Мета уроку:
навчальна: поглибити знання учнів про рівнобедрений трикутник, його властивості, навчити розв'язувати задачі на знаходження невідомих елементів трикутника та периметр.
розвивальна: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, математичне мовлення та письмо.
виховна: виховувати пізнавальну активність учнів; наполегливість, правильність зображення малюнків та математичних записів.
Обладнання: підручник ; мультимедійна дошка.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Тема. Рівнобедрений трикутник. Властивості і ознака рівнобедреного трикутника. Геометрія. 7 клас
Мета уроку:
навчальна: поглибити знання учнів про рівнобедрений трикутник, його властивості, навчити розв’язувати задачі на знаходження невідомих елементів трикутника та периметр.
розвивальна: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, математичне мовлення та письмо.
виховна: виховувати пізнавальну активність учнів; наполегливість, правильність зображення малюнків та математичних записів.
Обладнання: підручник ; мультимедійна дошка.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Фронтальне опитування
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Доречно запропонувати одному з учнів накреслити малюнок до задачі на дошці й розповісти, як він розв’язував задачу.
Учитель у цей час доповнює і виправляє помилки, а всі учні перевіряють своє виконання в зошиті.
IV Мотивація уроку.
Експрес-контроль у вигляді тесту:
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Для рівнобедреного трикутника АВС (AB=BC) відрізок АС є: а) медіана; б) бічна сторона; в) основа; г) висота. 2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є: а) медіаною; б) висотою; в) медіаною і висотою. 3. Основа рівнобедреного трикутника 12 см, а бічна сторона 15 см. Знайдіть периметр трикутника: а) 30 см; б) 42 см; в) 27 см. 4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 80. Чому дорівнює кут при вершині? а) 1000; б) 500; в) 1200. 5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути прямими? а) так; б) ні. Відповідь обґрунтуйте |
1. Для рівнобедреного трикутника АВС (BC=AC) відрізок АС є: а) медіана; б) бічна сторона; в) основа; г) висота. 2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є: а) медіаною; б) висотою; в) медіаною і висотою. 3. Основа рівнобедреного трикутника 11 см, а бічна сторона 13 см. Знайдіть периметр трикутника: а) 24 см; б) 37 см; в) 22 см. 4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 70. Чому дорівнює кут при вершині? а) 1100; б) 100; в) 900. 5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути тупими? а) так; б) ні. Відповідь обґрунтуйте |
Методичний коментар: експрес-перевірка допоможе учням пригадати основний матеріал, який було вивчено на попередньому уроці.
Можемо оцінити експрес-контроль у 5 балів як додатковий бал до оцінки, що буде зароблена протягом уроку.
Розвиває швидкість реакції, увагу, пам'ять.
V. Оголошення теми, мети та задач уроку.
VІ. Закріплення учнями нового матеріалу.
Розв’язати задачі з коментарем:
Методичний коментар: так як задачі різні за складністю, щоб оцінити об’єктивно учня, доречно задати додаткові запитання з теми.
VІІ. Узагальнення й систематизація вивченого.
VІІІ. Рефлексія. Оцінювання учнів.
«Незакінчене речення»:
ІХ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
Зробити схему: «Трикутник та його види, основні елементи»
Розв’язати здачі:
Методичний коментар: геометричні задачі на доведення допомагають краще засвоїти не тільки новий матеріал, а й актуалізувати попередній. (згадати основі ознаки, властивості й елементи трикутника). Запропоноване завдання розвивають логічне, критичне мислення, пам’ять, зосередженість, самостійність.