Серед рівних розумом –
за однакових інших умов
переважає той,
хто знає геометрію.
Блез Паскаль.
Тема. Прямокутник. Його ознаки та властивості.
Мета. Дати означення прямокутника, порівняти його властивості з властивостями паралелограма, довести ознаки прямокутника. Розвивати математичне мовлення, вміння працювати у заданому темпі. Виховувати пізнавальний інтерес, позитивну мотивацію до навчання.
Тип уроку: засвоєння нових знань (комбінований).
Обладнання: таблиця «Паралелограм та його види», моделі прямокутників.
Хід.
І так, вам були задані задачі № 5.18 і 6.2. на дошці запишуть їх розв’язання:
5.18
Дано: АВСD – паралелограм.
Р = 32 см.
Дано: ABCD і AMKD – паралелограми.
Довести: BMKC – паралелограм.
Перевірка після усного рахунку.
Сформулювати ознаки паралелограма.
Записати формулу суми кутів n-кутника Sn=1800(n-2)
Запитання до класу:
ABCD – паралелограм. Знайти кути. ABCD – паралелограм. Довести: ОК = ОL
1) Що ви використали при розв’язанні цієї задачі?
1) про що ви згадали, коли побачили, що треба довести рівність відрізків?
2) які властивості паралелограма використали при розв’язанні задач
Знайти: PABCD
Практичне завдання: поділити паралелограм на 2 частини, з яких можна скласти прямокутник.
Відкрийте зошити для лекцій і запишіть число та тему уроку: «Прямокутник. Його властивості та ознаки».
А значить ці предмети повинні бути в гармонії з нами і мати гармонійні розміри.
Ось, наприклад, підручник з геометрії. Зручна і красива книжка. Виміряйте висоту підручника та довжину. Н = 21,6 см, а = 14,4 см.
Давайте знайдемо відношення висоти до довжини
Це відношення близьке до числа , яке називається відношенням золотого перерізу.
А ви вже знаєте, де присутній золотий переріз там відчувається краса і гармонія.
Давайте спробуємо дати означення прямокутника.
Накреслимо прямокутник.(Пояснюю як креслимо)
ABCD – прямокутник.
Так як прямокутник паралелограм, то він зберігає всі властивості паралелограма і ще має свою особливу властивість. Чи не здогадуєтесь ви, що це за особлива властивість.
Отже, запишемо властивість прямокутника та наслідки з них.
AD = BC. AB BC DC BC прямокутника
Отже,
AO = OC = DO = OD.
Що ми можемо сказати про відстань від т. О до вершин? (т. О рівновіддалена від вершин прямокутника).
О – центр описаного кола. ОA = R
4.
5.
6. S = AB*AD S = a*b
7.
8. d2 + d2 = 2(a2 + b2)
2d2 = 2(a2 + b2)
d2 = a2 + b2
Відкрийте підручник і прочитайте текст на сторінці 43 до прикладу 1.
Якщо один з кутів паралелограма прямий, то цей паралелограм – прямокутник.
За означенням прямокутник – це паралелограм, у якого всі кути прямі.
Отже, ми сьогодні з вами познайомились з означенням, властивостями та ознаками прямокутника. І хоч вчимо ми цю фігуру ще з дитячого садка, виявляється, що в ній є ще багато таємниць.
Виконаємо невеличку практичну роботу.
Сьогодні кожний приніс листок бумаги формату А4. це стандартний прямокутник Ц2, має широке використання в графіці, як формат бумаги в діловій документації, оскільки має властивість: при поділі пополам не змінює своїх пропорцій
Ще цей прямокутник цікавий тим, що довжина більшої сторони дорівнює довжині діагоналі квадрата, сторона якого дорівнює меншій стороні листка.
Підсумок.
Д.з. §2 п.8. знати все і вміти довести. №8.1, 8.3. проаналізувати задачу №8.1.
№ 8.1
BD = 10 см.
Знайти: P∆AOB
P = 15 см
№ 8.3
AM MD
PABCD = 36
Знайти сторони.
6х=36
х=6
Відповідь: 6 см, 12 см
Додаток 1