Урок № 2.
ПЕРЕТВОРЕННЯ ВИРАЗIВ (ПОВТОРЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦIЯ МАТЕРIАЛУ, ВИВЧЕНОГО В 5 ТА 6 КЛАСАХ)
Мета: повторити та систематизувати вiдомостi про види перетворень виразiв та способи дiй, передбачених ними, що були отриманi учнями в 5–6 класах в обсязi, необхiдному для сприйняття теми «Рiвняння».
Тип уроку: повторення, систематизацiя знань, умiнь, навичок.
Хiд уроку
І. Органiзацiйний момент
ІІ. Перевiрка домашнього завдання
Оскiльки вправи, аналогiчнi до № 1 i 2 домашнього завдання, досить ретельно опрацьованi на попередньому уроцi i є по сутi завданнями на вiдтворення вмiнь та навичок, не слiд витрачати багато часу на їх перевiрку (достатньо або вибiрково взяти зошити на перевiрку в учнiв, які показали низький рiвень знань, умiнь та навичок пiд час виконання блiцтесту на попередньому уроцi, або пiд час фронтального обговорення розiбрати тi вправи, що не були зрозумiлими бiльшостi учнiв). Домашнє завдання № 3 є випереджальним, тобто передбачає самостiйну роботу учнiв. Цiй частинi домашнього завдання слiд придiлити бiльше уваги.
ІІІ. Робота з випереджальним домашнiм завданням (Повторення та систематизацiя знань)
Варіант 1. Робота в парах. Спираючись на повторений матерiал, кожна пара учнiв виконує завдання:
1. Заповніть пропуски в реченнях, щоб твердження були правильними.
б) Щоб..., перед якими стоїть знак «–», треба опустити дужки i знак «–», що стоїть перед ними, i записати всi доданки з... знаками.
в) Щоб... доданки, треба додати їх коефiцiєнти i результат помножити на спiльну буквену частину.
г) Замiна виразу на... називається... множника за дужки.
д) Замiна виразу на... називається розкриттям...
е) Для будь-яких рацiональних чисел a, b і c справджується рiвнiсть …та
г) ; д) ; е).
По закiнченні перевiряємо й корегуємо виконанi завдання.
Варiант 2. Робота в групах. За основу беремо тi ж самi 5 алгоритмiв (див. 1-й варiант), але кожна група отримує один з алгоритмiв, наприклад, у виглядi набору карток, на яких записанi окремi частини алгоритмiв. Завдання кожної групи полягає в тому, щоб:
У будь-якому разi мета цiєї частини уроку: повторити алгоритми основних видiв перетворень виразiв, що були вивченi учнями в 5–6 класах, та найголовнiше — вiдтворити способи дiй, що передбачаються в цих алгоритмах.
IV. Узагальнення та систематизацiя вмiнь i навичок
3) ; 4) ?
Виконання письмових вправ
3) ; 4) .
5*. Спростіть вирази:
6*. Доведіть, що значення виразу не залежить від значення змінної:
7*. Відшукайте пропущений запис:
Опадання листя восени |
Листопад |
|
|
V. Рефлексiя
Цей етап уроку можна провести у виглядi гри «Кошик знань». Кожний з учнiв самостiйно оцiнює свої здобутки i кладе в «Кошик знань» вiдповiдного кольору або форми предмет (наприклад, якщо учень вважає, що матерiал уроку засвоєно ним повнiстю, то вiн кладе зелений кружечок; якщо вважає, що бiльшiсть матерiалу засвоєна, але залишились деякi незрозумiлi моменти, то кладе жовтий кружечок; якщо ж вважає, що майже все на уроцi було незрозумiлим — кладе червоний кружечок).
Пiсля цього вчитель разом з учнями аналiзує ситуацiю, що склалася, дає вербальну оцiнку результатiв, з’ясовує, якi питання були найскладнiшими i над чим треба бiльш ретельно попрацювати вдома.
VI. Домашнє завдання
№ 1. Спростiть вирази. Пронумеруйте, якi саме перетворення виразiв були використані в кожному окремому випадку.
5) ; 6) ; 7) ;
8) .
№ 2. Випереджальне домашнє завдання.
Серед математичних записiв один зайвий. Пояснiть, який та чому?