало.
(піднімаються на носки, руки підносять угору, розводять у сторони).

 

Курка з курчатами весело грала,
Курка  курчаток усьому навчала:
Крильцями махати,
зернятка шукати,
на зеленій травичці
Весело стрибати.

  1. Диво четверте. Як курчатко вперше підручник побачило.
  1. Робота за підручником (с.11).
  •    Поясніть курчаткові значення слова підручник.
  •    Для чого він потрібен?
  1. Виконання вправи №1:

а) читання тексту вчителем;

б) бесіда:

- Як ви думаєте, чому Юрко заплакав?

- Придумайте щасливий кінець розповіді.

в) гра «Дослідження» (вправа №2):

- Наше курча разом із Сонечком помітили, що у тексті є слова з підкресленими буквами. Знайдіть їх.

- Вимовте звуки, позначені в тексті саме підкресленими  буквами.

- Спробуйте пояснити, що спільного в їх вимові.

-  Які букви вказують на м’якість цих звуків?

- Перевірте себе за правилом.

г) гра «Допомога Читалочці» (вправа №3, с.12):

- Пригадайте, як позначаються м’які і тверді звуки у схемах слів.

- Допоможи Читалочці записати склади в дві колонки:

  •    Попрацюйте в парах. Утворіть слова з кожним складом другої колонки і запишіть.

(презентація робіт учнів)

  1. Диво п’яте. Що люблять робити малюки?
  •    Що роблять усі маленькі? Грають. Танцюють. Видувають бульбашки. Стрибають у калюжу. А ще полюбляють дива, перетворення, різноманітні плутанки.

  а) Виконання вправи №5:

- Допоможіть Родзинці перетворити м’які звуки в словах на тверді. Запиши утворені слова за зразком.

  б) виконання вправи №6:

- Під кожним записаним словом побудуй його звукову схему.

    в) взаємоперевірка;

   г) гра «Плутанка» (вправа №7):

 - Прочитайте речення.

- Поясніть, що переплутав Щебетунчик. Запишіть речення без помилок.

 д) гра «Так чи ні?» (вправа №8):

- Прочитайте слова, подані у вправі.

- Ґаджик стверджує, що в поданих словах є м’який приголосний звук. Чи погоджуєтеся ви з ним? Поясніть чому.

- Перевір себе за правилом.

- Склади два речення зі словами, які дібрав Ґаджик. Запиши їх.

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда:
  •         Пригадайте, які букви позначають м’якість попередніх приголосних звуків?
  • Яка буква завжди позначає м’який приголосний звук?
  1. Робота в групах:
  1. Об’єднання у 2 групи.
  2. Виконання завдання:

група 1 – підкреслює слова, в яких є пом’якшені приголосні;

група 2 – підкреслює слова, в яких пом’якшені приголосні відсутні.

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gifОрієнтовні слова: будяк, будинок, алфавіт, ліс, липа, учень, синє, веселка, жито, равлик, дружба, осінь.

  1. Презентація робіт учнів.
  1. Рефлексія. Вправа «Сонечко та курча»
  •    Курча і Сонечко засумували. Їм було цікаво працювати разом із вами, у них сьогодні з’явилися нові справжні друзі.
  •    Розфарбуйте різними кольорами картинку, якщо вам сподобалося працювати на уроці; лише жовтим – якщо не всі завдання вам були цікаві та користі урок приніс вам небагато.
  1.            Домашнє завдання: с. 12 впр. 10, повторити правила.
  • Дякую за роботу.

 

docx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
1815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку