Тема. Рівність трикутників. Рівнобедрений трикутник
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів по темі «Трикутники. Ознаки рівності трикутників»; повторити, систематизувати та узагальнити вміння і навички застосування знань для розв'язування задач; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати й узагальнювати інформацію; виховувати позитивне ставлення до навчання, почуття відповідальності.
Тип уроку: узагальнення і вдосконалення знань і вмінь
Обладнання та наочність: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиці «Ознаки рівності трикутників», «Рівнобедрений трикутник»; малюнки до етапів уроку.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вчитель. Ми з вами були на екскурсіях у різних музеях, на виставках. А сьогодні відвідаємо замок, де господарює його Величність Трикутник. Цей замок має давню історію та є пам’яткою архітектури, яка охороняється законом – знаннями. Хотіли б ви піти на екскурсію до цього замку? (Клас поділено на три групи різнорівневого складу).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вчитель. Чи насправді це так, ми дізнаємося, перевіривши домашнє завдання (розв’язання написане на дошці заздалегідь). Але одного бажання мало, бо щоб потратити на його територію треба отримати дозвіл.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Виконання тестових завдань.
А) 30 см, 0,5 м, 40 см.
Б) 3 дм, 4 дм, 5 дм
В) 30 см, 50 см, 4 дм
Г) 4 дм, 3дм, 5 дм
2. У трикутнику ABC відрізок АD – медіана, бісектриса і висота. Назвіть рівні сторони трикутника.
А) АВ і ВС
Б) АС і ВС
В) АВ і АС
Г) не можна визначити
3. Якщо у трикутнику АВС кут А і кут С рівні, то
А) АВ=ВС
Б) АВ=АС
В) ВС=АС
Г) всі сторони рівні
4. Якщо у трикутнику дві сторони рівні, то він
А) рівносторонній
Б) різносторонній
В) рівнобедрений
Г) єгипетський
5. Якщо кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 400, то кут при основі дорівнює
А) 1400
Б) 70 0
В) 40 0
Г) 800
6. У трикутниках АВС і А1В1С1 . Яку рівність необхідно додати до умови, щоб дані трикутники були рівні за другою ознакою рівності трикутників?
А) АВ= А1В1
Б) ВС= В1С1
В) АС= А1С1
Г)
7. У трикутниках АВС і А1В1С1 . Яку рівність необхідно додати до умови, щоб дані трикутники були рівні за першою ознакою рівності трикутників?
А) АВ= А1В1
Б) ВС= В1С1
В) АС= А1С1
Г)
8. Дві сторони рівнобедреного трикутника дорівнюють 8 см і 6 см. Його периметр дорівнює
А) 20 см
Б) 24 см
В) 16 см
Г) 14 см
9. Якщо кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 400, то кут при вершині дорівнює
А) 400
Б) 100 0
В) 80 0
Г) 1100
10. Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 6 см, а бічна сторона на 2 см довша. Периметр цього трикутника дорівнює
А) 14 см
Б) 20 см
В) 22 см
Г) 24 см.
Вчитель. Маючи таблицю-ключ ви складете чарівне слово («Перепустка»)
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
а |
п |
р |
і |
т |
г |
о |
т |
у |
п |
Б |
п |
ф |
у |
а |
п |
у |
с |
ю |
к |
щ |
В |
й |
е |
м |
е |
п |
т |
л |
д |
і |
а |
Г |
н |
к |
л |
д |
є |
я |
м |
в |
х |
к |
Бажання у вас таки велике, тому всі зайдуть на територію замку. Але будьте дуже уважні, бо на вас чекають різні сюрпризи.
IV. Застосування знань, умінь та навичок
Територія замку доглянута. Йти будемо по алеям, які вимощені із плиток у формі різних геометричних фігур. Ось і перший «сюрприз» - вітки яблуні не дають нам можливості пройти далі. Підійдемо ближче. А це що? Записка від «Яблуні»: «Зірвіть моїх яблучок якомога більше. Віткам стане легше і вони піднімуться вгору. Ви зможете пройти далі».
Учні зривають яблука. На них написані задачі, які треба розв’язати у групах.
Після того, як відбувалася презентація розв’язаних задач, Яблуня підняла вітки і діти пішли далі. Дійшовши до струмка, вони помітили місток через нього, де були відсутні декілька дошок. Біля містка працював майстер. Він не міг вибрати потрібну ширину дошок, адже мав їх три види - 15 см, 20 см і 30 см, а загальна ширина відсутніх дошок 60 см. Майстер звернувся за допомогою до дітей. Для цього їм треба було роз’язати задачу, відповідь якої визначить ширину дошок.
Задача. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 76 см. Знайти сторони цього трикутника, якщо одна з них на 16 см довша за іншу.
Так як задача має декілька розв’язків, учні виконують її у групах, попередньо визначивши для себе випадок розв’язання. Таким чином, вони зробили висновок, що дошки треба брати шириною 20 см.
Майстер відремонтував місток і діти продовжили екскурсію.
Вчитель. Ми біля замку. Але що це? На дверях висять замки різних розмірів і оголошення: «Малим ключем відкриваються двері тільки на перший поверх. Великим ключем – двері, через які ви зможете зайти в замок і пройтись по всіх його кімнатах».
Завдання для отримання малого ключа.
|
Дано: Довести: . |
Завдання для отримання великого ключа.
|
Дано: Довести
|
V. Підсумки уроку
1. Чи сподобалась вам екскурсія?
2. Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
3. Які завдання виявилися складними? Чому?
4. Яким питанням слід приділити більше уваги?
VІІ. Домашнє завдання
Повторити §§ 8, 10, 11; розв’язати №№ 286, 293