Урок з теми "Рівнобедрений трикутник. Властивості і ознака рівнобедреного трикутника"

Про матеріал

Мета уроку:

навчальна: поглибити знання учнів про рівнобедрений трикутник, його властивості, навчити розв'язувати задачі на знаходження невідомих елементів трикутника та периметр.

розвивальна: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, математичне мовлення та письмо.

виховна: виховувати пізнавальну активність учнів; наполегливість, правильність зображення малюнків та математичних записів.

Обладнання: підручник ; мультимедійна дошка.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Перегляд файлу

Тема. Рівнобедрений трикутник. Властивості і ознака рівнобедреного трикутника. Геометрія. 7 клас

Мета уроку:

навчальна: поглибити знання учнів про рівнобедрений трикутник, його властивості, навчити розв’язувати задачі на знаходження невідомих елементів трикутника та периметр.

розвивальна: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, математичне мовлення та письмо.

виховна: виховувати пізнавальну активність учнів; наполегливість, правильність зображення малюнків та математичних записів.

Обладнання: підручник ; мультимедійна дошка.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальне опитування

  1. Що таке трикутник?
  2. Що таке бісектриса, медіана та висота трикутника?
  3. Які є види трикутників за сторонами?
  4. Які є види трикутників за кутами?
  5. Сформулюйте 1 та 2 ознаки рівності трикутників.
  6. Сформулюйте основні властивості рівнобедреного трикутника.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Доречно запропонувати одному з учнів накреслити малюнок до задачі на дошці й розповісти, як він розв’язував задачу.

Учитель у цей час доповнює і виправляє помилки, а всі учні перевіряють своє виконання в зошиті.

IV Мотивація уроку.

Експрес-контроль у вигляді тесту:

Варіант 1

Варіант 2

1. Для рівнобедреного трикутника АВС (AB=BC) відрізок АС є:

а) медіана;

б) бічна сторона;

в) основа;

г) висота.

2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є: а) медіаною;

б) висотою;

в) медіаною і висотою.

3. Основа рівнобедреного трикутника 12 см, а бічна сторона 15 см. Знайдіть периметр трикутника:

а) 30 см; б) 42 см; в) 27 см.

4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 80. Чому дорівнює кут при вершині?

а) 1000;

б) 500;

в) 1200.

5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути прямими?

а) так; б) ні.

Відповідь обґрунтуйте

1. Для рівнобедреного трикутника АВС (BC=AC) відрізок АС є:

а) медіана;

б) бічна сторона;

в) основа;

г) висота.

2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є: а) медіаною;

б) висотою;

в) медіаною і висотою.

3. Основа рівнобедреного трикутника 11 см, а бічна сторона 13 см. Знайдіть периметр трикутника:

а) 24 см; б) 37 см; в) 22 см.

4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 70. Чому дорівнює кут при вершині?

 а) 1100;

 б) 100;

 в) 900.

5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути тупими?

а) так; б) ні.

 Відповідь обґрунтуйте

 

Методичний коментар: експрес-перевірка допоможе учням пригадати основний матеріал, який було вивчено на попередньому уроці.

Можемо оцінити експрес-контроль у 5 балів як додатковий бал до оцінки, що буде зароблена протягом уроку.

Розвиває швидкість реакції, увагу, пам'ять.

V. Оголошення теми, мети та задач уроку.

VІ. Закріплення учнями нового матеріалу.

Розв’язати задачі з коментарем:

  1.    Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, якщо бічна сторона – 6 см, а основа – 10 см.
  2.    Периметр рівнобедреного трикутника 23 см, а основа – 7 см. Знайти бічні сторони.
  3.    Периметр рівностороннього трикутника дорівнює 24 см. На його стороні побудований рівнобедрений трикутник, периметр якого дорівнює 36 см. Знайдіть сторони другого рівнобедреного трикутника.
  4.    Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, якщо його периметр дорівнює 28 см, а основа на 8 см менша від бічної сторони.

Методичний коментар: так як задачі різні за складністю, щоб оцінити об’єктивно учня, доречно задати додаткові запитання з теми.

VІІ. Узагальнення й систематизація вивченого.

VІІІ. Рефлексія. Оцінювання учнів.

«Незакінчене речення»:

  • Сьогодні на уроці я  дізнався…
  • Сьогодні на уроці було важко…
  • Я зрозумів, що…
  • Мої досягнення на уроці…

ІХ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Зробити схему: «Трикутник та його види, основні елементи»

Розв’язати здачі:

  1. Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, якщо його периметр дорівнює 36 см, а основа на 4 см менша від бічної сторони.
  2. Доведіть, що бісектриси в рівнобедреному трикутнику, проведені до бічних сторін рівні.

Методичний коментар: геометричні задачі на доведення допомагають краще засвоїти не тільки новий матеріал, а й актуалізувати попередній. (згадати основі ознаки, властивості й елементи трикутника). Запропоноване завдання розвивають логічне, критичне мислення, пам’ять, зосередженість, самостійність.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гамза Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
4304
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку