Мета: цілісний розвиток особистості дитини засобами предметноперетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем, культурного й національного самовираження.
Обладнання: альбом-посібник Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 3 клас, Л.Роговська, Тернопіль «Підручники і посібники» гофрований папір жовтого та блакитного кольорів, стержень кулькової ручки,клей, ножиці .
Обладнання для вчителя: зразок композиції, ТЗН (лептоп, плазмовий телевізор).
Відео «Україна рідний дім»
https://www.youtube.com/watch?v=jkN7LGruROc
Відео «Україно, вперед!»
https://www.youtube.com/watch?v=3r-knTvih1Q
Хід уроку
1.Організаційна частина
- Доброго дня, діти. Сідайте. Мене звати Аліна Валеріївна. Сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я.
2. Актуалізація опорних знань.
Вправа-криголам «Театр масок»
«Діти, зараз ми з вами відвідаємо театр масок. Ви всі будете артистами, а я – фотографом. Я пропонуватиму вам показати різних героїв за допомогою лише виразу обличчя.
Наприклад, покажіть, як виглядає зла Баба Яга».
Приклади героїв: Ворона, яка тримає у дзьобі сир; бабуся із казки «Червона шапочка», яка дізналася, що спілкується з Вовком; Лисиця, яка хитро посміхається, щоби сподобатися Колобку тощо.
Джерело: https://naurok.com.ua/post/vpravi-krigolami-pokraschennya-vzaemin-u-klasi
3.Мотивація навчальної діяльності.
Перегляд відео «Україна рідний дім».
- Про що було у відео?
- Про що розповідалося у відео?
Молодці.
4.Основна частина.
- А зараз прослухайте вірш про Україну.
- Про що розповідалося у вірші?
Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!»
А. Німенко
5.Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо виготовляти аплікацію за зразком. Послідовність виконання зображено на ст.11 альбома-посібника . З гофрованого паперу нарізаємо квадратики-торцівки.
6. Засвоєння нових знань
Перегляд та аналіз готового виробу.
7. Фізкультхвилинка. (відео)
8.Послідовність виконання практичної роботи.
Зауваж!
Заздалегідь підготуй квадратики-торцівки (фото 1) Для цього наріж із гофрованого паперу смужки завширшки 15-20 мм, а потім з них – квадратики 15*15 або 20*20мм ( блакитних – 45 шт., жовтих – 65 шт.).
1. Підготуй усі матеріали та інструменти. Виріж малюнок-основу зі с. 9 та деталі аплікації зі с. 7 (фото 2).
2. Нанось клей невеликими проміжками по контуру карти та приклеюй підготовлені торцівки за допомогою стержня кулькової ручки або палички-шпажки.
3. Виконай торцювання вздовж верхнього блакитного контура ( фото 3-4).
4. Приклей торцівки вздовж нижнього жовтого контура ( фото 5).
5. Приклей деталі аплікації. Дай виробу підсохнути ( фото 6).
9. Інструктаж з ТБ при роботі з ножицями та клеєм.
10. Продовження виконання практичної роботи.
11. Демонстрація виробів.
12. Підсумок уроку.
- Чи сподобалося вам виготовляти аплікацію?
- Що більше вам сподобалося?
- Ви сьогодні були активними, молодці! Урок закінчено. До побачення!