Урок з трудового навчання 7 клас
Тема уроку: «Технологія вирощування кущових декоративних та плодоягідних культур».
Цей урок четвертий у практико – орієнтовному проекті з вирощування лікарських рослин, кущових декоративних та плодоягідних рослин й оздоблення ними території. Тому я перед учнями поставив завдання самостійної пошуково – дослідницької діяльності.
Мета проекту:
Девіз нашого уроку:
Скажи мені – і я забуду.
Покажи мені – і я запам’ятаю.
Дай мені діяти самому – і я навчуся!
(Давня китайська мудрість)
Слова цього девізу стимулюють дітей до самостійної роботи.
На попередніх уроках ми вивчали теоретичний матеріал з теми. Ознайомились з матеріалом підручника, добирали інформацію з інших джерел.
Діти творчо віднеслися до поставлених завдань, знайшли багато цікавої інформації, як в енциклопедіях, так і в мережі Internet.
На сьогоднішній урок перед ними було поставлено завдання знайти рослини, які найкраще пристосовуються до нашого середовища. Діти повинні були підготувати презентації з технології вирощування таких рослин.
Для більш ефективної роботи учні поділилися на дві групи в яких опрацьовували поставленні завдання.
Свій урок я побудував за класичною схемою:
На початку групи отримали картки для перевірки набутих протягом проекту набутих теоретичних понять. 1 група працювала з термінами, 2 група над тестовими завданнями. Як показала взаємоперевірка, учні добре оволоділи теоретичними знаннями. Головним завданням уроків праці є дотримання правил техніки безпеки, тому ми їх повторили.
На наступному етапі діти презентували результати своїх досліджень. Звісно, при підготовці презентації вони отримували допомогу та консультації від мене. З показу ми бачимо, що учаснику проекту сумлінно підійшли до виконання поставлених завдань, ретельно підібрали матеріал та добре опрацювали його. Бесіда після презентації (за інтерактивними технологіями «Пінг - понг») «Чи уважний ти слухач?» показала, що діти володіють знаннями не тільки з трудового навчання, а й легко інтегрують знання з народознавства.
Наступна вправа «Експерти - дизайнери» під гаслом «Створюємо банк ідей» для закріплення нових знань була обрана для розвитку критичного мислення (прийом «Кейс - стаді»). Також я використав музичний супровід для емоційного налаштування дітей. При роботі над завданням учні повинні були не тільки знайти і виправити помилки, а й запропонувати свої рішення з поданої проблеми. Це завдання було перехідним етапом до постановки домашнього завдання, яке полягає у розробці дизайну заданої ділянки, з вивчених рослин.
Підбиття підсумків уроку я почав з одного з методів інноваційних технологій – рефлексії, використав прийом «Продовж речення».
Для оцінювання знань учнів я обрав три шляхи:
Урок пройшов за планом, всі заплановані завдання були виконані, діти активно працювали, добре засвоїли навчальний матеріал, тому я вважаю, що мета уроку досягнена.