Тема: Виготовлення із пластиліну на площині за зразком плоских зображень фруктів.
Мета: Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності учнів шляхом поглиблення знань учнів про властивості пластиліну, інструменти для роботи з пластиліном, професії людей шляхом удосконалення умінь та навичок роботи з пластиліном;
розвивати уміння організовувати свою роботу, обирати вид роботи, уміння порівнювати, розміщувати на площині; сприяти формуванню уміння висловлювати свою думку;
виховувати відповідальність, естетичний смак, любов до праці; сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом створення ситуацій успіху, проведення фізкультхвилинок.
Обладнання: пластилін, стеки, дощечки та килимки для ліплення, персонаж- іграшка Вінні-Пух, презентація.
Використана література та джерела:
-
Трудове навчання : підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.П. Тименко,
І.М. Веремійчик. - К. : Генеза, 2012. - 111 с. : іл.
-
Тисяча сто одинадцять загадок // Уклад.: Л. Вознюк - Тернопіль: Підручники і
посібники, 2009.—224 с.
-
Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. Укладач Н. В. Курганова. - Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2008. - 320 с.
-
http://tanal69.blogspot.com/
-
www.youtube.com
-
www.google.com.ua
І. Організаційна частина.
-
Перевірка готовності до уроку. Упорядкування робочих місць.
-
Привітання:
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться веселенько усміхніться.
Тепер тихенько поверніться,
Один одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сідайте всі рівненько, будем починати.
-
Сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я. Мене звати Олена Володимирівна.
-
Ігрова ситуація.
-
Поки йшла до вас на урок, по дорозі зустріла Вінні-Пуха. Він просив, щоб дітки 1-А класу навчили його працювати з пластиліном. Навчимо казкового героя?
-
Гра «Відгадай професію».
-
Вінні-Пух приготував для вас маленьку гру «Відгадай професію» із загадками.
-
Все, що бачите, малята,
Може він намалювати. (Художник)
-
Глина в кого ожива?
Творить з нею хто дива?
В нього посуд, ніби жар,
Ну звичайно це ... (Гончар)
-
Ліпить різні він фігури,
І виточує скульптури. (Скульптор)
-Як ви гадаєте, ким ми сьогодні будемо? (Скульпторами)
-
Що означає слово «скульптор»? (В перекладі з латинської слово скульптор означає - вирізати, висікати)
-
З якими матеріалами працюють справжні скульптори? (З гранітом, металом, глиною, деревом, гіпсом...)
-
А ми працюємо з яким матеріалом? (З пластиліном)
-
Повідомлення теми й мети уроку.
-
Робота над загадками.
-
Хочете дізнатись, що ми будемо сьогодні ліпити?
-
Тоді відгадайте загадки.
-
На дереві гойдається Червонобоким називається. (Яблуко)
-
Як яблучко гожа
На лампочку схожа. (Груша)
-
Червоний колір, чудовий смак,
Кам’яне серце. У кого це так? (Вишні, черешні)
-
Синя накидка, хвостик, як нитка,
Смачна і зваблива, називається... (Слива)
-Як одним словом назвати всі ці предмети? (Фрукти)
-
Які ще фрукти ви знаєте? (Апельсин, мандарин, персик, абрикоса, банан, виноград...)
-
Чому говорять, що вони корисні? (Бо в них міститься багато вітамінів)
-
Отже, тема нашого уроку: виготовлення плоских фруктів із пластиліну.
-
Розгляд фото із зображенням пам’ятників фруктам у різних містах.
-
Вінні-Пух приготував для нас цікаві фото із зображенням пам’ятників фруктам у різних містах. Давайте їх розглянемо.
-
Виклад нового матеріалу.
3.1 Вступна бесіда.
-
Хто знає, що таке пластилін? (Пластилін — матеріал для ліплення)
-
З чого він зроблений? (Пластилін створений людиною з глини з домішками воску і
фарб. Віск не дає пластиліну висихати. А фарба дарує йому колір)
-
Для чого ми на уроках праці створюємо вироби із пластиліну? (Для того, щоб
розвивати пальчики, робити їх слухняними; щоб порадувати себе, близьких; вчитися уявляти)
-
Завдання нашого уроку: створити такий виріб, щоб сподобався і вам, і оточуючим
людям.
-
Вправа «Що на малюнку зайве? Чому?»
-
Для того, щоб працювати з пластиліном, треба знати які інструменти для цього потрібні. Погляньте на слайд.
-
Назвіть предмети, які ви бачите. (Стеки, дощечка, пластилін, ножиці, простий олівець)
-Що на малюнку зайве? (Ножиці, простий олівець)
-
Чому? (Пластилін ми відрізаємо стекою, а не ножицями; а якщо олівцем будемо робити якісь вдавлення, то він перестане писати)
-
Інструктаж.
-
Для того, щоб безпечно працювати з пластиліном треба знати також правила техніки безпеки:
-
Розрізати пластилін стекою, або відщипувати;
-
Розминати на дощечці;
-
Зберігати в коробці;
-
Не брати пластилін до рота;
-
Не торкатися брудними руками обличчя, зошитів, книжок;
-
Не розмахувати стекою;
-
Витирати руки серветкою, а потім мити з милом.
-
Фізкультхвилинка.
-
До ведмедика в гості ми дружно йдемо,
Усі перешкоди здолаємо.
Довкола уважно ми дивимось,
Нічого зовсім не боємось.
«Ой а це що? - болото. - Перейдемо. Чап-чап-чап-чап».
«Ой а це що? - річка. - Перепливемо. Буль-буль-буль-буль».
«Ой а це що? - горбочки. - Перестрибнемо. Стриб-стиб-стриб-стриб».
«Ой а це хто? Такий великий, такий м’якенький?
Та це ж ведмідь!» - побігли мерщій додому.
Через горбочки. Стриб-стиб-стриб.
Через річку. Буль-буль-буль.
Через болото. Чап-чап-чап.
Прибігли, сховались.
Які ми спритні, які ми хоробрі,
Ми нічого не боїмось. Молодці!
-
Планування трудового процесу.
-
Демонстрація зразка.
-
Подивіться на зразок. Ця композиція називається «Фруктова тарілочка».
-
Які фрукти ви бачите? (Яблуко, груша, слива, черешні)
-
Як вони розміщені на тарілочці? (Фрукти не виходять за край тарілочки)
-
Пояснення і показ роботи.
-
Фрукти ми будемо робити плоскими.
-Яким кольором може бути яблучко? (Червоним, зеленим чи жовтим)
-
Якої форми яблучко? (Круглої)
-
З якої об’ємної фігури утворимо круг? (Із кульки)
-
Я беру червоний колір, відщіпую потрібний мені шматочок шматочок. Утворюю з нього кульку, потім розплескую пальчиками і надаю форму яблучка.
-
Так само ми утворюємо черешеньки або вишеньки.
-Який колір може мати сливка? (Синій чи фіолетовий)
-
Яку форму має сливка? (Овальну)
-
Я беру фіолетовий колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю з нього овал, потім розплескую пальчиками і надаю форму сливки.
-
Яким кольором може бути грушка? (Жовтим чи зеленим)
-
Я беру зелений колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю з нього кульку, потім витягую кругленький носик і розплескую пальчиками, надаю форму грушки.
-
Який колір може мати листочок? (Зелений)
-
Я беру зелений колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю кульку, потім витягую гостренький носик, утворюючи капельку, розплескую пальчиками, надаю форму листочка.
-
Який колір можуть мати хвостики? (Чорний чи коричневий)
-
Я беру чорний колір, відщіпую потрібний мені шматочок. І розкочуючи на дощечці утворюю джгутики - хвостики.
-
Практична робота учнів.
Учні виконують роботу. Вчитель в цей час слідкує за процесом роботи, дотриманням правил техніки безпеки та осанкою дітей.
-
Перевірка виробів і їх оцінка.
-
Аналіз робіт учнями і вчителя.
Учні демонструють свої роботи по-рядах, виходячи на перед.
-
Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподобалися найбільше? Чому?
-
Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помітили? Чому вироби
вийшли маленькими чи великими?
-
Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні фрукти?
-
Як ви думаєте, Вінні-Пух навчився працювати з пластиліном?
-
Підсумок уроку.
-
Підведення підсумків.
—З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?
—Як потрібно працювати з пластиліном?
-
Прибирання робочих місць.