Урок з теми «Визначення числа сотень, десятків і одиниць в тризначних числах. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією»

Про матеріал
Мета: вчити визначати сотні, десятки і одиниці в тризначних числах, закріплювати вміння додавати і віднімати тризначні числа, пов'язані з нумерацією; розвивати вміння розв'язувати задачі на дії різних ступенів, обчислювальні навички, пам'ять, математичну мову, логічне мислення; виховувати почуття патріотизму, інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Розробка уроку математики в 3 класі на тему «Визначення числа сотень,

десятків і одиниць в тризначних числах.

Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією»

Мета: вчити визначати сотні, десятки і одиниці в тризначних числах, закріплювати вміння додавати  і віднімати тризначні числа, пов'язані з нумерацією; розвивати вміння розв'язувати задачі на дії різних ступенів, обчислювальні навички, пам'ять, математичну мову, логічне мислення; виховувати почуття патріотизму, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація, перфокарти, картки із завданням, картки з додатковим завданням, музичний запис «Гопак»

Перебіг уроку

І. Організація класу

 Продзвенів для нас дзвінок, починається урок!

Тут приклади і задачі, рівняння, - все для нас.

Побажаю всім удачі - за роботу, в добрий час!

 - Мені б хотілося, щоб сьогодні на уроці ви були як завжди активними, уважними, слухали і доповнювали один одного.

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань

  1. Прийом «Правильне чи неправильне твердження»
  •         Разом попрацюємо з сигнальними картками. Якщо твердження правильне, то піднімаєте картку синього кольору, якщо ні – зеленого.
  • Найбільше тризначне число 900.
  • Число 560 – кругле, парне.
  • При додаванні одиниці отримуємо наступне число.
  • Сусіди числа 590 є 600 та 580.
  • При відніманні одиниці ми отримуємо попереднє число.
  • В 1м -  100 см.

2. Прийом «Гронування»

  1. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про Україну, про її багатства, природу, відомих людей, які прославляють свою країну. При цьому не будемо забувати про математику. Для чого нам потрібна математика?

4. Перевірка домашнього завдання

- Як називається національна валюта України? Скільки в 1грн копійок? У домашньому завданні вам потрібно було перевести в копійки гривні. Знайдіть пари величин.

1 грн 25 к .    912 к .

3 грн              380 к .

З грн 80 к .    507 к .

  1. Усні обчислення

7●6+300

679●1+1

900+72:9●8

(560-560)●8

500+5●8+9

(400+35):435

- Україна - держава, розташована в центрі Європи і має держави - ​​сусідки. Назвіть їх. Скільки їх?

6. Хвилинка каліграфії

- Число 7 - одиниці якого розряду? Назвіть число, в якому 7 одиниць другого розряду, третього.

(Діти записують 7  70  700 )

- Чим відрізняються ці числа?

ІІІ Ознайомлення з новим матеріалом

1. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо з вами додавати і віднімати тризначні числа на основі нумерації.

2. Підготовчі вправи

 - Розкладіть подані числа на розрядні доданки.

(Один учень працює біля дошки , всі інші самостійно.)

925 = 900 + 20 + 5 - довжина Дністра (найбільша річка -  Дніпро - 1121км).

151 = 100 + 50 + 1 - протяжність Олешківських пісків, які можна назвати пустелею, так як влітку вони нагріваються до 75 градусів.

615 = 600 + 10 + 5 - протяжність єдиного острова  в Україні під назвою Зміїний, який знаходиться в Чорному морі.

20+4= 24 – областей.

400+90 = 490 – районів.

400+50 + 9 = 459 – міст.

3.Пояснення нового матеріалу

- Розкладіть на розрядні доданки число 479.

479-400 479-79

479-70             479-409

479-9

4.Первинне закріплення. Робота з підручником

- Що таке природні багатства? Що таке корисні копалини? Які ви знаєте корисні копалини? На цьому етапі уроку ми дізнаємося, якими корисними копалинами багата Україна.

а) с.65, №439

1 варіант – розв’язує самостійно №439 (Додаткове завдання в картках)

б) с.65, №439

2 варіант - з коментуванням біля дошки.

• В Україні кам'яного вугілля при такому його використанні вистачить на 300-450 років.

• Дуже велика різноманітність руди: залізна, титанова, нікелева, мідна, марганцева і т.д.

• Величезні запаси кам'яної солі, які Україна витрачає на рік, -                           1,5 млн, а продає – 4 млн.

ІV Закріплення та систематизація знань

1. Робота над рівняннями

- Україна багата не тільки незліченними багатствами, а й людьми, які жили, живуть і житимуть, прославляючи свою Батьківщину.

- Складіть рівняння, які подані в картках.

  • Невідоме число зменшили на 49, отримали 200.
  • Зменшуване 259, від'ємник - невідоме число, різниця – 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Додаткове завдання для 1 варіанту - х + 605 = 625.

 

2. Фізхвилинка

- Надбанням нашого народу є український гопак. Виникнення цього танцю пов'язують з козаками Запорозької Січі в XVI – XVII ст. Брали участь у танку тільки чоловіки, вони показували свою спритність і силу.

(Діти танцюють гопак під музику)

3. Робота над задачею

       Багатий і різноманітний рослинний і тваринний світ України. Налічується 45 тис. видів тварин і 30 тис. видів рослин.

     У кожній країні створюється свій список рідкісних та вимираючих рослин і тварин. Не стала винятком й Україна. Перша Червона книга була видана в 1980 році, всього до неї входило 151 вид рослин і 85 видів тварин, але з кожним роком ситуація погіршується. Зараз ми розв’яжемо завдання, і з'ясуємо, яка кількість тварин нашого краю занесена до Червоної книги України.

  •       Прочитайте задачу. (До Червоної книги записані 6 видів рептилій, птахів - в 7 разів більше, ніж рептилій, а ссавців - на 22 види менше, ніж рептилій і птахів разом. Скільки видів ссавців занесено до Червоної книги України?)

Прийом «Сюжетна таблиця»

Хто?

Які величини?

Скільки..?

Що треба довідатися?

рептилії

птахи

звірі

види,

кількість,

 

6 видів

в 7 разів більше

на 22 види менше

 

птахів

звірів

 

  1. 6●7=42(в.) – птахи.
  2. 42+6=48 (в.) - всього.
  3. 48-21=27 (в.) - звірі.

- Змініть питання, щоб останньою дією було додавання.

          4. 6+42+27=75 (в.) - всього.

4. Самостійна робота в перфокартах

(Діти самостійно вирішують приклади в перфокартах.)

Додаткове завдання для 1 варіанту: 481-54 : а ● 9 , якщо а=6

 

1 варіант

2 варіант

3 варіант

426-6=420

348-40=308

594-500=94

736-36=700

251-201=50

300+28=328

285-5=280

923-20=903

674-600=74

398-98=300

768-708=60

500+61=561         

576-6=570

194-94=100

387-80=307

444-400=44

725-705=20

200+49=249

 

V. Підсумок уроку

1. Перевірка самостійної роботи

- Назвіть найбільші та найменші результати самостійної роботи.

1 варіант:700, 50

2 варіант: 903, 60

3 варіант: 570, 20

  • Яке число зайве? Чому?
  • Розташуйте ці числа в порядку збільшення.

20        50         60       570       700               903

Ми –нація єдина, ми – діти твої, Україно!

 

  1. Прийом «Сенкан»

 

  1. Домашнє завдання. №442, 443 (підручник)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку