Тема уроку: «Мистецтво вибору зачіски та народні засоби догляду за волоссям»
Мета уроку:
Навчальна:
Використані джерела:
Структура уроку:
I.Організаційна частина (1 хв.).
II.Перевірка рівня засвоєння попередньої теми ( 4хв.).
III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів (3 хв.).
IV.Повідомлення теми мети і завдань уроку (1 хв.).
V.Вивчення нового матеріалу (15 хв.).
VI.Закріплення вивченого матеріалу (3 хв.).
VII.Практична робота ( 15 хв.).
VIII.Заключна частина (3 хв.).
ХІД УРОКУ
Форми і методи навчання | Зміст етапів роботи |
Фронтальна бесіда | I.Організаційна частина (1 хв.) Привітання з класом, перевірка підготовленості учнів до уроку (наявність робочої форми, інструментів і матеріалів для виконання практичної роботи), відмічання присутніх, призначення чергових за графіком, ділове й емоційне налаштування на роботу. |
Фронтальне опитування Гра «Рука Знайки» |
Вчитель: Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли минулу тему «Технологія вибору одягу і взуття та догляду за ними», пропоную вам пограти в гру «Рука Знайки». Я задаватиму питання, хто знає підіймає руку. Якщо відповідь пролунала від учня який не підняв руку – відповідь не зараховується, але той учень має схематично (на дошці) або практично зобразити відповідь, залежно від запитання. Учениця, що відповість неправильно на запитання, буде доповнювати відповідь учениці, яка відповідатиме на наступне запитання. Хто слухатиме неуважно, той відповідатиме на те питання яке прослухав і два додатково. Будьте уважні, слухайте запитання:
|
№ |
Етап |
Опис виконання |
1 |
|
Нам знадобляться: гребінець, невидимки, еластичні резинки для волосся, лак для волосся |
2 |
|
Перший крок полягає в створенні «бази», на яку буде спиратися головний елемент майбутньої укладки. Центральне пасмо на потилиці закріпіть невидимкою до голови |
3 |
|
З боків, біля скронь візьміть по широкій порції волосся, відведіть назад, об’єднайте їх резинкою |
4 |
|
З ¾ всієї довжини взятого волосся, перегнувши їх вниз, зробіть петлю. Скріпіть її резинкою, трохи відступивши від голови |
5 |
|
Петлю розділіть навпіл на дві рівні частини |
6 |
|
Розгорнувши в пів-обороту «крила» банта, закріпіть знизу невидимками до голови |
7 |
|
Вільний хвостик проведіть кілька разів через центр банта, закріпіть невидимкою |
8 |
|
Запирскайте лаком для волосся, прикриваючи очі рукою або полотенцем |
План-конспект уроку на тему:
«Мистецтво вибору зачіски
та народні засоби догляду за волоссям»
Дата___________ 8 клас 1 година (45 хв.)
Тема уроку: «Мистецтво вибору зачіски та народні засоби догляду за волоссям»
Мета уроку:
Навчальна:
Виховна:
Розвивальна:
Профорієнтаційна:
Основні поняття теми: тип волосся, тип обличчя, зачіска, фарба, фарбники.
Методи навчання: словесні – бесіда, розповідь, пояснення, опитування, інструктаж (вступний, поточний, заключний), наочні – інструкційні картки, демонстрація мультимедійної презентації, практичні – самостійна практична робота за інструкційними картками (робота в парі), інтерактивна гра «рука Знайки».
Форми організації навчально-трудової діяльності учнів: фронтальна, парна.
Практична робота: виконання зачіски «Бантик» та «Хвіст на виворіт».
Інструменти та матеріали для практичної роботи: гребінець, невидимки, еластичні резинки для волосся, лак для волосся.
Дидактичні засоби для проведення уроку: мультимедійна презентація «Зачіска та її історія» (ДОДАТОК А), інструкційні картки (ДОДАТОК Б та ДОДАТОК В), конвертики «Моє здорове волосся» (ДОДАТОК Г).
Технічні засоби навчання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
Міжпредметні зв’язки: біологія, хімія, етика, історія.
Тип уроку: комбінований.
Використані джерела:
Структура уроку:
ХІД УРОКУ
Форми і методи навчання |
Зміст етапів роботи |
Фронтальна бесіда |
Привітання з класом, перевірка підготовленості учнів до уроку (наявність робочої форми, інструментів і матеріалів для виконання практичної роботи), відмічання присутніх, призначення чергових за графіком, ділове й емоційне налаштування на роботу. |
Фронтальне опитування
Гра «Рука Знайки» |
Вчитель: Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли минулу тему «Технологія вибору одягу і взуття та догляду за ними», пропоную вам пограти в гру «Рука Знайки». Я задаватиму питання, хто знає підіймає руку. Якщо відповідь пролунала від учня який не підняв руку – відповідь не зараховується, але той учень має схематично (на дошці) або практично зобразити відповідь, залежно від запитання. Учениця, що відповість неправильно на запитання, буде доповнювати відповідь учениці, яка відповідатиме на наступне запитання. Хто слухатиме неуважно, той відповідатиме на те питання яке прослухав і два додатково. Будьте уважні, слухайте запитання:
Отже, добре, всі молодці, засвоїли минулу тему. |
Бесіда |
Вчитель: Дівчата, зовсім скоро ми будемо святкувати Новий рік. Ви вже знаєте, що в нашій школі буде проводитись костюмований «Новорічний бал» і напевно починали готуватись: підбирати сукню і різні прикраси. Скажіть мені, чим ще можна підкреслити свій образ? Учні: Різні браслети, макіяж, зачіска та прикраси у волоссі. Вчитель: Так, ви назвали елементи якими можна себе прикрасити. А наскільки важлива зачіска для вашого повсякденного життя? Як обираєте зачіску йдучи до школи й хто допомагає її робити? Орієнтовні відповіді учнів:
Вчитель: Звичайно, вам допомагають рідні, але частіше ви хочете самі підкреслити свою індивідуальність. Сьогоднішня тема нашого уроку присвячена саме здоров’ю, красі вашого волосся та зачісці як виду мистецтва, що дуже важливо, а для дівчат особливо. |
Конспектуван-ня
Пояснення |
IV. Повідомлення теми мети і завдань уроку (1 хв.) Вчитель: Отже, запишіть у зошит тему уроку: «Мистецтво вибору зачіски та народні засоби догляду за волоссям». На уроці ми ознайомимося з історіє зачіски, вивчимо які ж види та форми зачісок існують та яку підібрати до певного типу обличчя, навчимось робити деякі зачіски та познайомимось з професією перукаря. |
Розповідь Конспектуван-ня
Демонструван-ня фрагменту мультимедійної презентації (далі ДФМП) Пояснення
ДФМП
Розповідь та пояснення
Конспектуван-ня:
ДФМП, конспектуван-ня та пояснення
Розповідь
ДФМП
Конспектуван-ня:
Бесіда
Пояснення
Розповідь |
V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.) 1. Історія розвитку зачіски, її еволюція. Коротко зазначайте головні факти з історії: Перукарське мистецтво зародилося в Давньому Єгипті. Знать обожнювала перуки з різних матеріалів: волосся, баранячої шерсті, лубу, бавовняної або лляної пофарбованої тканини. (Слайд 2). У Древній Греції панувала естетика, заснована на гармонії і рівновазі, почуття міри і природності, поєднанні чуттєвої безпосередності і розумної конструктивності. Віддавали перевагу природному виткому волоссю, що сприяло заснуванню зачіски (запишіть:) «коримбос» – волосся зачесане на прямий проділ, а на потилиці зібрані в пучок або вузол, окремі пасма (вони могли бути завитими) спущені вниз уздовж щік. (Слайд 3). Невдовзі жінки почали ховати своє волосся під головними уборами, але не на довго. З XIII століття все знову розквітає, з XVIII століття законодавицею мод стає Франція. Стиль бароко знаходить вираження у перебільшених формах, повертаються перуки і шиньйони. (Слайд 4). Згодом всі надбання стерла «буржуазія», і розвиток перукарського мистецтва розпочався з Європи в ХІХ столітті. Зачіски знову стають складними і мудрими, з великою кількістю пишних локонів, стоячих петель і кіс. (Слайд 5). У перше десятиліття XX століття жіночі зачіски залишаються ще пишними і декоративними. Але в 1920 році мода стає шоком для людей – з'являються жінки, пострижені «під хлопчика». (Слайд 6). Слов’янські жінки завжди заплітали волосся і ховали під хусткою, а чоловіки носили довге волосся і бороду. (Слайд 7). На сьогоднішній день переважає зачіска – довге розпущене волосся, злегка підкручене або укладене феном, та більш ділові короткі стрижки. (Слайд 8).
2. Види зачісок. Типи обличчя, корегування за допомогою зачіски У наш час існує дві найпоширеніші класифікації зачісок, давайте запишемо їх: 1.По довжині волосся: короткі, середньої довжини і довгі. 2.За призначенням: побутові та видовищні. Ви знаєте, що кожна людина має свій тип обличчя. Воно може бути вузьке або широке, кругле або квадратне. (Слайд 9) А чи знаєте ви, що правильно підібрана зачіска може приховати недоліки та висвітлити достоїнства вашого обличчя? Орієнтована відповідь учнів: ні. Зараз я розкажу вам як це зробити та запишемо в зошит. Існує всього 7 типів обличчя, ми опишемо 5. (Слайд 10) Овальне обличчя. Підійдуть практично будь-які зачіски різноманітних форм, у тому числі асиметричні. Звичайно, вибір обмежений іншими особливостями волосся та обличчя, однак сама форма обличчя дає широкий простір для експериментів.
Кругле обличчя. Підійдуть: коротка стрижка, пряме волосся, що закриває частину шиї і доходить до кутів нижньої щелепи. Довге, до плечей, гладке волосся або злегка завите на кінцях, що закриває частину щоки, з боковим проділом створить ефект подовженого обличчя. Не годяться кучерики і колечка, волосся, зачесане назад, – з ними особа буде здаватися ще круглішою.
Квадратне обличчя. Добре зробити коротку стрижку до підборіддя. Подовжить і звузить його також пряме волосся, закриє розгорнуті кути нижньої щелепи, або довге пряме, розділене бічним проділом волосся до плечей, злегка приховає частину шиї.
Прямокутне обличчя. Підійдуть хвилясті кучеряві зачіски, моделі з вільно спадаючим на чоло волоссям, а також бічні проділи чубчика, зачесаного набік. Не годяться геометричні рівні укладання, довге пряме волосся і густі чубчики, дуже короткі стрижки. Варто відмовитися від моделей з волоссям, зачесаним назад і центральним проділом.
Трикутне обличчя. Добре буде виглядати хвиляста або пряма коротка зачіска, коротке вільно укладене волосся, нерівний чубчик пір'ям, що маскує великий лоб. Не можна носити будь-які зачіски з центральним проділом і дуже коротким чубчиком - вони роблять лоб ширше, ніж він є насправді. Також є ромбоподібне, трапецієвидне. На слайді представлено зображення. Вчитель: Ну що, ви дізнались який тип обличчя у вас? Орієнтовні відповіді учнів: (у мене овальне…). 3. Догляд за волоссям: З давніх-давен наші предки використовували в якості косметичних засобів усе, що їх оточувало й мали неймовірну вроду та міцне здоров’я. Волосся, яке завжди вважалося ознакою краси жінки, очищали та ополіскували виключно народними засобами, а саме травами та продуктами природного походження. Результатом того було прекрасне та міцне волосся, що не сіклося, не ламалося і мало здоровий вигляд. Пропоную вам кілька рецептів «від бабусі» про те, як доглядати за косою свого волосся. (Слайд 13) Запишемо: Народні засоби для волосся, що січеться та сухого волосся Касторова олія. Реп’яхова олія. Народні засоби, які допомагають при випадінні волосся Корінь лопуха. Кропива. Сушені листя берези. Народні засоби для блиску та краси волосся Квіти ромашки. Чорний чай. Березове листя. Народні способи фарбування волосся Хна. Басма. Кава. Цибулиння. Профорієнтація Вчитель: Як ви вважаєте, в якій сфері діяльності ці знання потрібні найбільше? Люди якої професії кожного дня використовують ці знання? Орієнтовні відповіді учнів: перукарі. Ви молодці, дійсно. Перукар – спеціаліст, що займається доглядом за волоссям клієнтів, створенням зачісок. Перукар робить різні види стрижок, зачісок, фарбування, хімічну завивку і укладку, займається лікуванням волосся, коригує форму вус і бороди. Вимоги до перукаря:
Перукар повинен вміти:
|
Фронтальне опитування |
VI. Закріплення вивченого матеріалу (3 хв.) Вчитель: Швиденько перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал.
Учні: відповідають на питання. |
Пояснення порядку виконання
Фронтальне опитування
Демонструван-ня з практичним показом
Парна робота учнів за інструкційни-ми картками
Пояснення порядку виконання
Демонстрування з практичним показом
Групова (парна) робота учнів за інструкційни-ми картками
Фронтальна бесіда
Рефлексія
|
VII. Практична робота ( 15 хв.) Вступний інструктаж Вчитель: Отже, теоретичний матеріал ми освоїли, тож переходимо до виконання практичної роботи. Сьогодні ми навчимося виконувати зачіски «Бантик», «Хвостик навиворіт». Для виконання зачіски «Бантик» нам необхідні такі матеріали та інструменти: гребінець, невидимки, еластичні резинки для волосся, лак для волосся. Для зачіски «Хвостик навиворіт» нам необхідні такі матеріали та інструменти: гребінець, еластичні резинки для волосся. Перед тим як приступити до виконання практичного завдання, давайте згадаємо правила безпечної праці та організації робочого місця, яких слід дотримуватися при виконанні зачісок:
Молодці, дуже добре. Давайте перейдемо до роботи. Уважно погляньте на інструкційну картку, яка знаходяться у вас на партах (ДОДАТОК Б). Зараз я попрошу когось з дівчат підійти до мене, я продемонструю зачіску «Бантик» і потім ви спробуєте зробити таку зачіску своїм сусідкам по парті, кому підходить ця зачіска під тип обличчя. Отже, уважно дивіть за тим як я виконую дану зачіску. (Демонстрація) Всім все зрозуміло? Чудово. Тож, ви маєте знайти собі пару для виконання зачіски одна одній. Визначте, кому з пари більше підходить дана зачіска, за типом обличчя. Якщо встигнете, то можете зробити одна одній цю ж зачіска, але в нас ще «Хвостик на виворіт» тому комусь тоді доведеться розпускати волосся. Уважно дивіться на свої технологічні картки. Поточний інструктаж Учні розкладають необхідні інструменти та матеріали. Одна дівчинка з пари, робить зачіску іншій. Уважно вивчають інструкційні картки та виконують зачіску «Бантик». В цей час я ходжу по класу, допомагаю ученицям індивідуально, контролюю дотримання правил безпечної праці, консультую. Вступний інструктаж Вчитель: Уважно погляньте на інструкційну картку, яка знаходяться у вас на партах. Зараз я попрошу когось з дівчат підійти до мене, я продемонструю зачіску «Хвіст навиворіт» і потім ви спробуєте зробити таку зачіску своїм сусідкам по парті, аналогічно, кому підходить ця зачіска під тип обличчя. Отже, уважно дивіть за тим як я виконую дану зачіску (Демонстрація). Всім все зрозуміло? Чудово. Починайте робити зачіску. Уважно дивіться на свої інструкційні картки (ДОДАТОК В). Поточний інструктаж Такий як і під час попередньої зачіски.
Заключний інструктаж 1. Оголошення про закінчення практичної роботи. 2. Оцінка рівня виконання практичної роботи кожного учня. 3. Запитання учням: А) Все встигли виконати ? Б) Які нові знання здобули? Чого нового навчилися? В) Яка зачіска виявилась легшою у виконанні? Г) чи збираєтесь використовувати здобуті вміння? 4. Аналіз типових помилок. 5. Оцінка виконаних робіт. Акцентування уваги на кращих роботах. |
Фронтальна бесіда Рефлексія
Оцінювання навчальних досягнень учнів Розповідь |
VIII. Заключна частина (3 хв.) Підведення загальних підсумків уроку:
Виставлення вмотивованих оцінок за навчальні досягнення учнів (тим учням хто вчасно та якісно виконав практичне завдання).
Повідомлення домашнього завдання: Вчитель: самостійно ознайомитись з методами приготування народних рецептів для зміцнення волосся; оформити конвертик «Моє здорове волосся», вкласти картки на яких написано кількість інгредієнту, час для приготування та застосування (працювати з хною та корицею); підготуватись до підсумкового заняття, повторити ввесь вивчений матеріал за семестр по якому проведемо тестування, що впливатиме на семестрову оцінку. Вдома потренуйтесь і закріпіть уміння та навички здобуті сьогодні. Загальна подяка учням. Оголошення про закінчення уроку. Прибирання кабінету черговими. |