Урок з теми "УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ЗВУКИ МОВИ ТА МОВЛЕННЯ. СКЛАД. НАГОЛОС. НЕНАГОЛОШЕНІ [Е] ТА [И] В КОРЕНЯХ СЛІВ».

Про матеріал
Пропоную вашій увазі цікаву розробку конспекту уроку з української мови для 5 класу з теми «УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ЗВУКИ МОВИ ТА МОВЛЕННЯ. СКЛАД. НАГОЛОС. НЕНАГОЛОШЕНІ [Е] ТА [И] В КОРЕНЯХ СЛІВ». Для роботи дібрані цікаві вправи та ігрові форми роботи, лінгвістична фізкультхвилинка. Мета уроку узагальнити й систематизувати набуті учнями в попередніх класах знання про розділи науки: фонетику, графіку, орфоепію, орфографію. Хотілося б , щоб даний конспект вам став у нагоді.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ  ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ЗВУКИ МОВИ ТА МОВЛЕННЯ. СКЛАД. НАГОЛОС. НЕНАГОЛОШЕНІ [Е] ТА [И] В КОРЕНЯХ СЛІВ».

МЕТА:

  •  узагальнити й систематизувати набуті учнями в попередніх класах знання про розділи науки: фонетику, графіку, орфоепію, орфографію;
  • повторити основні правила української літературної вимови та правила написання слів з ненаголошеними [Е] та [И] в коренях слів;
  • формувати культуру усного й писемного мовлення,
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  • виховувати інтерес до мови

ОБЛАДНАННЯ:  роздавальний матеріал на кожній  парті, презентація, картки «Рослинна орфографія»
ТИП УРОКУ: узагальнення й систематизація вивченого матеріалу                                          Х І Д    У Р О  К У

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ   МОМЕНТ слайд 1

                                     Емоційна хвилина

- Сьогодні звичайний буденний день, та він одночасно й унікальний, адже більше ніколи не повториться. Лише враження залишаться – веселі чи сумні. Я думаю, що враження від сьогоднішнього уроку будуть лише приємні.

- Прислухайтесь до своїх відчуттів. Зобразіть у своїх зошитах, на полях, свій настрій у вигляді смайлика (веселий, дотепний ;сумний, або серйозний).

Усміхніться один одному – і до вас прийде радісний настрій, і світ усміхнеться вам. До праці! Я разом з вами!

Слайд 2   дата, тема

Результат пошуку зображень за запитом "портрет шевченка"Слайд 3   епіграф записують слайд 4 перевіряють пояснюють як розуміють.

                                          Епіграф:   …ч…т…сь, бр…т… м…ї,

                                                          Д...м…йт…, ч…т…йт….,

Ч…ж…г… н……ч…йт…сь,

Й св….г… н…   ц…р…йт….сь”

                Т. Шевченко

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ   ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Перевірка наявності домашнього завдання
  2.  Бесіда. Експрес- опитування.        Слайд 5
  • Фонетика – це…
  • Орфографія – це…
  • Загальна кількість звуків в українській мові…
  • Голосних звуків…
  • Букви, що завжди позначають два звуки..
  • Я, ю,є позначають два звуки….
  • Як визначити скільки в слові складів…
  • Який склад називаємо відкритим..
  • А який закритим …
  1. Завдання – випробування  . Відновити поданий текст, вставивши пропущені літери

 

 

Словом можна вбити й ож…вити, поранити й вилікувати, посіяти тр…вогу й безнадію, ро…сіяти сумнів і засмутити, викл…кати посмішку й сльозу, надихнути на працю.    В. Сухомлинський

 

ІІІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ  Й  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ

  1. ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА

Якщо з українською мовою

В тебе, друже, не все гаразд,

Не вважай її примусовою,

Полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

А хто любить , той легко вчить:

Все, як пишеться, в ній

Вимовляється,

Все, як у пісні, у ній звучить.

І журлива вона, і піднесена,

Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова й Лесина,

І Франкова у ній душа.

                                            Дмитро Білоус

  1. Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити ваші знання з   тем , опрацьованих на попередніх уроках.

 

3. Пригадай   слайд 7.

   Діти, давайте пригадаємо які звуки належать до глухих , а які до дзвінких приголосних

Використання мнемонічних прийомів

уСе Це КаФе “ЧаШа і ПТаХ”                    глухі

БуДе ГоЖе ҐеДЗю у ДЖаЗі       дзвінкі

. Сонорні приголосні, що не мають пари заховались у реченні

Ми ВиНиЛи Рій      сонорні

 

4..Зміни дзвінкий на парний йому глухий      слайд 8
балка - ...алка
Зоя – ...оя
Жабка - ...апка
Ґава - ...ава
Діло - ...іло
Гори - ...ори

 

5.   Граматична розминка „Не помились!” слайд 9

Якщо слово починається на глухий приголосний звук ми хлопаємо в долоні

 Якщо на дзвінкий приголосний звук ми тупаємо ногами

Хата, дім, кобзар, флейта, дзвіночок, дума, трембіта, джерело, струмок, ручай, билина, калина, малина, молодці.

 

6. У гості до тітоньки Орфоепії         слайд 10

Запишіть звукописом подані прислів'я

 

Кожний край має свій звичай.

На язиці медок, а в  душі льодок.

Батьківщина – твій дім, твоя колиска.

 

7.  Виписати слова , в яких букви позначають два звуки.  Слайд 11

Не бійтесь заглядати у словник:

Це пишний яр, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник,

Достиглий овоч у Грінченка й Даля,

Не майте гніву до моїх порад

І не лінуйтесь доглядать свій сад.

8. Розминка   слайди 12-13

- Виконайта вправу для очей

- Пропишіть у  повітрі головою перші п’ять літер абетки.

 

9. Малюнковий алфавіт «Міста України»        Слайд   14

Подані світлини міст розташувати за алфавітом

 КИЇВ, СУМИ , ХАРКІВ, ВІННИЦЯ, ТЕРНОПІЛЬ, ОДЕСА,

 

10. Кольорові наголоси.    Слайд   15

  • Розфарбуйте яблука:

     Червоним , якщо наголошений перший склад.

      Зеленим , якщо наголошений другий склад.

      Жовтим, якщо наголошений третій склад.

 

Розмальовка Яблуко з категорії ЯблукаРезультат пошуку зображень за запитом "яблуко контур" 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

Фартух                       Діалог                         Олень

Граблі                        Жалюзі                        Курятина

Отаман                       Горошина                   Випадок

Дочка                          Кілометр                     Донька

 

 

 

11. Поки фарбують . Експрес - урок від Олександра Авраменка «ВишивАнка чи вишИванка» слайд 16

 

12.  Гра «Коректор»   слайд 17

Перепишіть слова, виправляючи орфографічні помилки.

Биреза, лестопад, висна, періг, крежинка, матиматека, деректор, заберати, тирплячий, глебокий, менулий, лидачий, хвелина

  Перевірка   виконаного завдання      слайд 18

ІV. Підсумок уроку

1. РЕФЛЕКСІЯ

2. Оцінювання

 

V. Домашнє завдання .

Виконати завдання за картками «Рослинна орфографія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

  • Розфарбуйте яблука:

     Червоним , якщо наголошений перший склад.

      Зеленим , якщо наголошений другий склад.

      Жовтим, якщо наголошений третій склад.

 

Розмальовка Яблуко з категорії ЯблукаРезультат пошуку зображень за запитом "яблуко контур" 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

Фартух                       Діалог                         Олень

Граблі                        Жалюзі                        Курятина

Отаман                       Горошина                   Випадок

Дочка                          Кілометр                     Донька

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "київ"

 

 

 

 

 

 

 

Old Tower night winter 2011 G1.jpg

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "лЬВІВ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "СУМИ"

Результат пошуку зображень за запитом "СУМИ"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ОДЕСА"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ХАРКІВ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ТЕРНОПІЛЬ"

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лозова Людмила Миколаївна
    Дуже цікаві завдання)). Дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2217
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку