Тема. Виготовлення ялинки.
Мета. Продовжити вчити учнів користуватися шаблоном: прикладати, обводити і вирізати його по лініях. Виховувати працелюбність, охайність. Вдосконалювати учнівські навички в роботі з кольоровим папером під час виготовлення ялинки. Сприяти розвитку дрібної моторики пальців рук, спостережливості, фантазії, уваги. Розвивати конструкторські здібності, просторове мислення, естетичні почуття, смак. Виховувати дбайливе ставлення до зелених насаджень, до природи, охайність під час роботи.
Обладнання. Таблиця “Правила користування ножицями”, музика
Ф. Шопена “Зима”, пісня «У лісі темному»
Інструменти: ножиці, пензлики.
Матеріали: кольоровий папір, картон зеленого кольору, шаблони, клей.
Хід уроку
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
Дзвоник кличе на урок,
Поспішайте, ширше крок.
Будемо добре працювати,
І ялинку прикрашати.
Добрий день, усміхнені личка! Я рада вітати вас у нашому затишному класі. Погляньте на мене, на друзів, погляньте вліво, вправо, поверніться й один одному посміхніться. А тепер сідайте.
На партах все готово для уроків трудового навчання.
(Працюємо з папером, картоном, пластиліном, природним матеріалом, нитками, тканиною).
Щоб добре працювати, треба зарядку для пальчиків зробити.
2. Нервово-психічна підготовка.
Вправи для розвитку дрібної моторики:
“Привітання”
“Рибки”
“Ліхтарики”
“Драбинка”
II. Основна частина.
1.Мотивація.
Заслухати музику. Ф Шопен “Зима”.
Так, Новорічне свято дуже цікаве. І в гості до вас приходить лісова красуня. Відгадайте, про що я веду мову:
Що за гостя в нас така
І висока, і струнка,
Сяє сріблом угорі,
На гіллячках ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки!
Вірно, це ялинка. Їй ми радіємо, її ми прикрашаємо яскравими іграшками, довкола неї водимо хоровод. На Новий рік ялинка стає чарівною.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Темою нашого сьогоднішнього уроку буде: “Виготовлення новорічної ялинки ”
(Показ зразків ялинки ).
3. Послідовність виконання роботи.
- Що необхідно мати для виготовлення ялинки?
(Назвати матеріали і інструменти, які є на партах).
Вчитель розповідає про послідовність виконання роботи (на дошці записаний хід роботи).
1.Зігніть картон пополам. По лінії згину розріжте його.
2. Дві частини складіть и акуратно зігніть пополам.
3. Навпроти згину намалюйте половинку ялинки (обведіть шаблон).
4. По контуру цієї половини виріжте. Результатом цих дій повинні бути дві однакові ялинки.
5.Обережно зігніть їх навпіл, щоб визначити центр.
6. На одній з ялинок зробіть надріз від верху до центру, на другій - знизу до центру.
7. З’єднайте дві ялинки одна з одною, вставивши їх в надрізи.
8. Для надійності можна склеїти верхню и нижню половинки дерева скотчем.
9. Далі все залежить від вашої фантазії. Прикрасьте ялинку, а верхівку прикрасьте зіркою.
5.Повторення ходу виконання роботи учнями.
6.Фізкультхвилинка (під музику).
7.Виконання роботи учнями.
Повторення правил користування ножицями (таблиця).
Індивідуальна робота – вчитель допомагає учням.
8.Виготовлення ялинки.
Індивідуальна робота.
III. Заключна частина.
Підсумки уроку.
♦ Для чого ми виготовляли ялинку з кольорового паперу?
♦ Навіщо зберігати ліси нашої планети?
♦ В який спосіб ми виготовляли новорічну ялинку?
♦ Для чого ми складали кольоровий папір навпіл?
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЗЕЛЕНОГАЙСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА»
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
ВИГОТОВЛЕННЯ ЯЛИНКИ
Вчитель 3-го А класу
Петрищева Л.В.
2019