Урок в 6 класі Дата проведення _________
Тема уроку. Відсоткові розрахунки
Мета:
Тип уроку – формування і закріплення вмінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент (привітання учнів та гостей уроку) |
Записати в зошитах число, класна робота |
1хв |
||||||||||||||||||||||||
ІІ. Актуалізація опорних знань
|
На партах листки |
2хв
|
||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності 1. Звертаю увагу учнів на девіз уроку. Пропоную учням самостійно визначити мету уроку.
1. Що називають відсотком? 2. Скільки відсотків становить половина числа, четверта частина числа? 3. Який відсоток становлять всі учні школи? 4. Скільки існує основних задач на відсоткові розрахунки? Назвіть їх.
При розв’язанні задач на відсотки які перетворення ви маєте роботи? (виражати дес. дробом % і навпаки)
1. 1% = |
Девіз
Схема
На листках
|
2хв
3хв
2хв
2хв
|
||||||||||||||||||||||||
IV. Тренувальні вправи Вчитель. Без чого не може жити людина на Землі? Їжі? - може прожити десятки днів. Води? - декілька днів. (вірш) Дидактична гра «Знайди слово». Заповнити таблицю, розставити числа в порядку зростання. 1. Знайдіть вартість товару, 14 % якого коштує 280 грн. (2000 грн ). 2. В школі 88 учнів. 11 учнів цієї школи навчаються на достатньому і високому рівні. Скільки відсотків учнів навчається на достатньому і високому рівнях? Запишіть відповідь у вигляді десяткового дробу. (0,125). 3. Знайдіть число, 7 % якого становить 21 (300)? 4. Запишіть 1250% у вигляді десяткового дробу (12,5). 5. У фермерському господарстві «Перемога» працює 40% жінок. Скільки відсотків чоловіків працює в господарстві? Відповідь запишіть у вигляді десяткового дробу. ( 0,6). 6. З 1200 цеглин 2 % виявили розбиті. Скільки було розбитої цегли? (24) 7. Знайдіть 150 % від 300 м (450м ).
Дихання Що ж таке дихання? У побуті поняття дихання розуміють як акт вдиху та видиху. Насправді це більш складний процес, у результаті якого відбувається використання організмом кисню та виділення шкідливих речовин. Дихальні шляхи складаються з семи органів, про які ви дізнаєтеся на уроці анатомії. А наша з вами задача сьогодні – узнати, що впливає на роботу цих органів і від чого залежить наше здоров’я. |
Читають вірш
Робота в парах, Капля –індивід
|
1хв
5хв |
||||||||||||||||||||||||
Задача1. Для зміцнення здоров’я та покращення дихання лікарі радять проходити в день 3 кілометри на свіжому повітрі. Це становить 0,1% довжини повітряних шляхів, що містять легені людини. Яка довжина дихальних шляхів? Розв’язання 0,1% = 0,001 3:0,001=3000 км Відповідь. 3000 км. Задача 2. Обмін кисню і крові відбувається через альвеоли – повітряні кульки, діаметр яких становить четверту частину від міліметру. Альвеол у легенях 500 млн. Їх загальна площа становить 80% від площі тенісного корту, довжина якого 20 м, ширина 10 м. Яка площа альвеол у легенях людини? Розв’язання
Відповідь. Площа альвеол 160 м2.
У процесі дихання відбувається очищення крові від вуглекислого газу та насичення її киснем. Задача 3. Через легені проходить щодоби 1200 л повітря. Кров, що проходить через легені становить 50% від об’єму повітря. Скільки літрів крові проходить щодоби через легені? Розв’язання
Відповідь: 6000 л крові проходить щодоби через легені людини.
Від насичення крові киснем залежить робота усіх систем організму. Найбільше – робота мозку. Фізкультхвилинка (дихальні вправи) Тому порушення дихання приводить до порушення роботи мозку. Які фактори можуть впливати на порушення дихання?
Яка хвороба дихальної системи є однією з найнебезпечніших в Україні? Туберкульоз.
Задача 4. Збудник туберкульозу – паличка Коха. Нею інфіковано 2,1 млрд. населення планети. На Землі 7 млрд. людей. Який відсоток людства інфіковано? Розв’язання 2,1:7*100% = 30%. Відповідь. 30% |
ІІ тип
І тип
І тип
ІІІ тип |
14хв
2хв
|
||||||||||||||||||||||||
V. Самостійна робота (творчі вправи) На екрані подана інформація щодо небезпеки куріння.
Завдання учням – скласти задачі, користуючись інформацією та розв’язати їх.
Який % українців палить? (17%)
|
|
8хв |
||||||||||||||||||||||||
VI. Підсумок уроку
Встановити відповідність між текстом задачі та її типом ((1,В); (2,А); (3,Б)) 1. Дано число 500. Знайдіть 30% цього числа. 2. Знайдіть число, 30% якого становить 60. 3. Дано число 400. Знайдіть скільки відсотків даного числа становить число 40. А) Знаходження числа за його відсотком Б) Знаходження відсоткового відношення двох чисел. В) Знаходження відсотків від числа ВІРШ (на дошці) |
Вставити слово «здоров’я» |
2хв |
||||||||||||||||||||||||
VIІ. Домашнє завдання: |
|
1хв |
Додатки
Вправи на дихання
1. «ДОЛОНЬКИ»: встати прямо, показати долоні, лікті опустити - поза екстрасенса. Зробити короткий галасливий вдих, стиснути руки у кулачки. Видих через рот (8-12 разів).
2. Вихідне положення – ноги на ширині плечей. Праву руку покласти на груди, ліву руку на діафрагму.
1- 2- вдих носом, рукою натиснути на живіт, 3- 4 - видих ротом, рукою натиснути на груди. Повторити 3-4 рази.
3."КОРОБОЧКА"
Злегка присісти, коліна разом, обхопити плечі руками хрест-навхрест.
1-2 - вдих носом і ротом та одночасно піднятися на носки, руки розвести вгору в сторони.
3-4 - різкий видих ротом, губи скласти "в трубочку" та зайняти вихідне положення. Повторити 3 рази.
4."ГАРМОШКА"
Вихідне положення - ноги на ширині плечей, руки перед грудьми, з'єднати кисті рук вертикально. 1-2-3-4- повільний вдих ротом і носом одночасно, руки повільно раз-водити в сторони "граємо на гармошці". 5-6- різкий видих на склад "ха", руки з'єднати в і.п.
5. "СВІЧКА"
Вихідне положення - руки перед грудьми, долонями догори, на них як би знаходиться свічка, яку потрібно "запалити" і піднести до рота. ; 1-2- вдих носом безшумний, "щоб не задути свічку". 5-6-7-8- видих, ротом безшумний. .- • - Повторити 2 рази, потім "задути свічку".
Тестова робота
1. 1% =
А. 0,1; Б. 0,01; В..
2. 50% =
А. 0,05; Б. 0,5; В. 5,0;
3. 20% =
А. 1/4; Б. 0,02; В. 0,2.
4. 4 - ?
А. 40%; Б. 400%; В. 0,04%.
5. 2,5 - ?
А. 2,500%; Б. 25%; В. 250%.
6. 0,005 -?
А. 0,5%; Б. 5%; В. 0,5%.
«Знайди слово»
№ п/п |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Буква |
Я |
Д |
Н |
Х |
И |
А |
Н |
Результат |
|
|
|
|
|
|
|
Домашнє завдання
№723
(3,7+12,6+8):3=(3,7+12,6+8,6):3=24,9:3=8,3
№711
А) х - число, -нове число, :х∙100%=50%; 100%-50%=50%
Б)37,5%; В)90%
№716
Оціночна картка _________________________
Тестова робота |
Заповнення таблиці |
Задачі |
Самостійна робота |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1