Урок з теми Середнє арифметичне

Про матеріал
конспект до уроку з теми Середнє арифметичне. Мета: освітні: сформувати поняття про середнє арифметичне; формувати вміння і навички розв’язування задач і вправ на знаходження середнього арифметичного; розвивати логічне мислення; забезпечити формування умінь знаходити середнє арифметичне чисел, застосовувати поняття середнього арифметичного при вирішенні завдань; розвиваючі: створити умови для розвитку логічного мислення, уваги, комунікативної компетентності, вміння аналізувати, робити висновки на основі отриманих результатів; виховні: виховувати культуру математичного запису, працелюбність; забезпечити мотивацію навчання, сприйняття, осмислення, закріплення в пам'яті поняття середнього арифметичного кількох чисел і способу дій, необхідні для знаходження середнього арифметичного; створити умови для виховання наполегливості, позитивного ставлення до навчання, прагнення до засвоєння нових знань, самостійності, дисциплінованості.
Перегляд файлу

Тема уроку: Середнє арифметичне.                5-В клас  

Мета:

освітні: сформувати поняття про середнє арифметичне; формувати вміння і навички розв’язування задач і вправ на знаходження середнього арифметичного; розвивати логічне мислення; забезпечити формування умінь знаходити середнє арифметичне чисел, застосовувати поняття середнього арифметичного при вирішенні завдань;

розвиваючі: створити умови для розвитку логічного мислення, уваги, комунікативної компетентності, вміння аналізувати, робити висновки на основі отриманих результатів;

виховні: виховувати культуру математичного запису, працелюбність; забезпечити мотивацію навчання, сприйняття, осмислення, закріплення в пам'яті поняття середнього арифметичного кількох чисел і способу дій, необхідні для знаходження середнього арифметичного; створити умови для виховання наполегливості, позитивного ставлення до навчання, прагнення до засвоєння нових знань, самостійності, дисциплінованості.

Обладнання: таблиці, картки, підручник, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. (1 хв)

ІІ. Актуалізація опорних знань. (3 хв)

Учитель: Повторення навчального матеріалу почнемо з математичної зарядки, протягом уроку нас супроводжуватимуть герої відомого мультфільму «Том і Джері».

1.МАТЕМАТИЧНА ЗАРЯДКА:

Вимоги до зарядки: вчитель зачитує твердження; якщо твердження правильне, то учні піднімають руки вгору, якщо неправильне - протягують руки вперед. Твердження зображені на презентації, де зображується правильна відповідь.

              Твердження:

  1. Числа при додаванні називаються: 1-й доданок, 2-й доданок, сума.

2)Числа при діленні називаються: множник, множник, добуток. (ділене, дільник, частка)

3)6,2+12,3=18,5

4) 3,5* 20= 7.(70)

5) 7: 0,01 = 700.

6) 7,5 : 0,3 = 2,5.(25)

7) 1,7 + 0,3 = 2.

8) 4,9 – 3 = 2,9.(1,9)

9)6:100=0,6(0,06)

10)3,15+4,2=7,35

Правильні твердження: 1, 3, 5, 7, 10.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ (3хв)

Учитель. Епіграфом нашого уроку буде наступний вислів видатного математика Крилова Олексія Миколайовича: «Рано чи пізно будь-яка правильна математична ідея знаходить застосування в тій чи іншій справі». Як ви розумієте ці слова?

Учитель. Роль математики в житті людини дуже велика. В навчанні, на роботі і вдома людям потрібні вміння швидко і правильно виконувати різноманітні обчислення, вирішувати завдання, і не тільки математичні.

Ось, наприклад, я зіштовхнулась з такою проблемою: у всіх вас є картки з вашими оцінками, але я не можу визначитись яку саме оцінку мені поставити. (Запитати в 2 учнів які у них оцінки і як вони вважають яку оцінку вчитель повинен їм поставити.)

Розглянемо, наприклад, таку задачу:

Завдання. У Саші Іванова з математики в журналі стоять оцінки: 10; 9; 8. Яку оцінку в чверті він отримає? Чому? (Учні висловлюють припущення, пояснюють їх).

Учитель. Часто ми в житті чуємо фрази, що містять слово «середній», наприклад, середній вік, середній зріст, середня температура і т.д., все це відноситься до такої науки, як Статистика.

 

Виконавши дії і, вставивши відповідні літери в таблицю відповідей, ми прочитаемо, слово, з яким поняттям ми познайомимось, на це відводиться 10хв.

И

Ч

Н

И

Р

Ф

М

Е

А

Т

Е

1,2

300

17,36

6,65

46

431

0,01

0,07

0,05

0,25

0,07

 

6,45-6,4

45,4+0,6

12*0,1

43,1*10

0,1*0,1

7*0,01

8:32

9,9-3,25

30:0,1

5,36+12

0,7*0,1

 

Учитель. Отже, тема нашого уроку - «Середнє арифметичне».

Учні записують тему уроку в зошитах

ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАВНЬ.

 

Учитель. Отже, що ж таке середнє арифметичне кількох чисел? Для того сформулювати визначення середнього арифметичного, вирішимо завдання: (5хв)

 

Завдання 1. У 5-А класі 32 учнів, в 5-Б - 25, а 5-В – 21, а в 5-Г - 26  Скільки учнів було б в кожному класі, якби їх було у класах порівну?

 

Очікувана відповідь. 26 учнів (32 + 25 + 21+26 = 104, 104: 4 = 26).

 

Завдання 2. Температура повітря опівдні в п'ятницю була 22 ° С, в суботу - 21 ° С, а неділю вона склала 26 ° С. Яка була середня температура опівдні протягом цих трьох днів?

 

Очікувана відповідь. 23 ° С. (22 + 21 + 26): 3 = 23.

 

Учитель. Число 26, яке ми отримали у відповіді на питання першого завдання, і є середнє арифметичне чисел 32, 25, 21 і 26, а число 23, яке ми отримали у відповіді на питання другої задачі - середнє арифметичне чисел 22,21 і 26.

 

- Отже, давайте дізнаємось, що називають середнім арифметичним кількох чисел, відкрийте підручник на стор. 319, знайдіть визначення середнього арифметичного кількох чисел, прочитайте його. (2хв)

 

- Як знайти середнє арифметичне чисел 15, 19, 13, 17?

 

- Складемо правило (алгоритм) знаходження середнього арифметичного кількох чисел, візьміть 2 картку:

Алгоритм знаходження середнього арифметичного кількох чисел.

  • знайти суму цих чисел;

-розділити отриманий результат на кількість доданків.

Фізкультхвилинка (2хв)

Зараз буде фізкультхвилинка для очей, тому будь-ласка всі уважно дивіться на екран, і слідкуйте за нашими героями.

Вирішення задач

1 учень виходить до дошки. (2хв)

Завдання 1. Масу шести овець визначили зважуванням: 28,5 кг, 32,6 кг, 35,1 кг, 30,3 кг, 27 кг, 28 кг. Обчисліть середню масу вівці.

Відповідь: 181,5/6=30,25

Вчитель: Наступну задачу ви зробите у парах, умова знаходиться у вас на картках і на слайді. (2 хв)

 

Завдання 2. На змаганнях з баскетболу Ігор приніс своїй команді 12 очок, Андрій - 15 очок, Кирило - 22 очка та Семен - 6 очок. Микола ж не потрапив в кільце. Скільки очок в середньому приніс кожен баскетболіст своїй команді?

Вчитель:  А зараз перевірка задачі, потрібно знайти помилку на слайді.

           IV. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

Вчитель: А зараз розвяжемо самостійну роботу, хто розвяже швидше за інших отримає картку з додатковим завданням.

Виконання самостійної роботи

 

Варіант 1.

1.Знайдіть середнє арифметичне чисел 4,2; 3,2 і 1,6

2. №1564 за підручником

Варіант 2

1. Знайдіть середнє арифметичне чисел 1,9; 1,8 і 2,3.

2. №1565 за підручником

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ОТРИМАНИХ НА УРОЦІ.

За  допомогою  методу  “Мікрофон “ вчитель  пропонує  учням  дати  відповіді:

сьогодні я дізнався…

було цікаво…

було важко…

я зрозумів, що…

тепер я можу…

я навчився…

в мене вийшло …

я спробую…

мене здивувало…

мені захотілось…

         

 

           VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

            Вчити: п. 36 (вивчити правило), розв’язати  № 1560, № 1562, № 1566, подібні задачі ми розібрали на уроці.

           VII.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКУ УРОКУ.

           Загальна оцінка роботи класу: Дякую вам за урок, ви сьогодні дуже добре попрацювали,  здайте мені зошити, після перевірки ваших самостійних ви отримаєте відповідні оцінки за сьогоднішній урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз уроку з математики,

проведеного вчителем математики

Хлопко М.О.

Тема уроку: Середнє арифметичне.

Мета:

освітні: сформувати поняття про середнє арифметичне; формувати вміння і навички розв’язування задач і вправ на знаходження середнього арифметичного; розвивати логічне мислення; забезпечити формування умінь знаходити середнє арифметичне чисел, застосовувати поняття середнього арифметичного при вирішенні завдань;

розвиваючі: створити умови для розвитку логічного мислення, уваги, комунікативної компетентності, вміння аналізувати, робити висновки на основі отриманих результатів;

виховні: виховувати культуру математичного запису, працелюбність; забезпечити мотивацію навчання, сприйняття, осмислення, закріплення в пам'яті поняття середнього арифметичного кількох чисел і способу дій, необхідні для знаходження середнього арифметичного; створити умови для виховання наполегливості, позитивного ставлення до навчання, прагнення до засвоєння нових знань, самостійності, дисциплінованості.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Урок по вивченню даної теми є передостанім у розділі «Дробові числа і дії з ними», курс «Відсотки. Середнє арифметичне». Тому тип уроку вивчення нового матеріалу.

Для проведення обрала уроку обрала 5-В клас, тому що вони активні, кмітливі, ввічливі і найголовніше в них є хист до навчання. Вікові особливості було повністю враховано.

На початку уроку було повторено тему «Дії з десятковими дробами», яка є попередньою і яка дуже повязана з новою темою.

Було логічно повязано етапи уроку, але трішки не встигли, так як було заплановано рефлексію, вважаю це через те, що в деяких етапах уроку можна було ретельніше розподілити час, а також дзвоник продзвенів трішки раніше.

Але не зважаючи на це, гадаю цілі уроку булу досягнуто, так як за результатами самостійної роботи лише 3 учні написали на низькому рівні, 10 учнів написали на середньому, 9 – на достатньому і 8 – на високому.

На уроці було використано наступні методи: фронтальне опитування, робота у парах, самоперевірка, самостійна робота, робота з картками та підручником.

 Було проведено фізкульт-хвилинку.

На уроці були застосовані такі форми і прийоми навчання:

  1. Пояснювально-ілюстративний – введення математичних понять, вивчаючи правила і способи розв’язування різних задач.
  2.  Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком ( подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань).
  3. Навчально – дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).

       Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.

На уроці були використані фронтальні та індивідуальні форми навчання.

Було використано презентацію, що дозволили більш детально зрозуміти тему.

Вважаю, що моєю слабою стороною стало неуважність до правильності у вирішенні деяких завдань і неточність у розподіленні часу.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку