Урок з трудового навчання на тему "Виконання технологічних операцій: виготовлення зачіски ляльці-мотанці"

Про матеріал

Урок № ________

Тема уроку: Виконання технологічних операцій.

Мета: навчити виготовляти волосся для ляльки-мотанки; сформувати вміння працювати в команді; виховувати дисциплінованість учнів та самоконтроль.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання, інструменти та матеріали: тканина, нитки, стрічки, ножиці, інструкційні картки, додаток 1.

Практична робота: Виготовлення зачіски для ляльки-мотанки.

Структура уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка рівня засвоєння попередньої теми.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

VІ. Практична робота. Виготовлення зачіски для ляльки-мотанки.

VІІ. Заключна частина.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

- Привітання вчителя; - Перевірка присутніх;

- Призначення чергових;

- Перевірка готовності учнів до уроку (наявність необхідних матеріалів).

ІІ. Перевірка рівня засвоєння попередньої теми.

На дошці, в довільному порядку, написані слова між якими потрібно правильно зобразити стрілки розставляючи правильно етапи виготовлення ляльки-мотанки.

ІV. Повідомлення теми уроку.

Запишіть тему сьогоднішнього уроку: Виконання технологічних операцій.

V. Вивчення нового матеріалу

У інструкційних картках вказані матеріали необхідні для виготовлення зачіски ляльці. Але варто розглянути всі варіанти.

Підійде будь-яка пряжа середньої товщини (муліне, шерсть, льон, гарус, акрил). Варіант 1:

Підготуйте шматок картону шириною 20-30 см. Намотуємо на нього пряжу.

Перев'язуємо місце навпіл, де буде кріпитися пробор на голові. Розрізаємо моток з протилежної сторони.

Рівномірно розкладуємо волосся, формуємо перуку.

Прикладаємо волосся до голови, акуратно розправляємо їх.

Закріплюємо перуку на голові, обмотуємо ниткою навколо шиї.

Ділимо волосся на одну чи дві коси, заплітаємо.

Прикрашаємо голову ляльці-мотанці квіточками, стрічками.

Варіант 2:

  • Перев'язати ниточкою місце, де буде проділь та розрізаємо моток з протилежного боку;
  • Сформувати перуку;
  • Накласти перуку на голову лялі, розправляючи нитки;
  • Закріпити волосся ляльки, перев'язавши ниткою по шиї;
  • Заплести косу лялі, або й дві.

Гра «Перукар»

Учням потрібно намалювати свою ляльку та підібрати до неї зачіску (розпущене або заплетене волосся, довге або коротке). Потім всі показують свої ескізи майбутньої зачіски, своїм колегам-однокласникам і разом вирішують чи дійсно підходить намальована зачіска, можливо варто змінити колір стрічки в зачісці.

VІ. Практична робота. Виготовлення зачіски ляльки – мотанки.

Вступний інструктаж

Перед початком роботи вчитель проводить інструктаж з техніки безпеки.

Гра «Правда – неправда»

Вчитель говорить твердження, які стосуються інструктажу для виконання практичної роботи, деякі з них мають бути хибними. Перед учнями постає завдання аплодувати один раз на кожне неправильне твердження, два – на правильне. Такий інструктаж можна поєднати з перевіркою вивченого матеріалу з теми.

Не будемо гаяти часу, приступаємо до роботи. Всім бажаю успіхів у роботі.

Під наглядом вчителя учні одягають спецодяг, розкладають свої матеріали та заготовки.

  • Поточний інструктаж
  • -Контроль за дотриманням правил безпеки та організацією робочого місця;
  • -Індивідуальний та фронтальний інструктаж (за потребою);
  • -Дотримання само- та взаємоконтролю.
  • Заключний інструктаж
  • Попередження про завершення роботи. Учні готують роботу для оцінювання.

VІІ. Заключна частина.

Загальна характеристика заняття.

Рефлексія.

  • IХто задоволений своєю роботою?
  • IХто зберіг гарний настрій до кінця уроку?
  • IЧи сподобалося вам бути в ролі перукаря?

Домашнє завдання:

  • Підібрати необхідні інструменти та матеріали для оздоблення виробу, користуючись власною технологічною карткою.
  • Оцінювання виконаної роботи. Учні отримують значки зі зображенням ляльки-мотанки, які на попередньому уроці. Вклеюють їх у зошит.
  • Контроль прибирання робочих місць.
Перегляд файлу

Урок № ________

Тема уроку: Виконання технологічних операцій.

Мета: навчити виготовляти волосся для ляльки-мотанки; сформувати вміння працювати в команді; виховувати дисциплінованість учнів та самоконтроль.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання, інструменти та матеріали: тканина, нитки, стрічки,  ножиці, інструкційні картки, додаток 1.

Практична робота: Виготовлення зачіски для ляльки-мотанки.

Структура уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка рівня засвоєння попередньої теми.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

VІ. Практична робота. Виготовлення зачіски для ляльки-мотанки.

VІІ. Заключна частина.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

- Привітання вчителя; - Перевірка присутніх;

- Призначення чергових;

- Перевірка готовності учнів до уроку (наявність необхідних матеріалів).

ІІ. Перевірка рівня засвоєння попередньої теми.

На дошці, в довільному порядку, написані слова між якими потрібно правильно зобразити стрілки розставляючи правильно етапи виготовлення ляльки-мотанки.

Виготовлення голови

                                                                                Виготовлення головних уборів

                         Виготовлення сарафана

                                                                                     Виготовлення сорочки

Виготовлення рук                                   Прикрашання ляльки

                        Виготовлення зачіски                Виготовлення тіла

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Зачіска в житті людини дуже важлива, вона буває святкова, буденна. Вона прикрашає людину. Для нашої ляльки-мотанки зачіска також дуже важлива, найпопулярніша – це заплетена коса. Тож нумо створювати зачіску нашої ляльки.

ІV. Повідомлення теми уроку.

Запишіть тему сьогоднішнього уроку: Виконання технологічних операцій.

V. Вивчення нового матеріалу

У інструкційних картках вказані матеріали необхідні для виготовлення зачіски ляльці. Але варто розглянути всі варіанти.

Підійде будь-яка пряжа середньої товщини (муліне, шерсть, льон, гарус, акрил). Варіант 1:

  •                   Підготуйте шматок картону шириною 20-30 см. Намотуємо на нього пряжу.
  •                   Перев’язуємо місце навпіл, де буде кріпитися пробор на голові. Розрізаємо моток з протилежної сторони.
  •                   Рівномірно розкладуємо волосся, формуємо перуку.
  •                   Прикладаємо волосся до голови, акуратно розправляємо їх.
  •                   Закріплюємо перуку на голові, обмотуємо ниткою навколо шиї.
  •                   Ділимо волосся на одну чи дві коси, заплітаємо.
  •                   Прикрашаємо голову ляльці-мотанці квіточками, стрічками.

Варіант 2:

  •                 Перев'язати ниточкою місце, де буде проділь та розрізаємо моток з протилежного боку;
  •                 Сформувати  перуку;
  •                 Накласти перуку на голову лялі, розправляючи нитки;
  •                 Закріпити волосся ляльки, перев'язавши ниткою по шиї;
  •                 Заплести косу лялі, або й дві.

Гра «Перукар»

Учням потрібно намалювати свою ляльку та підібрати до неї зачіску (розпущене або заплетене волосся, довге або коротке). Потім всі показують свої ескізи майбутньої зачіски, своїм колегам-однокласникам і разом вирішують чи дійсно підходить намальована зачіска, можливо варто змінити колір стрічки в зачісці.

VІ. Практична робота. Виготовлення зачіски ляльки – мотанки.

Вступний інструктаж

Перед  початком  роботи  вчитель  проводить  інструктаж  з  техніки  безпеки.

Гра «Правда – неправда»

Вчитель говорить твердження, які стосуються інструктажу для виконання практичної роботи, деякі з них мають бути хибними. Перед учнями постає завдання аплодувати один раз на кожне неправильне твердження, два – на правильне. Такий інструктаж можна поєднати з перевіркою вивченого матеріалу з теми.

Не будемо гаяти часу, приступаємо до роботи. Всім бажаю успіхів у роботі.

Під  наглядом  вчителя  учні одягають  спецодяг, розкладають  свої  матеріали  та  заготовки.

Поточний інструктаж

  •                 Контроль за дотриманням правил безпеки та організацією робочого місця;
  •                 Індивідуальний та фронтальний інструктаж (за потребою);
  •                 Дотримання само- та взаємоконтролю.

Заключний інструктаж

Попередження про завершення роботи. Учні готують роботу для оцінювання.

VІІ. Заключна частина.

Загальна характеристика заняття.

Рефлексія.

  •             Хто задоволений своєю роботою?
  •             Хто зберіг гарний настрій до кінця уроку?
  •             Чи сподобалося вам бути в ролі перукаря?

Домашнє завдання:

Підібрати необхідні інструменти та матеріали для оздоблення виробу, користуючись власною технологічною карткою.

Оцінювання виконаної роботи. Учні отримують значки зі зображенням ляльки-мотанки, які на попередньому уроці. Вклеюють їх у зошит.

Контроль прибирання робочих місць.


Додаток 1

Значок – оцінка

docx
Додано
19 вересня 2018
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку