МЕТА:
ОБЛАДНАННЯ: роздавальний матеріал на кожній парті, презентація, картки «Рослинна орфографія»
ТИП УРОКУ: узагальнення й систематизація вивченого матеріалу Х І Д У Р О К У
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ слайд 1
Емоційна хвилина
- Сьогодні звичайний буденний день, та він одночасно й унікальний, адже більше ніколи не повториться. Лише враження залишаться – веселі чи сумні. Я думаю, що враження від сьогоднішнього уроку будуть лише приємні.
- Прислухайтесь до своїх відчуттів. Зобразіть у своїх зошитах, на полях, свій настрій у вигляді смайлика (веселий, дотепний ;сумний, або серйозний).
Усміхніться один одному – і до вас прийде радісний настрій, і світ усміхнеться вам. До праці! Я разом з вами!
Слайд 2 дата, тема
Слайд 3 епіграф записують слайд 4 перевіряють пояснюють як розуміють.
Епіграф: “ …ч…т…сь, бр…т… м…ї,
Д...м…йт…, ч…т…йт….,
Ч…ж…г… н……ч…йт…сь,
Й св….г… н… ц…р…йт….сь”
Т. Шевченко
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Словом можна вбити й ож…вити, поранити й вилікувати, посіяти тр…вогу й безнадію, ро…сіяти сумнів і засмутити, викл…кати посмішку й сльозу, надихнути на працю. В. Сухомлинський
ІІІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
Якщо з українською мовою
В тебе, друже, не все гаразд,
Не вважай її примусовою,
Полюби, як весною ряст.
Примусова тим, хто цурається,
А хто любить , той легко вчить:
Все, як пишеться, в ній
Вимовляється,
Все, як у пісні, у ній звучить.
І журлива вона, і піднесена,
Тільки фальш для неї чужа.
В ній душа Шевченкова й Лесина,
І Франкова у ній душа.
Дмитро Білоус
Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити ваші знання з тем , опрацьованих на попередніх уроках.
3. Пригадай слайд 7.
Діти, давайте пригадаємо які звуки належать до глухих , а які до дзвінких приголосних
Використання мнемонічних прийомів
уСе Це КаФе “ЧаШа і ПТаХ” глухі
БуДе ГоЖе ҐеДЗю у ДЖаЗі дзвінкі
. Сонорні приголосні, що не мають пари заховались у реченні
Ми ВиНиЛи Рій сонорні
4..Зміни дзвінкий на парний йому глухий слайд 8
балка - ...алка
Зоя – ...оя
Жабка - ...апка
Ґава - ...ава
Діло - ...іло
Гори - ...ори
5. Граматична розминка „Не помились!” слайд 9
Якщо слово починається на глухий приголосний звук ми хлопаємо в долоні
Якщо на дзвінкий приголосний звук ми тупаємо ногами
Хата, дім, кобзар, флейта, дзвіночок, дума, трембіта, джерело, струмок, ручай, билина, калина, малина, молодці.
6. У гості до тітоньки Орфоепії слайд 10
Запишіть звукописом подані прислів'я
Кожний край має свій звичай.
На язиці медок, а в душі льодок.
Батьківщина – твій дім, твоя колиска.
7. Виписати слова , в яких букви позначають два звуки. Слайд 11
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля,
Не майте гніву до моїх порад
І не лінуйтесь доглядать свій сад.
8. Розминка слайди 12-13
- Виконайта вправу для очей
- Пропишіть у повітрі головою перші п’ять літер абетки.
9. Малюнковий алфавіт «Міста України» Слайд 14
Подані світлини міст розташувати за алфавітом
КИЇВ, СУМИ , ХАРКІВ, ВІННИЦЯ, ТЕРНОПІЛЬ, ОДЕСА,
10. Кольорові наголоси. Слайд 15
Червоним , якщо наголошений перший склад.
Зеленим , якщо наголошений другий склад.
Жовтим, якщо наголошений третій склад.
Фартух Діалог Олень
Граблі Жалюзі Курятина
Отаман Горошина Випадок
Дочка Кілометр Донька
11. Поки фарбують . Експрес - урок від Олександра Авраменка «ВишивАнка чи вишИванка» слайд 16
12. Гра «Коректор» слайд 17
Перепишіть слова, виправляючи орфографічні помилки.
Биреза, лестопад, висна, періг, крежинка, матиматека, деректор, заберати, тирплячий, глебокий, менулий, лидачий, хвелина
Перевірка виконаного завдання слайд 18
ІV. Підсумок уроку
1. РЕФЛЕКСІЯ
2. Оцінювання
V. Домашнє завдання .
Виконати завдання за картками «Рослинна орфографія»
Додатки
Червоним , якщо наголошений перший склад.
Зеленим , якщо наголошений другий склад.
Жовтим, якщо наголошений третій склад.
Фартух Діалог Олень
Граблі Жалюзі Курятина
Отаман Горошина Випадок
Дочка Кілометр Донька