Урок з теми "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Урок формування і закріплення вмінь та навичок. Через систему вправ відбувається реалізація завдань наскрізної лінії "Здоров'я і безпека": формування в учнів навичок здорового способу життя та створення безпечного життєвого простору.
Перегляд файлу

Урок в 6 класі                                                            Дата проведення  _________

Тема уроку. Відсоткові розрахунки

Мета:

  1.  Повторити поняття відсотка та зв’язок між десятковим дробом та відсотком; формувати в учнів навички  розв'язування текстових  задач на  знаходження        відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення двох      чисел. 
  2. Розвивати логічне та аналітичне мислення учнів,  пам'ять, інтуїцію.          Домогтися усвідомлення учнями практичної необхідності вивчення теми.
  3. Формувати уяву про здоров'я  як найвищу людську  цінність, потребу     дбайливого і бережного ставлення дитини   до свого  здоров'я; розвивати стійкі мотиваційні  установки за здоровий спосіб життя. Виховувати свідоме ставлення до навчання, культуру усного та письмового математичного мовлення.  

Тип уроку – формування і закріплення вмінь та навичок

Хід уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент (привітання учнів та гостей уроку)

Записати в зошитах число, класна робота  

1хв

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (за зразком )

На партах

листки

2хв

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності

1. Звертаю увагу учнів на девіз уроку. Пропоную учням самостійно визначити мету уроку.

  1. Теоретична хвилинка:
  1. Фронтальне опитування:

1. Що називають відсотком?

2. Скільки відсотків становить половина   числа, четверта частина числа?

3. Який відсоток становлять всі учні школи?

          4. Скільки існує основних задач на відсоткові розрахунки? Назвіть їх.

  1. Побудова схеми типів задач та способи їх розв’язання;

 

  1. Тестове завдання

При розв’язанні задач на відсотки які перетворення ви маєте роботи? (виражати дес. дробом % і навпаки)

1. 1% =
А.  0,1;                     Б. 0,01;                          В..
2. 50% =
А. 0,05;                    Б. 0,5;                            В. 5,0;                            
3. 20% =
А. 1/4;                      Б. 0,02;                          В. 0,2.
4. 4 - ?
А. 40%;                    Б. 400%;                       В. 0,04%.
6. 2,5 - ?
А. 2,500%;               Б. 25%;                         В. 250%.
6. 0,005 -?
А. 0,5%;                   Б. 5%;                           В. 0,5%.

 

 

Девіз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема

 

 

 

 

На листках

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Тренувальні вправи

Вчитель. Без чого не може жити людина на Землі? Їжі? - може прожити десятки днів. Води? - декілька днів. (вірш)

     Дидактична гра «Знайди слово». Заповнити таблицю, розставити числа в порядку зростання.

1. Знайдіть вартість товару, 14 %  якого коштує 280 грн. (2000 грн ).

2. В школі 88 учнів. 11 учнів цієї школи навчаються на достатньому і високому рівні. Скільки відсотків учнів навчається на достатньому і високому рівнях? Запишіть відповідь у вигляді десяткового дробу. (0,125).

3. Знайдіть число, 7 % якого становить 21 (300)?

4.  Запишіть 1250% у вигляді десяткового дробу (12,5).

5. У фермерському господарстві  «Перемога» працює 40% жінок. Скільки відсотків чоловіків працює в господарстві? Відповідь запишіть у вигляді десяткового дробу. ( 0,6).

          6. З 1200 цеглин 2 % виявили розбиті. Скільки було розбитої  цегли? (24)

7. Знайдіть 150 % від 300 м (450м ).

 

п/п

1

2

3

4

5

6

7

Буква

Я

Д

Н

Х

И

А

Н

Результат

2000

0,125

300

12,5

0,6

24

450

Дихання

       Що ж таке дихання? У побуті поняття дихання розуміють як акт вдиху та видиху. Насправді це більш складний процес, у результаті якого відбувається використання організмом кисню та виділення шкідливих речовин.

Дихальні шляхи складаються з семи органів, про які ви дізнаєтеся на уроці анатомії. А наша з вами задача сьогодні – узнати, що впливає на роботу цих органів і від чого залежить наше здоров’я.

 

Читають вірш

 

 

 

 

Робота в парах, Капля –індивід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

5хв

      Задача1. Для зміцнення здоровя та покращення дихання лікарі радять проходити в день 3 кілометри на свіжому повітрі. Це становить 0,1% довжини повітряних шляхів, що містять легені людини. Яка довжина дихальних шляхів?

Розвязання

0,1% = 0,001

3:0,001=3000 км

Відповідь. 3000 км.

       Задача 2. Обмін кисню і крові відбувається через альвеоли – повітряні кульки, діаметр яких становить четверту частину від міліметру.

Альвеол у легенях 500 млн. Їх загальна площа становить 80% від площі тенісного корту, довжина якого 20 м, ширина 10 м. Яка площа альвеол у легенях людини?

Розвязання

  1. 10·20 = 200(м2) – площа корту,
  2. 80%=0,8
  3. 200*0,8 =160(м2)

Відповідь. Площа альвеол 160 м2.

 

У процесі дихання відбувається очищення крові від вуглекислого газу та насичення її киснем.

         Задача 3. Через легені проходить щодоби 1200 л повітря. Кров, що проходить через легені становить 50% від обєму повітря. Скільки літрів крові проходить щодоби через легені?

Розв’язання

  1. 50%=0,5
  2. 1200*0,5 = 6000(л)

Відповідь: 6000 л крові проходить щодоби через легені людини.

       

     Від насичення крові киснем залежить робота усіх систем організму. Найбільше – робота мозку.

Фізкультхвилинка

(дихальні вправи)

Тому порушення дихання приводить до порушення роботи мозку. Які фактори можуть впливати на порушення дихання?

  • забруднення повітря;
  • хвороби,
  • шкідливі звички, зокрема куріння.

Яка хвороба дихальної системи є  однією з найнебезпечніших в Україні?   Туберкульоз.

      

  Задача 4.  Збудник туберкульозу – паличка Коха. Нею інфіковано 2,1 млрд. населення планети. На Землі 7 млрд. людей. Який відсоток людства  інфіковано?

Розв’язання

2,1:7*100% = 30%.

Відповідь. 30%

ІІ тип

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І тип

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І тип

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ тип

14хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Самостійна робота (творчі вправи)

     На екрані подана інформація щодо небезпеки куріння.

  • куріння викликає 6% смертей у світі,
  • в Україні щоденно курять 45% дорослих чоловіків та 9% дорослих жінок, 45% юнаків та 35% дівчат,
  • щорічно до числа курців залучається все більше підлітків; за останні 5 років серед підлітків курців збільшилося з 3,6% до 4,3%,
  •  25% підлітків викурили першу сигарету у віці до 10 років,
  • дослідження показують, що коли молодь 12-17 років палить, то ймовірність вживання наркотиків зростає у 12 разів.

       Завдання учням – скласти  задачі, користуючись інформацією та розв’язати їх.

  1.     Офіційно в Україні 600 тисяч хворих на туберкульоз. Щороку ця кількість збільшується на 3%. Скільки це людей?18тисяч
  2.     Із 45 млн. населення України 7,65млн палять.

Який % українців палить? (17%)

  1.     За даними ВООЗ в Україні курять 12 млн. громадян, що становить 40% населення працездатного віку. Щорічно від куріння гине 0,5 % курців працездатного віку. Скільки людей гине від куріння в Україні щорічно? 150тисяч
  2.     Повна ємність(об’єм) легенів становить 5000 см3. Об’єм повітря при одному вдиханні становить 10% від повної ємності. Який об’єм повітря людина вдихає за один раз? 0,5л.
  3.     Із 100 осіб хворих на туберкульоз 95% становлять курці. Скільки осіб становлять курці?95осіб

 

8хв

VI. Підсумок уроку

  1. «Розподіли задачу за її типом» 

Встановити відповідність між текстом задачі та її типом

((1,В); (2,А); (3,Б))

1. Дано число 500. Знайдіть 30% цього числа.

2. Знайдіть число, 30% якого становить 60.

3. Дано число 400. Знайдіть скільки відсотків

даного числа становить число 40.

А) Знаходження числа за його відсотком

Б) Знаходження відсоткового відношення двох чисел.

В) Знаходження відсотків від числа

ВІРШ (на дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вставити слово «здоров’я»

2хв

VIІ. Домашнє завдання:

 

1хв

 

 

Додатки

Вправи на дихання

1. «ДОЛОНЬКИ»:   встати прямо, показати долоні, лікті опустити - поза екстрасенса.  Зробити короткий галасливий вдих, стиснути руки у кулачки. Видих через рот (8-12 разів).

2. Вихідне положення – ноги на ширині плечей. Праву руку покласти на груди, ліву руку на діафрагму.

1- 2- вдих носом, рукою натиснути на живіт,  3- 4 - видих ротом, рукою натиснути на груди. Повторити 3-4 рази.

3."КОРОБОЧКА"

Злегка присісти, коліна разом, обхопити плечі руками хрест-навхрест.

1-2 - вдих носом і ротом та одночасно піднятися на носки, руки розвести вгору в сторони.

 3-4 - різкий видих ротом, губи скласти "в трубочку" та зайняти вихідне положення.  Повторити 3 рази.

4."ГАРМОШКА"

Вихідне положення -  ноги на ширині  плечей, руки перед грудьми, з'єднати кисті рук вертикально. 1-2-3-4- повільний вдих ротом і носом одночасно, руки повільно раз-водити в сторони "граємо на гармошці". 5-6- різкий видих на склад "ха", руки з'єднати в і.п.

5. "СВІЧКА"

 Вихідне положення - руки перед грудьми, долонями догори, на них як би знаходиться свічка, яку потрібно "запалити" і піднести до рота. ; 1-2- вдих носом безшумний, "щоб не задути свічку". 5-6-7-8- видих, ротом безшумний. .- • - Повторити 2 рази, потім "задути свічку".

 

 

 

Тестова робота

1. 1% =
А.  0,1;                     Б. 0,01;                          В..

2. 50% =
А. 0,05;                    Б. 0,5;                            В. 5,0;                            

3. 20% =
А. 1/4;                      Б. 0,02;                          В. 0,2.

4. 4 - ?
А. 40%;                    Б. 400%;                       В. 0,04%.

5. 2,5 - ?
А. 2,500%;               Б. 25%;                         В. 250%.

6. 0,005 -?
А. 0,5%;                   Б. 5%;                           В. 0,5%.

 

«Знайди слово»

п/п

1

2

3

4

5

6

7

Буква

Я

Д

Н

Х

И

А

Н

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

№723

(3,7+12,6+8):3=(3,7+12,6+8,6):3=24,9:3=8,3

 

№711

А) х - число, -нове число, :х∙100%=50%;  100%-50%=50%

Б)37,5%;    В)90%

 

№716

  1. х- ціна товару
  2. 0,25х – число знижки
  3. х-0,25х=0,75х – коштує товар після знижки.
  4. х:0,75х∙100% ≈133%,    133%-100%=33%.

Оціночна картка _________________________

Тестова робота

Заповнення таблиці

Задачі

Самостійна робота

1

2

3

4

5

6

7

1

2

3

4

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Забара Ольга
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку