Урок алгебри.
8 клас.
Тема: Розв'язування дробово-раціональних рівнянь.
Мета уроку: домогтися засвоєння учнями схем розв’язання дробово-раціональних рівнянь із використанням умови рівності дробу нулю, основної властивості пропорції та множення рівняння на спільний знаменник; закріпити знання учнів щодо вивчених понять( рівняння та його властивості, цілі та дробові вирази, ОДЗ рівняння та схеми розв’язання дробового рівняння виду , де А і В- деякі многочлени від однієї змінної); сформувати вміння застосовувати вивчені схеми для розв’язування рівнянь відповідного виду. Розвивати логічне мислення, увагу.
Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу та застосування набутих знань і вмінь до розв’язування вправ).
Перебіг уроку.
I. Актуалізація опорних знань. Закінчити речення.
1) Рівнянням називається рівність, яка містить... .
2) Коренем рівняння називається значення змінної, при якому рівняння перетворюється у ... .
3) Розв’язати рівняння – означає знайти всі його корені або довести,... .
4) Якщо в рівнянні перенести доданок з однієї частини в другу, то треба .
5) Якщо обидві частини рівняння помножити або ... на одне й те саме відмінне від нуля число, то дістанемо рівняння, рівносильне даному.
6) Значення змінних, при яких вираз має зміст, називають ... значеннями змінних.
7) Дріб дорівнює нулю, якщо його чисельник ..., а знаменник ... .
8) Раціональні вирази, які містять ділення на вирази із змінною називаються … .
9) Рівність двох відношень називається … . .
10) Основна властивість пропорції: … a·d=c·b.
Усні вправи.
1. Який з наведених виразів є дробовим:
1) ; 2) ; 3) (7-х):4х;
2.Знайти спільний знаменник:
1) 2) 3)
3. При яких значеннях змінних а не має змісту вираз?
1) 2); 3)
4. При яких значеннях змінної в значення дробу дорівнює нулю:
1) 2) 3)
II. Вивчення нової теми.
1 Спосіб.
Використання умови рівності дробу нулю.
.
2 Спосіб.
Використання основної властивості пропорції:
.
3 Спосіб.
Множення обох частин рівняння на спільний знаменник дробів.
.
III. Розв’язування вправ.
Ст. 91, № 407(а,б,в.) а)-1,25 б)-1 в) -1/14
№ 410(а,б,в.) а)16 б) в)1
№ 419(а,б.) а)-9 б) 4
№ 416(а,б,в.) а)-1 б)7
VI. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання. §9, № 409, № 420.