Урок з теми "Редьярд Кіплінг “Якщо...” Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. Художні особливості твору, його провідна ідея"

Про матеріал

Розробка уроку з теми “Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Редьярда Кіплінга “Якщо..." Художні особливості твору, його провідна ідея" спрямована на оптимальне поєднання

індивідуальної, парної та групової форм роботи. Діти повині засвоїти моральні уроки твору, продовжити їх власними думками та висновками.

Перегляд файлу

 

image

Додаток 1

Перегляд файлу

image

 

Додаток 2

Перегляд файлу

image

 

Додаток 3

Перегляд файлу

 

 

 

 

image

      

Додаток 4

Перегляд файлу

image

                         

Додаток 5

Перегляд файлу

If

 

If you can keep your head when all about you

Are losing theirs and blaming it on you,

If you can trust yourself when all men doubt you,

But make allowance for their doubting too; If you can wait and not be tired by waiting,

Or being lied about, don't deal in lies, Or being hated, don't give way to hating, And yet don't look too good, nor talk too wise:

 

If you can dream -- and not make dreams your master;

If you can think -- and not make thoughts your aim;

If you can meet with Triumph and Disaster

And treat those two impostors just the same;

If you can bear to hear the truth you've spoken

Twisted by knaves to make a trap for fools, Or watch the things you gave your life to, broken, And stoop and build'em up with worn-out tools:

 

If you can make one heap of all your winnings

And risk it on one turn of pitch-and-toss,

And lose, and start again at your beginnings

And never breathe a word about your loss;

If you can force your heart and nerve and sinew

To serve your turn long after they are gone,

And so hold on when there is nothing in you

Except the Will which says to them: "Hold on!"

 

If you can talk with crowds and keep your virtue,

Or walk with Kings -- nor lose the common touch,

If neither foes nor loving friends can hurt you,

If all men count with you, but none too much;

If you can fill the unforgiving minute

With sixty seconds' worth of distance run,

Yours is the Earth and everything that's in it,

And -- which is more -- you'll be a Man, my son!

Перегляд файлу

If you can keep your head when all about you

Як вистоїш, коли всі проти тебе

 

 

If you can trust yourself when all men doubt you,

Як всупереч усім ти віриш в себе,

 

 

If you can wait and not be tired by waiting,

Якщо чекати зможеш ти невтомно,

 

 

If you can bear to hear the truth you’ve spoken Twisted by knaves to make a trap for fools

Якщо стерпиш, як з правди твого слова

Пройдисвіт ставить пастку на простих

 

 

If you can talk with crowds and keep your virtue

Or walk with Kings — nor lose the common touch

Як зможеш гідно річ вести з юрбою

І з Королем не втратиш простоти

 

 

If you can dream — and not make dreams your master

Якщо зможеш мріять-в мрійництво не впасти

 

 

 

If you can fill the unforgiving minuteНаповни сенсом кожну хвилину

Перегляд файлу

Тема. Редьярд Кіплінг “Якщо...” Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. Художні особливості твору, його провідна ідея Мета. Формувати компетентності: предметні (ознайомитися з життям і творчістю Редьярда Кіплінга; виразно читати поезію “Якщо...” мовою оригіналу та в перекладі; розкрити морально- філософські, художньо-естетичні особливості твору) та ключові компетентності (уміння вчитися: активізувати пізнавальну діяльність, розвивати критичне мислення; комунікативну: формувати навички спілкування в колективі, толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник “Зарубіжна література 7 клас за редакцією Волощук Є.В., комп’ютер, роздатковий матеріал.

Випереджувальне завдання. Повторити біографію Джозефа Редьярда Кіплінга; виразне читання окремими учнями вірша “Якщо” англійською та українською мовами.

Людиною стати — це мистецтво

Ф. Шиллер  

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

          Народна мудрість стверджує: “Вчитися краще на чужих помилках”. Батьки завжди намагаються вберегти своїх дітей від неправильного кроку, а слушна порада може допомогти недосвідченій молодій людині не схибити. Відомий англійський письменник, лауреат Нобелівської премії Джозеф Редьярд Кіплінг (Додаток 1), звертаючись до свого сина, навчає також життєвої мудрості не одне покоління молоді. Автор вірша “Якщо...” по- батьківськи щиро, ненав’язливо говорить про важливі поняття: чесність, принциповість, почуття власної гідності.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

         З портрета дивиться на нас  красивий, витончений, інтелігентний чоловік.

Впізнали? Так, це Редьярд Кіплінг, знаменитий творець “Книги джунглів”, якому однаково був цікавий і світ тварин, і світ людей. Вдома ви повинні були опрацювати короткі біографічні відомості про Джозефа Редьярда Кіплінга. За допомогою вікторини перевіримо, як ви справилися з домашнім завданням.

Відкрийте завдання за посиланням і виконайте його.

                                                           

                                                       Вікторина  

ІV. Актуалізація опорних знань

Вчитель. Діти, подивіться на ілюстрації. Хто на них зображений? Що ми знаємо про цих літературних героїв? Що робить їх справжніми людьми? (Додаток 2,3,4,5). (Очікувані відповіді дітей. Ці герої сміливі, мужні, вірні, здатні на самопожертву, закохані в життя. Невідомий золотошукач не доторкнувся до кісток Біла, пикти не виказали священну таємницю свого народу, Айвенго — справжній лицар, малий Деві рятує життя своє і пораненого непритомного батька). V. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. Народитися на цей світ, ще не означає стати Людиною, це складний шлях духовного становлення, внутрішньої боротьби, перемог і поразок. Саме про цей шлях говорить Редьярд Кіплінг у вірші “Якщо...” Назвіть мову оригіналу вірша.

Діти.Англійська

(Заздалегідь підготовлені учні читають вірш англійською та українською мовою у перекладі Є.Сверстюка)(Додаток 6)

Вчитель. У кожного з вас на парті лежить аркуш з надрукованим рядочком з вірша. (Додаток 7) У когось - англійською, а у когось — українською мовами. Поспілкуйтеся між собою і знайдіть відповідники. А тепер об’єднайтеся в групи.

Перша група — це ті, у кого рядочок надрукований мовою оригіналу, а друга група — у кого рядочок надрукований у перекладі.

          Завдання для обох груп: ще раз уважно прочитайте вірш, виберіть цитати, якими можна охарактеризувати літературних героїв, зображених на ілюстраціях. Для першої групи — ілюстрації на додатку 2,3; для другої групи — ілюстрації на додатку 4, 5.   

(Очікувані результати.

Додаток 2 “Як зможеш гідно річ вести з юрбою

                     І з Королем не втратиш простоти.”

Додаток 3 “Якщо ти змусиш Серце, Нерви, Жили

                     Служити ще, коли уже в тобі

                     Усе згоріло, вигасло — лишилась

                     Одна лиш воля — встоять в боротьбі.

Додаток 4 “Як всупереч усім ти віриш в себе...” Додаток 5 “Якщо Тріумф, зарівно як Нещастя,

                    Сприймеш як дим і вітер на віку.”)

Вчитель. Завдання для першої групи:визначте і сформулюйте тему вірша.

(Очікувані відповіді: зображення сильної, цільної особистості) Завдання для другої групи: сформулюйте ідею вірша.

(Очікувані відповіді:людиною має право називатися лише той, хто за будь-яких умов не втрачає власної гідності, моральних принципів).

Вчитель. Завдання для першої групи: назвіть художні засоби, за допомогою яких передається авторська думка.

(Очікувані відповіді дітей:

-   анафора: постійно повторюється слово “якщо”;

-   антитеза: протиставлення понять “спокій та роздратування”, “правда і брехня”, “перемога і поразка”, “чесність та підступність”;

-   метафора:: “ущерть наповниш біг хвилини”, “відстань, яку відміриш ти”; - лексичні засоби “правда”, “воля”, “віра” показують перевагу моральних цінностей над матеріальними, вічного над тлінним).

Вчитель. Завдання для другої групи: охарактеризуйте ліричного героя вірша.

Чи оволодів він мистецтвом бути Людиною?

(Очікувані відповіді дітей: ліричний герой — філософ, мрійник, романтик і борець одночасно. Він впевнено і безкомпромісно проголошує моральний кодекс справжньої Людини. Безперечно, ліричний герой і ті, хто дотримується цього кодексу, оволоділи мистецтвом бути Людиною).

Вчитель. Завдання для обох груп. Доповніть “Кодекс Кіплінга”, запропонувавши свою пораду. Почніть її словом “якщо”

(Очікувані відповіді дітей: “Якщо ти хочеш продемонструвати свою силу — захисти і підтримай слабшого”.

“Якщо ти відстоюєш правду — для початку, будь чесним з самим собою.” VI.Контроль знань.

-   Кому присвячений вірш Кіплінга? (Сину) - Хто займався перекладами творів Кіплінга?

-   Сформулюйте тему та основну думку вірша.

VII. Підбиття підсумків.

  Письменники та поети, борючись за краще в людині, ідейним змістом та  художньою формою своїх творів складають для людини певну програму життя, ніби запалюють дороговказну зірку. Кіплінг переконує нас у тому, що легких перемог не буває взагалі, а найважча перемога — це перемога над собою! Творіть себе, удосконалюйте себе!

                  Тоді весь світ тобі належить, сину,                   І більше: ти — Людина, сину мій.

VIII.Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять вірш мовою оригіналу або у перекладі українською. Варіант перекладу можна обрати самостійно, скориставшись Інтернетом або друкованими джерелами.

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
13 січня
Переглядів
5113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку