17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок з трудового навчання

Про матеріал

На уроці трудового навчання для розвитку пізнавальної та практичної діяльності учнів використано: ігрова ситуація, рольові ігри, робота над загадками, вправа "Що зайве?" та практична робота з пластиліном зображень фруктів.

Перегляд файлу

Тема: Виготовлення із пластиліну на площині за зразком плоских зображень фруктів.

Мета: Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності учнів шляхом поглиблення знань учнів про властивості пластиліну, інструменти для роботи з пластиліном, професії людей шляхом удосконалення умінь та навичок роботи з пластиліном;

розвивати уміння організовувати свою роботу, обирати вид роботи, уміння порівнювати, розміщувати на площині; сприяти формуванню уміння висловлювати свою думку;

виховувати відповідальність, естетичний смак, любов до праці; сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом створення ситуацій успіху, проведення фізкультхвилинок.

Обладнання: пластилін, стеки, дощечки та килимки для ліплення, персонаж- іграшка Вінні-Пух, презентація.

Використана література та джерела:

  1.   Трудове навчання : підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.П. Тименко,

І.М. Веремійчик. - К. : Генеза, 2012. - 111 с. : іл.

  1.    Тисяча сто одинадцять загадок // Уклад.: Л. Вознюк - Тернопіль: Підручники і

посібники, 2009.—224 с.

  1.    Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. Укладач Н. В. Курганова. - Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2008. - 320 с.
  2.    http://tanal69.blogspot.com/
  3.    www.youtube.com
  4.    www.google.com.ua

І. Організаційна частина.

  1.   Перевірка готовності до уроку. Упорядкування робочих місць.
  2.   Привітання:
  •      Доброго дня, діти!

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться  веселенько усміхніться.

Тепер тихенько поверніться,

Один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сідайте всі рівненько, будем починати.

  •          Сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я. Мене звати Олена Володимирівна.
  1.   Ігрова ситуація.
  •      Поки йшла до вас на урок, по дорозі зустріла Вінні-Пуха. Він просив, щоб дітки 1-А класу навчили його працювати з пластиліном. Навчимо казкового героя?
  1.   Гра «Відгадай професію».
  •      Вінні-Пух приготував для вас маленьку гру «Відгадай професію» із загадками.
  1.    Все, що бачите, малята,

Може він намалювати. (Художник)


  1.     Глина в кого ожива?

Творить з нею хто дива?

В нього посуд, ніби жар,

Ну звичайно це ... (Гончар)

  1.     Ліпить різні він фігури,

І виточує скульптури. (Скульптор)

-Як ви гадаєте, ким ми сьогодні будемо? (Скульпторами)

  •      Що означає слово «скульптор»? (В перекладі з латинської слово скульптор означає - вирізати, висікати)
  •      З якими матеріалами працюють справжні скульптори? (З гранітом, металом, глиною, деревом, гіпсом...)
  •      А ми працюємо з яким матеріалом? (З пластиліном)
  1.    Повідомлення теми й мети уроку.
  1.    Робота над загадками.
  •      Хочете дізнатись, що ми будемо сьогодні ліпити?
  •      Тоді відгадайте загадки.
  1.    На дереві гойдається Червонобоким називається. (Яблуко)
  2.     Як яблучко гожа

На лампочку схожа. (Груша)

  1.     Червоний колір, чудовий смак,

Кам’яне серце. У кого це так? (Вишні, черешні)

  1.     Синя накидка, хвостик, як нитка,

Смачна і зваблива, називається... (Слива)

-Як одним словом назвати всі ці предмети? (Фрукти)

  •      Які ще фрукти ви знаєте? (Апельсин, мандарин, персик, абрикоса, банан, виноград...)
  •      Чому говорять, що вони корисні? (Бо в них міститься багато вітамінів)
  •      Отже, тема нашого уроку: виготовлення плоских фруктів із пластиліну.
  1.    Розгляд фото із зображенням пам’ятників фруктам у різних містах.
  •      Вінні-Пух приготував для нас цікаві фото із зображенням пам’ятників фруктам у різних містах. Давайте їх розглянемо.
  1.    Виклад нового матеріалу.

3.1 Вступна бесіда.

  •      Хто знає, що таке пластилін? (Пластилінматеріал для ліплення)
  •      З чого він зроблений? (Пластилін створений людиною з глини з домішками воску і

фарб. Віск не дає пластиліну висихати. А фарба дарує йому колір)

  •      Для чого ми на уроках праці створюємо вироби із пластиліну? (Для того, щоб

розвивати пальчики, робити їх слухняними; щоб порадувати себе, близьких; вчитися уявляти)

  •      Завдання нашого уроку: створити такий виріб, щоб сподобався і вам, і оточуючим

людям.

  1.    Вправа «Що на малюнку зайве? Чому?»
  •      Для того, щоб працювати з пластиліном, треба знати які інструменти для цього потрібні. Погляньте на слайд.
  •      Назвіть предмети, які ви бачите. (Стеки, дощечка, пластилін, ножиці, простий олівець)

-Що на малюнку зайве? (Ножиці, простий олівець)

  •       Чому? (Пластилін ми відрізаємо стекою, а не ножицями; а якщо олівцем будемо робити якісь вдавлення, то він перестане писати)
  1.    Інструктаж.
  •      Для того, щоб безпечно працювати з пластиліном треба знати також правила техніки безпеки:
  • Розрізати пластилін стекою, або відщипувати;
  • Розминати на дощечці;
  • Зберігати в коробці;
  • Не брати пластилін до рота;
  • Не торкатися брудними руками обличчя, зошитів, книжок;
  • Не розмахувати стекою;
  • Витирати руки серветкою, а потім мити з милом.
  1.    Фізкультхвилинка.
  •      До ведмедика в гості ми дружно йдемо,

Усі перешкоди здолаємо.

Довкола уважно ми дивимось,

Нічого зовсім не боємось.

«Ой а це що? - болото. - Перейдемо. Чап-чап-чап-чап».

«Ой а це що? - річка. - Перепливемо. Буль-буль-буль-буль».

«Ой а це що? - горбочки. - Перестрибнемо. Стриб-стиб-стриб-стриб».

«Ой а це хто? Такий великий, такий м’якенький?

Та це ж ведмідь!» - побігли мерщій додому.

Через горбочки. Стриб-стиб-стриб.

Через річку. Буль-буль-буль.

Через болото. Чап-чап-чап.

Прибігли, сховались.

Які ми спритні, які ми хоробрі,

Ми нічого не боїмось. Молодці!

  1.    Планування трудового процесу.
  1.   Демонстрація зразка.
  •      Подивіться на зразок. Ця композиція називається «Фруктова тарілочка».
  •      Які фрукти ви бачите? (Яблуко, груша, слива, черешні)
  •      Як вони розміщені на тарілочці? (Фрукти не виходять за край тарілочки)
  1.   Пояснення і показ роботи.
  •      Фрукти ми будемо робити плоскими.

-Яким кольором може бути яблучко? (Червоним, зеленим чи жовтим)

  •      Якої форми яблучко? (Круглої)
  •      З якої об’ємної фігури утворимо круг? (Із кульки)
  •      Я беру червоний колір, відщіпую потрібний мені шматочок шматочок. Утворюю з нього кульку, потім розплескую пальчиками і надаю форму яблучка.
  •      Так само ми утворюємо черешеньки або вишеньки.

-Який колір може мати сливка? (Синій чи фіолетовий)

  •      Яку форму має сливка? (Овальну)
  •       Я беру фіолетовий колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю з нього овал, потім розплескую пальчиками і надаю форму сливки.
  •       Яким кольором може бути грушка? (Жовтим чи зеленим)
  •       Я беру зелений колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю з нього кульку, потім витягую кругленький носик і розплескую пальчиками, надаю форму грушки.
  •       Який колір може мати листочок? (Зелений)
  •      Я беру зелений колір, відщіпую потрібний мені шматочок. Утворюю кульку, потім витягую гостренький носик, утворюючи капельку, розплескую пальчиками, надаю форму листочка.
  •      Який колір можуть мати хвостики? (Чорний чи коричневий)
  •      Я беру чорний колір, відщіпую потрібний мені шматочок. І розкочуючи на дощечці утворюю джгутики - хвостики.
  1.    Практична робота учнів.

Учні виконують роботу. Вчитель в цей час слідкує за процесом роботи, дотриманням правил техніки безпеки та осанкою дітей.

  1.    Перевірка виробів і їх оцінка.
  1.   Аналіз робіт учнями і вчителя.

Учні демонструють свої роботи по-рядах, виходячи на перед.

  •      Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподобалися найбільше? Чому?
  •      Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помітили? Чому вироби

вийшли маленькими чи великими?

  •      Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні фрукти?
  •      Як ви думаєте, Вінні-Пух навчився працювати з пластиліном?
  1.    Підсумок уроку.
  1.   Підведення підсумків.

—З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?

—Як потрібно працювати з пластиліном?

  1.   Прибирання робочих місць.
doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку