Урок з теми "Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення)"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Українська мова» за темою «Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення)» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

Урок української мови, 2 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

учитель початкових класів,

методист міського  методичного кабінету

Управління освіти Бахмутської

міської ради Донецької області

 

Урок 3

Тема. Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення).

Мета: ознайомити учнів із вимовою голосних та приголосних звуків, вчити їх розрізняти; удосконалювати вміння будувати речення; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську;  виховувати любов та повагу до народних символів нашої держави.

Обладнання: цеглинки Лего, малюнок «Діти в саду», репродукція картини Валентина Матієнко «Калина червона», аркуші для роботи в групах (асоціативний кущ), картки для роботи в групах, розмальовки для проведення рефлексії.

Тип уроку: вивчення нового  матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, мистецька.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

2. Вправа «Продовж речення» (із використанням цеглинок Лего)

(на слайді учні бачать цеглинки із варіантами продовження речення; піднімають вгору цеглинку, яка відповідає на їх думку правильній відповіді)

 

  • Мовні звуки на письмі позначаються…

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

 

  • Звуки бувають …

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

  •    Приголосні звуки бувають …

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

  • Букви ми…

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

  • Звуки ми ….

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

 

  •                  Сьогодні на уроці ми пригадаємо все, що знаємо про голосні та приголосні звуки, повторимо ознаки, за якими вони різняться, будемо складати речення за малюнками та допоміжними словами.

3. Каліграфічна хвилинка: Зз  зз зв  звуки

ІІ. Основна частина 

  1.     Робота за підручником (с.8)

1). Виконання вправи №1:

    а) Читання для друга (робота в  парах).

Завдання: прочитати вірш, запропонувати заголовок.

   б) гра «Маленький дослідник»:

-  Вимовте останній звук у виділених словах.

- Визначте, як утворюються ці звуки — з голосу чи шуму.

- Пригадайте, як вони називаються.

- Перевірте себе за правилом.

2). Виконання вправи №2:

- Роздивіться малюнок вгорі.  Що робить Читалочка?

- Запиши речення у зошиті.

- Підкресли в словах букви, які позначають голосні звуки.

3) Гра «Схованка» (вправа №3)

- Родзинка заховала серед букв  слово, яке називає кількість  голосних звуків в українській мові. Знайди це слово.

- Пригадайте і вимовте усі голосні звуки.

4) Самостійна робота (вправа №5):

- Прочитайте слова. Вимовте останній звук у кожному з них. Визначте, який він — голосний чи приголосний. Запишіть букву, якою він позначений.

а) самостійне виконання роботи учнями;

б) взаємоперевірка.

в) бесіда:

- Полічіть записані букви. Скільки їх? Порівняй, чого більше — голосних звуків чи букв, які їх позначають.

- Поясніть чому? Перевір себе за правилом

5) Робота за правилом (вправа №6, с. 9).

6) Бесіда за малюнком:

Результат пошуку зображень за запитом "картина осень в саду"- Роздивіться малюнок.

- Кого ви бачите на ньому?

- Де находяться діти?

- Чим вони зайняті?

- Хто з вас допомагає дорослим збирати фрукти в садочку?

- Яка пора року зображена?

- Які ознаки осені ви знаєте?

- Прочитайте прикмети вересня у тексті вправи №7.

- Спишіть одну з них. Підкресли букви, які позначають голосні звуки.

2. Фізхвилинка «Осінні клопоти»

Прийшла осінь нам на втіху. 

(Діти задоволено похитують голівкою, руки на поясі)

Всі приємний клопіт мають:

(Показують руками довкола себе)

Йдуть до гаю по горіхи,

(Стають навшпиньки й імітують зривання горіхів із дерева)

Лісові грибки збирають.

(Присідають і зображують «збір грибів»)

Трусять яблука та сливи,

(Підводяться і показують, як трусять дерева в садку)

А на городах, як годиться,

Вже достигли та вродили

Ріпа, буряки, морквиця.

(Учні нахиляються й імітують виривання городини-коренеплодів)

Тож працюймо, не лінімось,

(Ритмічні оплески)

Вдячно осені вклонімось!

          (Діти схрещують долоні на грудях і низько вклоняються)

3. Продовження роботи за підручником (с.10)

1). Робота за вправами №1-2:

    а) читання тексту вчителем або учнем;

    б) бесіда:

- Як називається улюблена рослина Родзинки?

- Де росте ця рослина?

- Розкажіть, що ви ще дізналися про неї?

    в) списування речення:

- Спишіть третє речення з тексту про калину. Підкресли букви, які позначають голосні звуки.

2) Гра «Маленький дослідник»:

- Вимовте звуки, позначені буквами, які залишилися не підкресленими.

-  Визначте, як утворилися ці звуки — тільки з голосу чи голосу й шуму.

- Пригадайте, як називаються такі звуки.

- Перевірте себе за  правилом.

3) Словникова робота (вправи № 3-4):

   а) обговорення інформації:

- Прочитайте інформацію, яку знайшов Ґаджик.

- Пригадайте, що калина є народним символом нашої держави.

- Поясніть, як ви розумієте значення слова цілюща.

- Перевірте себе за словником.

Результат пошуку зображень за запитом "картина калина"   б) стратегія «Входження в картину»:

- Роздивіться репродукцію картини.

- Що ви бачите на ній?

- У яку пору року художник зобразив калину? Чому ви так вважаєте?

- Що ви можете розповісти про

кетяги калини? 

  •    Хто куштував плоди калини?
  •    Які вони на смак?
  •    Як би ви назвали цю картину?
  •    Ця картина називається «Калина червона», написала її сучасна українська художниця Валентина Матієнко.

в) складання асоціативного куща до слова калина. Робота в групах.

  • об’єднання в групи;
  • діяльність у групах;
  •     презентація робіт по колу (презентатори по черзі називають дібрані слова. Умова: слова не повинні повторюватися)

 

C:\Users\IraOni\Desktop\Презентация Microsoft Office PowerPoint.gif

Орієнтовні слова: цілюща, пишна, червона, корисна, розкішна, чарівна, запашна, духмяна.

4). Гра «Віднови прислів’я». Робота в парах.

 

Весною калина білим цвітом квітує,

 

як кетяги калинові.

Щоки червоні,

 

як над ставом калинонька.

Стоїть у дворі дівонька,

 

а восени червоним.

 

5). Виконання вправи №8:

- Складіть речення про своє ставлення до калини і запишіть у зошиті.

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда:
  • Пригадайте, які звуки ви знаєте?
  • Як вимовляються голосні? А приголосні?
  • Скільки голосних звуків ви знаєте? Назвіть їх.
  • Скількома буквами вони позначаються?
  1. Рефлексія. Вправа «Калина».
  •                  Результат пошуку зображень за запитом "раскраска калина"Розфарбуйте калину червоним кольором, якщо вам сподобалося працювати на уроці, жовтим – якщо не всі завдання вам були цікаві, зеленим – якщо ви не хотіли працювати, вам було нецікаво.
  1. Домашнє завдання: с. 11 впр. 9, повторити правила.
  •      Дякую за роботу.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сонько Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
8984
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку