ТЕМА. ВІДСТАНІ У ПРОСТОРІ
Мета: сформувати поняття відстані від точки до прямої у просторі, від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами. Розвивати графічні навички, логічне мислення, математичну мову, просторову уяву. Виховувати практичний інтерес до математики.
Формувати предметні, інформаційні, комунікативні компетентності.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний етап. Привітання, налаштування на роботу.
Слово вчителя. Сьогоднішній урок мені б хотілося почати словами французького вченого Блеза Паская « Серед рівних розумом за однакових умов, переважає той, хто знає геометрію»
(Слайд 1). Як ви розумієте цей вислів?
II. Перевірка домашнього завдання. Тестове завдання у форматі ЗНО (Слайд 2, 3). Наступна самоперевірка (Слайд 4).
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
(Слайд 5) Учитель пропонує прочитати вірші Л.Костенко, в яких є слово «відстань», пояснити, в якому значенні це слово застосовано у віршам, а далі, знайомить з його значенням із тлумачного словника (Слайд 6). А сьогодні на уроці ми з'ясуємо, що означає слово «відстань» в геометрії.
IV. Вивчення нового матеріалу
План вивчення теми
Вивчення нового матеріалу проводиться у формі «активного читання» інтерактивна вправа «2-4-всі разом». Учні отримують таблицю (одну на пару) і за допомогою неї і тексту підручника формують визначення відстаней у просторі. Те, що їм було вже відомо вони позначають «+», те, що було новим «!», а те, що викликало питання «?». Далі учні обговорюють вивчений матеріал в четвірках, а потім фронтально приходимо до висновків. (Слайд 7)
V. Засвоєння нових знань і вмінь.
Нехай ABCD — прямокутник; КА ...(АВС);
KB = 7 м, КС = 9 м, KD = 6 м (рис. 144).
Із ΔКВА АВ = = = .
Із ΔКAD AD = = .
Із ΔАСD AC2 = AD2 + DC2 = AD2 +... = 36 – АК2 + + 49 – АК2 = ... – 2АК2.
Із ΔАСK КС2 = АК2 + АС2; … = АK2 + 85 – АК2; АК2 = 85 – ...; АК2 = 4 ; АК = 2 (м). Відповідь. 2 м
VI. Підсумки уроку
Практичне застосування нових знань. (Слайд 9)
VII. Домашнє завдання: опрацювати § 35, повторити § 34, № 35.17, 35.19, як можна виміряти висоту вулкана?