Урок з української літератури в 7 класі "Т. Шевченко. «Тополя». Казково-фантастичний мотив, фольклорна основа твору. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності".

Про матеріал
Конспект уроку "Т. Шевченко. «Тополя». Казково-фантастичний мотив, фольклорна основа твору. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфоза."
Перегляд файлу

Тема: Т. Шевченко. «Тополя».  Казково-фантастичний мотив, фольклорна основа твору. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфоза.

Очікувані результати:

Предметні компетентності

Учень/учениця:

знає про життя поета в Петербурзі, викуп з кріпацтва; про особливості раннього періоду творчості поета;

визначення літературних понять "балада", "метаморфоза"

зміст балади "Тополя";

розуміє значення творчості Шевченка для українського народу;

виразно й осмислено читає баладу "Тополя";

аналізує ідейно-художній зміст балади;

пояснює роль художніх засобів у творі

визначає ознаки балади "Тополя";

фольклорну основу твору; народно-пісенні засоби та образи-символи в порівнянні з народною баладою "Ой чиє ж то жито".

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети, очікуваних результатів.

Т.Г. Шевченко в молоді роки був справжнім романтиком. У своїх перших творах він проявляв інтерес до незвичайного, яскравого, таємничого і фантастичного. Натхнення поет черпав із народної творчості, а особливо захоплювався народними баладами.

Отже, тема нашого уроку: Балада «Тополя».  Казково-фантастичний мотив, фольклорна основа твору. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

На сьогоднішньому уроці ми з вами

будемо знати визначення літературних понять "балада", "метаморфоза";

виразно й осмислено читати баладу "Тополя";

розуміти її значення для українського народу;

проаналізуємо ідейно-художній зміст балади;

пояснимо роль художніх засобів у творі визначимо ознаки балади "Тополя", її фольклорну основу; народно-пісенні засоби та образи-символи в порівнянні з народною баладою "Ой чиє ж то жито".

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про дитинство та юнацькі роки Шевченка, перебування його в Петербурзі та викуп з кріпацтва.

Бліц-опитування:

  • Коли й де народився Т.Г. Шевченко?
  • Ким був батько митця?
  • Який заповіт залишив тато своєму синові Тарасу?
  • Продовжте речення: Коли хлопчику виповнилося 8 років, ….. (його віддали в науку до дяка).
  • Як склалася доля майбутнього письменника, коли він утратив матір? (Він опинився в будинку пана Енгельгардта, ставши служником-козачком).
  • Назвіть прізвища представників тодішньої передової інтелігенції, які допомогли викупити двадцятичотирирічного Шевченка за кріпацтва.
  • Назвіть періоди творчості поета.
  • У якому році вийшла перша збірка поета? Як вона називається?

5 хвилин опитування

 

Вся попередня частина – 10 хвилин!!!

 

ІV. Засвоєння навчального матеріалу

1. Знайомимося з ознаками балади.

Отже, один із творів ранньої творчості, що увійшли до першого "Кобзаря", є балада Шевченка. Що ж це за літературний жанр "Балада", розповість ……………………. Індивідуальна доповідь.

2. Знайомимося зі змістом твору  

1. Перегляд фрагментів мультфільму "Тополя" (1-5 хвилина можна зробити паузу на 4 хвилині 48 секунді)

2. Виразне читання (вчителька починає ст. 66 (останній абзац), учні продовжують – 3 хвилини)

10 хвилин

1, 2 частина – 20 хвилин

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

 

 

 

V. Формування умінь і навичок

1. Робота в групах

Ми з вами об'єдналися в групи для дослідницько-пошукової діяльності. Працюємо з текстом твору, аналізуючи його.

Кожна група отримає своє завдання, виконає його і презентує.

 

І. група. Спираючись на ознаки жанру балади, доведіть, що Твір "Тополя" – це балада.

 

ІІ. група. Порівняйте народну баладу "Ой чиє ж то жито… " з баладою "Тополя", визначте фольклорну основу Шевченкового твору, народно-пісенні засоби.

 

ІІІ. група. Визначте художні засоби "Тополі" та дослідіть, яку роль вони відіграють у творі.

 

ІV. група. Охарактеризуйте головну героїню твору. Доведіть, що вона є втіленням ідеї незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

 

2. Презентація групової діяльності

 

 

3. Розглядаємо ілюстраціями, ділимося враженнями

 

 

4. Дискусія про проблему вірності в коханні

 

5. Вірш Ані Карабської

 

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

VІІ. Рефлексія

VІІІ. Оцінювання

ІХ. Домашнє завдання

Ст. 64-68, виразно й вдумливо прочитати, вивчити визначення й ознаки балади; у зошиті письмово дайте розгорнуту відповідь на питання: "Як я розумію вірність у коханні".

Цей урок повністю було знято на відео. Відео уроку можна переглянути за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ce6ehyab8ps&t=5s

 

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку